خودرو ضدگلوله ررهی اوکراین Djura

خودرو زرهی جدید اوکراین یک لندکروز ضد گلوله است + ویدیو

ارتش اوکراین از جدیدترین خودرو زرهی نظامی خود با نام Djura رونمایی کرد که این وسیله نقلیه زرهی یک تویوتا لندکروز ضد گلوله، عجیب، مسلح و ضد مین است.

جنگ روسیه و اوکراین تا اینجای کار، میدان نبرد توپخانه‌ها و پهپادهای مختلف بوده است ما به نظر می‌رسد که این صحنه، اکنون میزبان یک بازیگر جدید شده؛ بازیگری که در تمام جنگ‌ها خاورمیانه حضور دارد و یک خودرو مطمئن و همه فن حریف به حساب می‌آید. در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ این خودرو زرهی جذاب خواهیم رفت.

خودرو زرهی Djura اوکراین

اگر صفحات ضد گلوله و تجهیزات مختلف را از روی خودرو زرهی Djura اوکراین باز کنیم، با یک تویوتا لندکروز سری ۷۰ معمولی مواجه خواهیم شد که به یک پیشرانه توربو دیزل با توان ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است و تمام این توان را از طریق گیربکس اتوماتیک به هر چهار چرخ تحویل می‌دهد.

تویوتا لندکروز زرهی جدید اوکراین به استاندارد محافظتی ناتو STANAG 4569 level 1 مجهز شده است که می‌تواند در برابر گلوله‌های 5.45 میلیمتری از خود مقاومت نشان دهد و حتی در برابر مین‌های زمینی هم خم به ابرو نیاورد. اما چرا این استاندارد؟ بیشترین سلاح‌هایی که صدای آن‌ها هنوز هم در مناطق شوروی سابق به گوش می‌رسد، نسخه‌های مختلف کلاشینکوف معروف یا همان AK-47 هستند که از گلوله‌های 5.45 میلیمتری تغذیه می‌کنند. همچنین نارنجک‌های سبک و مین‌های ضد خودرو هم در سراسر مناطق عملیاتی جنگ روسیه و اوکراین حضور دارند.

اما با اضافه شدن این استانداردها و صفحات ضد گلوله، وزن تویوتا لندکروز زرهی جدید اوکراین به بیش از ۵ تن رسیده است به همین علت تغییرات زیادی در سیستم ترمز و سیستم تعلیق آن هم انجام شده.

خودرو ضدگلوله ررهی اوکراین Djura

علاوه بر این موارد شاهد قرار گرفتن یک سلاح سنگین اتوماتیک ۷.۶۲ میلیمتری روی خودرو زرهی Djura اوکراین هستیم تا ترسناک بودن آن را بیش از پیش کند.  ارتش اوکراین هنوز در مورد قیمت تمام شده این محصول به نتیجه نرسیده است اما به گفته برخی از منابع نظامی اوکراینی، تویوتا لندکروز ضد گلوله Djura احتمالاً در قامت یک محصول تجاری به کشورهای اطراف هم صادر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*