بازار خودرو ایران

بازار خودرو ایران همچنان در کما به سر می‌برد؛ آخرین وضعیت در تیر ماه 1403

آخرین تحولات بازار خودرو ایران حاکی از رکود ادامه‌دار است و لیست جدید قیمت خودروها نیز این موضوع را تصدیق می‌کند.

بر اساس آخرین اخبار خودرو و طبق صحبت‌های رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، در یک ماه گذشته شاهد رکود و نزول قیمت در بازار خودروهای داخلی بودیم و همچنین قیمت خودروهای خارجی نیز به تاثیر از همین جریان، حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد کاهش یافته است.

رکود ادامه‌دار و سنگین در بازار خودرو ایران

بازار خودرو ایران

سعید موتمنی با اشاره به دامن زدن جو انتخابات ریاست جمهوری به معاملات بازار خودرو ایران و احتیاط خریداران و فروشندگان این حوزه، عنوان کرد خودروهای ثبت‌ نامی داخلی، مونتاژی و خارجی از قیمت خودروهای مشابه در بازار ۶۰ الی ۷۰ درصد ارزان‌تر هستند و تقاضایی که برای آنها وجود دارد، از نوع کاذب به‌شمار می‌آید؛ زیرا متقاضیان، این خودروها را با هدف مصرف ثبت‌نام نمی‌کنند و اکثرا برای کسب سود ناشی از فروش در بازار آزاد اقدام به ثبت نام خودرو می‌کنند و همین موضوع عاملی بر به هم زدن تعادل بازار است؛ ضمن این‌که تعداد خودروهایی که به این شکل عرضه می‌شود نسبت به تقاضایی که برای آنها وجود دارد کم است.

رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه‌‌داران و فروشندگان خودرو تهران بیان کرد:

این ضعف عرضه در بازار خودرو به فاصله قیمت خودروهای ثبت‌ نامی و خودروهای موجود در بازار دامن زده و شکاف قیمتی آنها را افزایش داده است. اگر فاصله قیمت خودروهای ثبت‌ نامی با قیمت خودرو در بازار چیزی حدود ۱۰ درصد بود دیگر کسی به قصد سرمایه‌گذاری سراغ این خودروها نمی‌رفت و تنها مصرف‌‌کنندگان واقعی برای خرید آنها ثبت‌ نام می‌کردند. دولت واردات ۱۰۰ هزار خودرو را در سال ۱۴۰۲ به مردم وعده داده بود و اگر حتی نصف این تعداد خودرو وارد و به بازار عرضه شده بود، اکنون بازار متعادل‌تری داشتیم.

آخرین وضعیت قیمت خودرو داخلی در بازار – تیر 1403

بازار خودرو ایران

طی چند روز گذشته، قیمت محصولات ایران خودرو از جمله پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل 1402 در بازار 640 میلیون تومان اعلام شد. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش جزئی، 750 میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ نیز در حدود 10 میلیون تومان ارزان شد و 1 میلیارد و 10 میلیون تومان به فروش رفت.

اما پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۵ میلیون تومانی، به قیمت 815 میلیون تومان رسید. پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ اما 840 میلیون تومان قیمت پیدا کرد. بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار به قیمت 935 میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ نیز 765 میلیون تومان قیمت خورده است.

آخرین گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد در هفته گذشته دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ با قیمت 1 میلیارد و 35 میلیون تومان معامله می‌شود. دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ هم ۹۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است. رانا پلاس مدل ۱۴۰۳ در طول یک هفته گذشته در حدود 620 میلیون تومان قیمت پیدا کرد و رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار 585 میلیون تومان به فروش رفت. سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار 775 میلیون تومان فروخته شد.

بازار خودرو ایران

در 48 ساعت گذشته، پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو به قیمت ۳۴۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۰ میلیون تومان به فروش رفته است.

همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار 440 میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش قیمت به 825 میلیون تومان رسیده است. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به قیمت 810 میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با قیمت 420 میلیون تومان به فروش رفت.

در ادامه لیست کامل قیمت خودروهای داخلی در اواسط هفته جاری را مشاهده می‌کنید:

نام خودروقیمت در بازار
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پاناروما مدل 1402640 میلیون تومان
پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳750 میلیون تومان
پژو 207 پاناروما اتوماتیک TU5P مدل 14031 میلیارد و 10 میلیون تومان
پژو پارس ELX-TU5 مدل 1402815 میلیون تومان
پژو پارس LX مدل 1402840 میلیون تومان
تارا اتوماتیک V2 مدل 1403935 میلیون تومان
تارا دنده ای V1 مدل 1403765 میلیون تومان
دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳1 میلیارد و 35 میلیون تومان
رانا پلاس مدل ۱۴۰۳620 میلیون تومان
سمند سورن پلاس EF7 دوگانه سوز مدل 1403775 میلیون تومان
پراید 151 SE مدل 1403340 میلیون تومان
ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل 1403440 میلیون تومان
شاهین G اتومات CVT مدل 1403825 میلیون تومان
کوییک GX L دنده‌ای مدل 1403420 میلیون تومان
ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
آخرین قیمت کارخانه ای محصولات ایران خودرو برای تیرماه ۱۴۰۳ اعلام شد قیمت چانگان CS55 پلاس مدل 2024، شاسی بلند جدید سایپا اعلام شد (تیر 1403) نیسان قشقایی وارداتی با این مشخصات فنی و آپشن ها در ایران عرضه می‌شود + کاتالوگ رسمی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*