تحویل ناقص خودرو جدید ولوو

ولوو به روش سایپا خودرو جدید خود را نصفه و نیمه تحویل می‌دهد

ولوو، خودروساز نامدار سوئدی هم راه و روش خودروسازان ایرانی را در پیش گرفته است. ولوو اعلام کرد که خودرو جدید خود را به‌صورت ناقص تحویل می‌دهد.

ولوو EX90 به‌عنوان شاسی بلندی پرچمدار از اهمیت زیادی برای این خودروساز سوئدی برخوردار است و در حالی که انتظار می‌رفت اوایل سال 2024 به خریداران تحویل داده شود، به‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری عرضه آن تا نیمه دوم سال جاری میلادی به تعویق افتاد. مهم‌تر از این، کم‌کاری ولوو در تحویل این شاسی بلند برقی است. آخرین اخبار خودرو نشان از این دارند که ولوو این خودرو را بدون برخی از امکانات کلیدی به مشتریان تحویل خواهد داد؛ اتفاقی که احتمالاً ما را به یاد شیوه کار خودروسازان داخلی می‌اندازد.

تحویل خودرو ناقص توسط ولوو به مشتریان

گزارش واصله حاکی از این است که ولوو به‌تازگی با ارسال ایمیلی به خریداران، امکاناتی را که احتمال دارد در زمان تحویل EX90 موجود نباشند مشخص کرد. در این لیست برخی از امکانات ایمنی و رفاهی اساسی به چشم می‌خورند.

تحویل ناقص خودرو جدید ولوو

سیستم لیدار، اتصال بی‌سیم به اپل کارپلی، شارژ دوجهته (شارژ وسایل خارجی دیگر)، تشخیص خودروها، دوچرخه‌سواران و عابران پیاده مجاور و دستیار سرعت در پیچ‌ها تعدادی از این امکانات هستند.

حتی ولوو در زمان تحویل سیستم اطلاعات و سرگرمی را صرفاً با تم تاریک ارائه می‌کند و قصد دارد در آینده نزدیک از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری تم روشن را به آن اضافه کند.

وضعیت خریداران ولوو EX90 حتی از این ناامیدکننده‌تر می‌شود. این احتمال وجود دارد که این اس یو وی الکتریکی روزانه در حالت پارک ۳ درصد از شارژ خود را از دست بدهد.

به گفته این خودروساز سوئدی، کامپیوتر مرکزی این خودرو برای مدیریت فعالیت‌های پیشرفته خود در حال حاضر باید در پس‌زمینه اجرا شود، ولی در آینده این محدودیت با انتشار یک آپدیت رفع خواهد شد. استفاده از انرژی باتری بعد از ۷۲ ساعت با ورود ماشین به حالت خواب متوقف می‌شود تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

تحویل ناقص خودرو جدید ولوو

ولوو نهایتاً در ایمیل خود وعده داد که بیشتر امکانات ناموجود در زمان عرضه، در تاریخ دیرتری به‌واسطه آپدیت‌های رایگان از راه دور (OTA) در اختیار دارندگان EX90 قرار خواهند گرفت. البته کماکان برخی از دارندگان این شاسی بلند برقی مجبور خواهند بود خودرو خود را پس از ‌اطلاع‌رسانی ولوو، به نمایندگی‌های این شرکت ببرند.

در گجت نیوز بخوانید:
این تکنولوژی، مکانیک ها را از کار بیکار می‌کند بی ام و در ساخت خودروهای جدید خود از هیوندای کپی می‌کند بوگاتی با راه‌اندازی تاکسی اینترنتی، همکار اسنپ شد این شاهکار هنری، ساعت جدید بوگاتی است؛ ترکیب حیرت‌انگیز دنیای ساعت و خودرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*