بارگذاری نتایج گوگل به صورت صفحه‌بندی

بارگذاری نتایج گوگل دوباره به حالت صفحه‌بندی بازگشت

پس از چند سال و آزمایش ناموفق اسکرول بی‌پایان، بارگذاری نتایج گوگل به روش سنتی خودش و حالت صفحه‌بندی بازگشت. این تصمیم چه تأثیری روی سئو سایت‌ها دارد؟

در اقدامی غیرمنتظره، گوگل فرمت اسکرول پیوسته نتایج جستجوی اینترنتی خود را کنار گذاشته و به سیستم سنتی مبتنی بر صفحه بازمی‌گردد. این تغییر که از ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴ برای جستجوهای دسکتاپ آغاز شده و در ماه‌های آینده به موبایل گسترش می‌یابد، پایان یک آزمایش تقریباً یک و نیم ساله است که اسکرول پیوسته را در سال ۲۰۲۱ (موبایل) و ۲۰۲۲ (دسکتاپ) معرفی کرد.

تصمیم گوگل دو دلیل اصلی دارد. اول اینکه، این شرکت در استفاده از اسکرول پیوسته، بهبود قابل توجهی در تجربه کاربری افراد در اینترنت مشاهده نکرد. در حالی که این فرمت امکان کاوش عمیق‌تر در نتایج جستجو را فراهم می‌کرد، به نظر می‌رسد رضایت کاربر در نهایت شبیه به سیستم قبلی باقی ماند.

بیشتر بخوانید:

شاهکار جدید گوگل: جستجو با ویدیو

بارگذاری نتایج گوگل به صورت صفحه‌بندی

دوم اینکه، گوگل اولویت را بر ارائه کارآمد نتایج جستجو می‌گذارد. اسکرول پیوسته صفحات بعدی را به‌صورت پیش‌فرض بارگذاری می‌کند که به طور بالقوه بر سرعت بارگذاری اولیه صفحه اول تأثیر می‌گذارد. با بازگشت به سیستم صفحه‌بندی، گوگل به‌دنبال ارائه سریع‌تر نتایج و جلوگیری از نمایش خودکار صفحاتی است.

آیا بارگذاری نتایج گوگل به صورت صفحه‌بندی بهتر است؟

این تغییر، کنجکاوی در مورد اثرات بالقوه بر رفتار کاربر و ترافیک وب‌سایت را برانگیخته است. پیش از این، یک ضرب‌المثل رایج در حوزه سئو (بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو) وجود داشت که نتایج پنهان‌شده در صفحه دوم جستجوهای گوگل، کلیک‌های کمی دریافت می‌کنند. اسکرول پیوسته با نمایش نتایجی فراتر از محدوده اولیه صفحه، پتانسیل افزایش بازدید برای وب‌سایت‌های رتبه پایین‌تر را داشت. اینکه آیا این امر با بازگشت به سیستم صفحه‌بندی به کاهش ترافیک برای چنین سایت‌هایی منجر شود، همچنان یک سوال است.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین درز اطلاعاتی تاریخ گوگل اتفاق افتاد

گوگل با هوش مصنوعی، موتور جستجوی خود را متحول می‌کند

بارگذاری نتایج گوگل به صورت صفحه‌بندی

با وجود این تغییر، گوگل همچنان موقعیت خود را به عنوان موتور جستجوی پیشرو در جهان حفظ کرده است. سهم بازار آن که برای سال‌ها به طور مداوم از ۹۰ درصد فراتر می‌رود، به طور مشهودی تحت تأثیر اجرای و حذف بعدی اسکرول پیوسته قرار نگرفته است.

با این حال بحثی که به طور مکرر در مورد گوگل جستجو مطرح می‌شود، کاهش ادراک در دقت آن است. این موضوع اغلب به عواملی فراتر از خود موتور جستجو، مانند سوگیری‌های حافظه ذهن انسان و درک ذهنی بازیابی اطلاعات نسبت داده می‌شود. با این وجود، یک سوال همچنان باقی است: آیا اسکرول پیوسته با جریان به ظاهر بی‌پایان نتایج، رفتار کاربر را تحت تأثیر قرار داده است؟ آیا این کار تمایل به اسکرول منفعل به جای اصلاح پرسش‌های جستجو را تشویق کرده و بالقوه مانع از یک تجربه جستجوی فعال‌تر و دقیق‌تر شده است؟

در حالی که تأثیر اسکرول پیوسته بر رفتار کاربر نیاز به تحقیقات بیشتری دارد، تصمیم گوگل برای بازگشت به صفحه‌بندی، اهمیت تجربه کاربری و سرعت تحویل نتایج جستجو را برجسته می‌کند. با ادامه تکامل چشم‌انداز جستجو، تعهد گوگل به ارائه یک تجربه جستجوی کارآمد و مؤثر همچنان اهمیت اساسی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*