سلاح لیزری استرالیایی Fractl

سلاح لیزری استرالیایی، قاتل پهپادهای کوچک و ارزان است

سلاح لیزری استرالیایی Fractl که مثل یک بازی کامپیوتری کنترل می‌شود، تمام پهپادهای مهاجم و متجاوز را از راه دور منهدم می‌کند و اجازه عرضه اندام به آن‌ها نمی‌دهد!

در روزگاری که هوش مصنوعی به ابزار ترسناکی برای مصارف نظامی تبدیل شده، پهپادها نقش بسیار پررنگی در جنگ‌ها پیدا کرده‌اند. وزارت دفاع استرالیا از اولین سلاح لیزری قابل حمل این کشور و به اصطلاح قدرتمندترین لیزر قابل حمل جهان برای مقابله با پهپادها با دقتی بی‌نظیر، رونمایی کرد.

با تهدید روزافزون پهپادها، لیزرها به گزینه‌ای جذاب برای مقابله با آن‌ها تبدیل شده‌اند. در حالی که روش‌های مختلفی برای مقابله با حملات و نفوذ پهپادها وجود دارد، اما لیزرها دارای مزایای منحصربه‌فردی هستند. آن‌ها می‌توانند با سرعت نور با اهداف متعدد درگیر شوند، مهمات نامحدودی (به جز هزینه استهلاک خود سلاح) دارند و هزینه هر شلیک لیزر بسیار ناچیز است.

کشورهای قدرتمند دهه‌هاست که به دنبال توسعه سلاح‌های لیزری هستند و حالا استرالیا نیز با لیزر قابل حمل پرقدرت Fractl که توسط شرکت AIM Defence ساخته شده، وارد این عرصه می‌شود. این سیستم جدید که شبیه یک لیزر نقشه‌برداری بزرگ است و وزنی کمتر از 50 کیلوگرم دارد، به‌تازگی توسط ارتش استرالیا در میدان تیراندازی Puckapunyal مورد آزمایش قرار گرفته است.

فراکتل از راه دور تمام پهپادها را نابود می‌کند

سلاح لیزری استرالیایی Fractl

متخصصان وزارت دفاع استرالیا در این آزمایش، سلاح لیزری فراکتل را در کنار دیگر سلاح‌های ضد پهپاد متعارف موجود، مورد ارزیابی قرار دادند. در حالی که دیگر سلاح‌ها به‌طور قابل توجهی از مهمات بیشتری استفاده می‌کردند و از مسافت دور قادر به انهدام اهداف نبودند، اما این سلاح لیزری استرالیایی بدون صدا و فقط با تحرک ناچیزی موفق به نابودی پهپادها شد.

سازنده استرالیایی می‌گوید، فراکتل می‌تواند بات باتری و برق شهری کار کند و برای مقابله با پهپادها، واکنش‌های متفاوتی را ارائه دهد. این سلاح لیزری نه تنها قادر است پهپادهایی را که با سرعت 100 کیلومتر در ساعت در برد 1000 متری حرکت می‌کنند با پرتویی به اندازه یک سکه 10 سنتی نابود کند، بلکه می‌تواند حسگرهای آن‌ها را در برد 1500 متری بسوزاند. همچنین، ابعاد این سلاح تنها یک دهم سیستم‌های مشابه و هزینه آن نیز یک دهم است.

سلاح لیزری استرالیایی Fractl

بیشتر بخوانید:

با استارگیت آشنا شوید؛ برنامه حیرت‌انگیز CIA برای ایجاد ارتشی از جاسوس های فراطبیعی

لیزر Fractl می‌تواند خیلی هوشمندانه به اختلال در حسگرها و یا وارد کردن آسیب‌های نوری به پهپادها واکنش نشان دهد. این سلاح با استفاده از یک کنترل دستی با دقت بسیار بالا نشانه‌گیری می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد تا برای تأثیرگذاری بیشتر، بخش خاصی از پهپاد را هدف قرار دهد.

کنترل سلاح لیزری Fractl شبیه بازی‌های کامپیوتری است

درست مثل بازی‌های کامپیوتری، برای استفاده از این سلاح کافیست یک دکمه را بفشارید تا پهپاد ردیابی شود . سپس دکمه دیگری وجود دارد که با فشردن آن، به سمت پهپاد شلیک خواهد شد. شما همچنین می‌توانید به‌آسانی هدف خود را بین دوربین پهپاد، بدنه اصلی یا یکی از ملخ‌های آن تغییر دهید.

سلاح لیزری استرالیایی Fractl

این دقت بالا همچنین به لیزر اجازه می‌دهد با بریدن سیم‌ها یا سوزاندن مواد منفجره، پهپاد را به‌طور کامل نابود کند. سیستم هدف‌گیری لیزری می‌تواند به‌طور همزمان حملات انفرادی و گروهی را مدیریت کند. علاوه بر این، لیزر به گونه‌ای طراحی شده که بتوان جلوی آسیب رساندن آن به انسان‌ها را گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*