بزرگترین معایب برلیانس H330

نگاهی به بزرگترین معایب برلیانس H330

اگر با بزرگترین معایب برلیانس H330 آشنا نیستید و این خودرو در شمار گزینه‌های خریدتان است، تا پایان این مطلب با گجت نیوز همراه باشید تا در تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک کنیم.

خودرو برلیانس H330 در واقع نسخه صندوق‌دار برلیانس H320 محسوب می‌شود که در چین تا سال 2016 تولید و عرضه می‌شد و در ایران، پارس خودرو آن را به‌عنوان یک سدان شهری مونتاژ و عرضه می‌کند. در این مطلب از بخش اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی بزرگترین معایب برلیانس H330 قصد داریم به پاسخ این سوال برسیم که آیا این خودرو در دسته خود ارزش خرید دارد یا خیر؟

بزرگترین معایب برلیانس H330

در همین ابتدای بحث به این نکته اشاره کنیم که اگرچه برلیانس H330 موفقیت هاچ‌بک H320 را تکرار نکرد، اما در خانواده محصولات H300 برلیانس، بیشترین نظرات مثبت را دریافت کرده و در مجموع یکی از محبوب‌ترین سدان‌های شهری این شرکت به‌نظر می‌رسد.

این خودو از سال 1394 با پیشرانه 1.5 لیتری و گیربکس دستی و اتومات به‌شکل قطعات منفصل (CKD) به ایران وارد و با لوگوی پارس خودرو در عقب و برلیانس در جلو مونتاژ و راهی بازار شد.

برلیانس H330

در بازه زمانی 1397 تا 1400 نیز برلیانس H330 در نسخه‌ای با پیشرانه 1.65 لیتری و در دو تیپ با گیربکس پنج سرعته دستی و چهار سرعته اتوماتیک ترونیک عرضه شد. از جمله آپشن‌های اضافه این خودرو در نسخه اتومات که در نسخه دنده‌ای دیده نمی‌شوند باید به کی‌لس استارتر، دوربین دنده عقب، نمایشگر مرکزی، ترمز دیسکی و غربیلک چرمی فرمان با دکمه‌های تنظیم صدا روی آن اشاره کرد.

این سدان در مجموع نظرات ضد و نقیضی از طرف مشتریان دریافت کرده و در حالی که برخی به‌شدت از آن راضی هستند، برخی انتقادات فراوانی به آن وارد کرده‌اند. پس اگر در تصمیم‌گیری برای خرید آن مردد هستید، در معرفی بزرگترین معایب برلیانس H330 با ما باشید.

کیفیت ضعیف متریال خودرو

یکی از مهم‌ترین مشکلات برلیانس H330 که نظر هر فردی که با این خودرو مواجه می‌شود را جلب می‌کند، کیفیت ضعیف متریال به‌کار رفته در داخل خودرو و حتی بدنه است.

در داخل کابین، پلاستیک خشک و بی‌کیفیت استفاده شده در بخش‌های مختلف، ناامیدکننده است و حس ارزان بودن را کاملا به مخاطب انتقال می‌دهد.

کابین برلیانس H330

کیفیت پایین متریال این بخش نه فقط حس ناخوشایندی به افراد انتقال می‌دهد، بلکه در طول زمان به‌سادگی مستهلک می‌شود و هزینه قابل توجهی برای تعمیر یا تعویض روی دست مالکان می‌گذارد.

از طرفی به‌نظر می‌رسد که فرآیند قالب‌گیری قطعات داخل کابین نیز به‌شکل نامناسبی انجام شده؛ چرا که بعضا در بخش‌هایی شاهد چفت نشدن مناسب قطعات داشبورد و ظاهر شدن درزهای بزرگ در بخش‌های مختلف هستیم.

بزرگترین معایب برلیانس H330 در بحث فنی

از دیگر معایب برلیانس H330 باید به سروصدای زیاد و خشکی کمک‌فنرهای عقب این خودرو اشاره کرد که ناشی از کیفیت پایین این قطعات است؛ مشکلی که بسیاری از مالکان را ناگزیر به تعویض کمک‌فنرها با قطعات باکیفیت‌تر کرده است.

کاربرد قطعات بی‌کیفیت محدود به این موارد نیست و در سیستم الکتریکی خودرو نیز مشکلاتی وجود دارد که نه‌تنها منجر به استهلاک سریع‌تر خودرو می‌شوند، بلکه ریسک‌های ایمنی نیز به‌دنبال دارند.

گفتنی است که اگرچه بسیاری از خودروهای چینی در بحث سیستم الکتریکی با مشکلاتی مواجه هستند، حجم انتقادات و شکایات از این مشکل در برلیانس H330 به‌مراتب بیشتر بوده است.

برلیانس H330

مشکل دیگر در برلیانس H330 که یکی از بزرگترین معایب این خودرو محسوب می‌شود مربوط به عملکرد گیربکس و کیفیت پایین آن است.

پیشرانه چهار سیلندر BM۱۶LB استفاده شده در این خودرو نیز از دیگر نقاط ضعف آن است و در نهایت 103 اسب بخار قدرت را در 5800 دور ارائه می‌کند که چنین توانی برای یک سدان با وزن 1250 کیلوگرمی چندان ایده‌آل نیست و حتی در سربالایی‌ها کم می‌آورد.

وزن بالا و ضعیف بودن موتور بر شتاب برلیانس اچ 330 نیز موثر بوده؛ به‌نحوی که در تست‌های رانندگی انجام شده، شتاب صفر تا صد خودرو چیزی بین 13 تا 16 ثانیه بوده است.

مصرف سوخت این خودرو نیز اگرچه در کاتالوگ منتشر شده توسط خودروساز، 7 لیتر به‌ازای هر 100 کیلومتر اعلام شده، اما در واقعیت اندکی بیشتر از حد عادی است.

در مجموع و به‌دلایلی مانند کیفیت پایین متریال، تعلیق خشک و البته استفاده از گیربکس قدیمی، برلیانس اچ 330 اصلا برای سفرهای طولانی گزینه مناسبی نیست.

مواردی مانند تاخیرهای گیربکس، افت تدریجی قدرت خودرو و افزایش صدای موتور در دورهای بالا، همگی از جمله مشکلات برلیانس اچ 330 هستند که در سفرهای طولانی بیشتر خود را نشان می‌دهند. جالب است بدانید این مشکلات در تیپ مجهز به گیربکس اتوماتیک AL4 نسبت به تیپ دنده دستی شدیدتر است.

بزرگترین معایب برلیانس H330 در بخش امکانات

اگر در بحث فنی، تیپ دنده‌ای اچ 330 نسبت به تیپ اتوماتیک آن ایرادهای کمتری داشته باشد، در بحث امکانات رفاهی و ایمنی باید اذعان کرد که تیپ دنده‌ای با فقدان‌های بزرگی مواجه است.

امکانات برلیانس H330

در تیپ دنده‌ای این خودرو، امکاناتی مانند تهویه الکتریکی، مه‌شکن، تنظیم برقی آینه‌ها، بالابر شیشه اتوماتیک، روکش چرمی فرمان، سانروف، کیلس استارتر و سیستم مالتی‌مدیا که در نسخه اتومات وجود دارند، حذف شده است.

از سویی باید در نظر داشت که این خودرو در حالت عادی نیز از طیف امکانات رفاهی و ایمنی وسیعی برخوردار نیست و طبیعتا حذف برخی از آپشن‌ها برای کاهش قیمت آن، تجربه رانندگی مشتریان آن را تا حد زیادی تضعیف می‌کند.

کمبود قطعات

مشکل کمبود قطعات خودرو نیز از جمله بزرگترین معایب برلیانس H330 است. در واقع در نتیجه خدمات پس از فروش ضعیف برای این خودرو، مسئله تعمیرات و تامین قطعات این خودرو همیشه با مشکلات بزرگی مواجه بوده است و کوچک‌ترین تصادف‌ها یا خرابی‌ها می‌توانند هزینه زیادی برای مالک در پی داشته باشند.

بازار فروش ضعیف

برلیانس اچ 330 که تولید آن در ایران به‌دلیل تحریم‌ها متوقف شد، این روزها به‌عنوان یک خودرو قدیمی که دیگر قطعات آن تولید نمی‌شود با مشکلاتی مانند قدیمی شدن بیش از حد و کمیاب بودن قطعات مواجه شده است. این مسائل باعث شده تا نه‌تنها قیمت قطعات کمیاب این خودرو نجومی باشد، بلکه قیمت خود خودرو هم تا حد زیادی در بازار بالا باشد.

نمای عقب برلیانس H330

خدمات پس از فروش ضعیف

مشکل کلیدی دیگر در مورد برلیانس H330، عدم پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب توسط پارس خودرو است. تجارب و بازخوردهای منفی مالکان این خودرو که از عدم پاسخگویی پارس خودرو و محدودیت‌های عرضه و توزیع قطعات این خودرو شکوه دارند، گواه این مدعاست.

جمع بندی

تا اینجای کار به معرفی بزرگترین معایب برلیانس H330 پرداختیم. با توجه به این موارد، تصمیم‌گیرنده نهایی برای خریدن یا نخریدن این خودرو شما هستید؛ ولی اگر به‌دنبال یک سدان با شتاب بالا هستید و کیفیت متریال داخل خودرو و امکانات رفاهی نیز از فاکتورهای مهم برای شماست، توصیه می‌کنیم به سراغ محصولی دیگر بروید.

در پایان شما را به مطالعه مطالب معرفی و بررسی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک آپشنال و سایپا اطلس آپشنال در گجت نیوز دعوت می‌کنیم.

ویدیو مرتبط
مطالب بیشتر در گجت نیوز:
مقایسه KMC T9 با بهمن G9؛ جدال پیکاپ های لوکس بازار ایران پایانی تلخ برای بهمن G9؛ پیکاپ غول پیکر بازار ایران در ابتدای راه شکست خورد نیسان قشقایی وارداتی با این مشخصات فنی و آپشن ها در ایران عرضه می‌شود + کاتالوگ رسمی کیا کارنیوال ۲۰۲۵، غول ۷ نفره کره‌ای با قیمتی برابر ماشین چینی‌های ایران روانه بازار شد