خاص ترین گرگ جهان

خاص ترین گرگ جهان با عمر 44 هزار سال را تماشا کنید

دانشمندان موفق شدند خاص ترین گرگ جهان را در سیبری کشف کنند. این گرگ عجیب به ۴۴ هزار سال پیش تعلق دارد و به‌طرز عجیبی سالم مانده است.

برای اولین‌بار در طول تاریخ دانشمندان توانستند مومیایی کامل یک گرگ را از خاک منجمد در سیبری بیرون بکشند. این شکارچی باستانی ۴۴ هزار سال در لایه‌های یخ مدفون بود و حالا نیز تحت کالبدشکافی قرار گرفته است. خاص ترین گرگ جهان به اواخر دوره پلیستوسن (بین ۲.۶ میلیون تا ۱۱۷۰۰ سال پیش) تعلق دارد.

خاص ترین گرگ جهان توانسته وارد کپسول زمان شود

خاص ترین گرگ جهان

دانشمندان امیدوار هستند که کشف مومیایی این گرگ بتواند به درک هرچه‌بهتر شرایط منطقه سیبری در طول آخرین عصر یخبندان کمک کند. به‌همین دلیل نمونه‌هایی از اعضای داخلی بدن و همچنین لوله گوارش جانور را تحت آزمایش قرار دادند. آنها در تلاش برای یافتن ویروس‌ها و میکروب‌های باستانی بودند. همچنین می‌خواستند بدانند که خاص ترین گرگ جهان در هنگام مرگ چه‌چیزی خورده است.

تصاویر منتشر شده از فرآیند کالبدشکافی بدن این جانور شکارچی را با جزئیات بالا نشان می‌دهد. به‌طورکلی جانوران می‌توانند به‌واسطه نوع خاصی از مومیایی شدن در خاک منجمد سالم باقی بمانند. در طول این فرآیند هوای سرد و خشک باعث می‌شود که آب درون بافت‌های نرم از بین برود. به‌همین‌خاطر لایه یخ همچون یک کپسول زمان عمل می‌کند.

خاص ترین گرگ جهان

بررسی‌ها نشان داد که گرگ سیبری نر بوده است. این جانور در زمان حیات خود بسیار فعال بود و توانسته تا آخرین لحظه شکار کند. جالب اینجاست که آخرین شکار گرگ هنوز در معده‌اش حضور دارد. به‌همین‌خاطر دانشمندان حتی امیدوارند که بتوانند متوجه رژیم غذایی جانور شکار شده نیز بشوند.

پیشتر دانشمندان بارها متوجه شده بودند که روی فسیل جانوران مختلف باکتری‌های زنده حضور دارند. باکتری‌هایی که توانسته بودند چندین هزار سال شرایط نامساعد را تحمل کنند. بنابراین همین امید در مورد خاص ترین گرگ جهان هم وجود دارد. پیدا کردن میکروارگانیسم‌های باستانی می‌تواند در آینده برای ساخت داروهای جدید کاربرد داشته باشد. شاید روزی در اخبار علمی اعلام شود که یک باکتری یا ویروس باستانی می‌تواند یکی از مهمترین بیماری‌های بشر را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید:
گرگ های منطقه چرنوبیل نسبت به سرطان مقاوم شده‌اند؛ اما چرا؟ فسیل دایرولف، گرگ عظیم‌الجثه سریال گیم آف ترونز در کانادا پیدا شد کشف فسیل یک دایناسور عجیب که به لوکی خدای نورس شباهت دارد کشف فسیل ترسناک و جذاب از جانور درنده‌ای که میلیون‌ها سال قبل، سلطان دریا بود بالاخره راز جاودانگی خرس آبی ، جانور نامیرا و سرسخت عجیب کشف شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*