ویدیو ناسا ستون های آفرینش

با ویدیو شبیه‌سازی ناسا سفر به ستون های آفرینش را تجربه کنید

ستون های آفرینش همیشه یکی از جذاب‌ترین مناظر فضایی برای بشر بوده‌اند. حالا ناسا یک ویدیو شبیه‌سازی جدید منتشر کرده است که می‌تواند تجربه سفر به ستون های آفرینش را برای شما فراهم کند.

چندی پیش ناسا یک ویدیو جذاب را در مورد سفر به سیاه چاله منتشر کرده بود و حالا نیز شاهد انتشار یک ویدیو از سفر به ستون های آفرینش هستیم. ستون های آفرینش ۷ هزار سال نوری با زمین فاصله دارند و در سحابی عقاب قرار گرفته‌اند.

ناسا با یک ویدیو شبیه سازی شما را به دیدار ستون های آفرینش می‌برد

سحابی عقاب مملو از گاز و غبار است و به‌عنوان محل تولد ستارگان شناخته می‌شود. هرچند در سال ۱۹۹۵ بود که سحابی عقاب از مجامع علمی به افکار جمعیت زیادی از کره زمین راه یافت. در آن سال تلسکوپ هابل توانسته بود تصویر حیرت‌انگیزی را از داخل سحابی عقاب ثبت کند. تصویری که به‌عنوان ستون های آفرینش معروف شد.

در سال ۲۰۲۲ هم تلسکوپ جیمز وب توانست با انتشار تصاویر جدیدی از ستون های آفرینش اخبار نجوم جهان را به‌تسخیر خود در آورد. ناسا نیز داده‌های دریافتی از این دو تلسکوپ قدرتمند فضایی را ترکیب کرده است تا  بتواند یک انیمیشن سه‌بعدی از سفر به سحابی عقاب ارائه دهد.

اخترشناسان بر این باور هستند که ستون های آفرینش عمدتا از مولکول‌های هیدروژن و غبار کیهانی تشکیل شده‌اند. هرچند که بادهای قوی و تشعشعات فرابنفش ساطع‌شده از ستاره های جوان در حال فرسایش آنها هستند.

شاید در تصویر اینگونه به‌نظر نرسد، اما ستون‌های آفرینش بسیار بزرگ هستند. در واقع تنها بخش‌های بالایی این ستون‌ها ابعادی بزرگتر از منظومه شمسی دارند. حتی اگر روزی انسان بتواند با سرعت نور در فضا حرکت کند، برای سفر از بخش پایینی بزرگترین ستون آفرینش به قسمت بالایی آن باید حدود ۳ سال منتظر بماند.

ویدیو ناسا ستون های آفرینش

با وجود عظمت باورنکردنی سحابی عقاب، ویدیو شبیه سازی ناسا شما را به بازدیدی کوتاه از ستون های آفرینش می‌برد. در این ویدیو می‌توانید نتیجه همکاری بهترین تلسکوپ‌های فضایی بشر را نیز به‌خوبی مشاهده کنید.

تلسکوپ هابل می‌تواند تصاویر اجرامی را ثبت کند که دمای آنها به هزاران درجه سلسیوس می‌رسد. در طرف مقابل نیز دوربین مادون قرمز تلسکوپ جیمز وب به اجرام آسمانی با دمای حتی چند صد درجه نیز حساس است. همین نیز باعث می‌شود که بتواند در لایه‌های غبار رسوخ کرده و ستاره‌های پنهان را آشکار کند.

همچنین در ویدیو ناسا از ستون های آفرینش می‌توان مراحل مختلف شکل‌گیری ستارگان را مشاهده کرد. به‌عنوان مثال نزدیک قسمت بالایی ستون سمت چپ آفرینش مواد پرتاب‌شده از یک ستاره تازه‌ متولد‌شده دیده می‌شود. البته خود ستاره مشخص نیست، اما نشانه‌های زیادی به‌حضور آن اشاره دارند. همچنین در همین منطقه می‌توان ستاره جدید دیگری را دید که به‌شدت می‌درخشد.

بیشتر بخوانید:
انسان در نتیجه تکامل سیاه چاله شکل گرفته است دستاورد حیرت‌انگیز: دانشمندان راه انجام سفرهای بین ستاره ای را پیدا کردند تعدادی ستاره جوان دیوانه‌وار به سیاه چاله مرکزی کهکشان راه شیری حمله کرده‌اند کشف یک دنیای جدید از جنس شکر در همسایگی زمین ۲۵ تصویر خیره کننده از سحابی های کیهانی که هوش از سر شما می‌برد