برای دوخت دامن کلوش زنانه از چه پارچه‌ای استفاده کنیم؟

دامن کلوش مناسب چه اندامی هست؟ + راهنمای خرید پارچه

دامن کلوش یکی از انواع دامن‌هایی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و بسیار هم راحت است. اما ویژگی‌های خاص این دامن باعث می‌شود که برای همه اندام‌ها مناسب نباشد. ما در این مقاله این دامن را به شما معرفی می‌کنیم و به شما خواهیم گفت که چه ویژگی‌هایی دارد و برای چه بدنی مناسب است.

در آخر مقاله هم پارچه‌هایی که برای دوخت این دامن مناسب هستند را به شما معرفی خواهیم کرد. پس اگر می‌خواهید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری به‌دست بیاورید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دامن کلوش چیست و ریشه در چه دارد؟

این دامن در دوران رنسانس در اروپا بابت شد. درست زمانی که لباس‌ها پیچیده‌تر شدند و این پیچیدگی منجر به زیبایی شد. استفاده از دامن‌های کلوش حجیم برای این بود که زنان در آن دوره بتوانند طبقه اجتماعی بالای خود را نشان دهند و به‌نوعی از ثروت خود برای نشان‌دادن ثروت خود استفاده کنند.

به همین دلیل هم چنین دامن‌هایی با پارچه‌های حجیم و گران‌قیمت دوخته می‌شد. در قرن صنعتی 19‌ام نیز دامن‌های حجم‌دار با ساختارهای فلزی و بند بسیار محبوب شدند. دامن کلوش در دوران معاصر نیز محبوبیتش را از دست نداد و توانست به یکی از پرطرفدار‌ترین دامن‌ها تبدیل شود.

چرا دامن‌های کلوش در دنیای مد محبوبیت زیادی دارند؟

حجمی که دامن‌های کلوش در بدن ایجاد می‌کنند اصلی‌ترین دلیل محبوبیت آن‌هاست. این دامن‌ها برش‌های مختلفی دارند که از انواع آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • دایره کامل
  • نیم دایره
  • چند پنلی

هر کدام از آن‌ها شکل منحصربه‌فردی دارند و زیبایی خاصی به دامن خواهند بخشید. تنوع در برش و پارچه باعث می‌شود که بتوان از این دامن در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد. از استفاده‌های روزانه گرفته تا مجالس مهم و مجلل. بسیاری از افراد از چنین دامن‌هایی در مراسم‌های رسمی و حتی عروسی‌ها کمک می‌گیرند. دامن کلوش می‌تواند حس زیبایی و خاص‌بودن را به آن‌ها القا کند.

دامن کلوش چه ویژگی‌هایی دارد؟

این دامن‌ها به حجم زیاد خود معروف هستند و شاید مهم‌ترین ویژگی‌ آن‌ها همین باشد. آن‌ها از کمتر به پایین به‌شکل قابل توجه‌ای گسترده می‌شوند. چین‌ها ظریف یا پلیسه‌های بزرگ جزئیاتی هستند که می‌توانند به این مدل دامن‌ها حرکت و زیبایی ببخشند.

انعطاف‌پذیری یک ویژگی دیگر این دامن است که در بخش قبل به آن اشاره کرد. به این معنا که می‌توان با استفاده از پارچه‌های مختلف دامن کلوش را برای هر مراسمی آماده کرد و حتی برای استفاده‌های روزمره آن را به کار برد. برش‌های مختلف می‌تواند از آن دامن‌های مختلفی بسازد که با سلیقه‌های مختلف در یک‌راستا است.

دامن کلوش مناسب چه فرم اندامی است؟

با انواع مختلف دامن کلوش آشنا شوید

دامن‌های کلوش می‌توانند در استایل‌های مختلف دوخته شده و انواع مختلفی داشته باشند. نوع چین‌خوردگی، برش و حجم مشخص می‌کند که دامن کلوش شما چه نوعی را شامل می‌شود. دامن کلوش انواع مختلفی دارد که نمی‌توانیم در این متن محدود به همه آن‌ها اشاره کنیم. اما مهم‌ترین انواع آن‌ را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

دامن کلوش ساده (A-line Skirt)

اولین مدل از دامن کلوش ساده است. این دامن از ناحیه کمر به سمت پایین گسترده می‌شود. برای استفاده روزمره مدل ساده یکی از بهترین مدل‌ها است. برای دوخت آن بهتر است که از پارچه‌های سبک استفاده کنید. برش آن نیز ساده است و شکلی مخروطی دارد.

دامن کلوش نیم دایره (Half Circle Skirt)

این دامن حجم متوسطی دارد و با برش نیم دایره دوخته می‌شود همان‌طور که از اسم آن می‌توانید متوجه این موضوع شوید. از این دامن می‌توانید برای موقعیت‌های نیمه‌رسمی استفاده کنید. پارچه آن نیز متناسب با همان شرایط نیمه‌رسمی می‌تواند انتخاب شود.

دامن کلوش دایره کامل (Full Circle Skirt)

این دامن چون برشی از دایره کامل دارد حجم زیادی را در برمی‌گیرد و جلوه زیبایی هم به دلیل همین حجم زیاد خواهد داشت. پارچه آن را می‌توانید طوری انتخاب کنید که این حجم زیاد را بهتر نشان دهد. این دامن جزء لباس‌های مجلسی محسوب می‌شود و برای مجالس رقص می‌توان از آن استفاده کرد.

دامن کلوش چند پنلی (Paneled Skirt)

این دامن از چندین پنل یا همان تکه تشکیل شده که که هر پنل می‌تواند مثلی یا پنکه‌ای باشد. این طراحی به دامن اجازه می‌دهد تا حجم بیشتری داشته باشد در عین اینکه ظریف به‌نظر می‌رسد. این دامن را نیز باید مناسب موقعیت‌های نیمه‌رسمی بدانیم.

دامن کلوش برای چه فرم بدنی مناسب است؟

در انتخاب دامن شما باید به فرم بدنی توجه زیادی کنید. دامن‌ها بر اساس اینکه برای چه فرم بدنی مناسب هستند انتخاب می‌شوند. بسیاری از دامن‌ها ممکن است به‌طور کلی زیبا باشند اما چون مناسب فرم بدنی شما نیستند نتوانند آن‌طور که باید به شما بیایند.

دامن کلوش نیز باید با فرم بدنی شما تناسب داشته باشد تا بتواند بهترین نتیجه ممکن را برای‌تان رقم بزند. این دامن مناسب اندام‌هایی که دور سینه و شانه‌های بزرگ دارند. برای این دامن اگر پایین‌تنه کوچکی داشته باشید بهتر خواهید بود و می‌توانید در ایده‌آل‌ترین شرایط از دامن کلوش استفاده کنید.

چه پارچه‌ای برای دامن کلوش مناسب‌تر است؟

تنوعی که برای انتخاب پارچه در دامن کلوش وجود دارد کم‌نظیر است. پارچه‌های نخی، تور، پنبه و کتان بیشترین استفاده را برای دوخت این نوع از دامن‌ها دارند. اگر بخواهید که با تور این دامن را بدوزید باید از آستری نیز کمک بگیرید. این دامن‌ها به پارچه‌های لخت با ریزش نسبتی نیاز دارند.

پارچه کشمیر یکی از آن پارچه‌هایی‌است که می‌تواند فرم دامن شما را بعد از دوخت به‌راحتی حفظ کند. اگر می‌خواهید از این دامن در تابستان و روزهای گرم بهاری استفاده کنید، بهترین کار این است که به‌سراغ پارچه کرپ بروید.

جمع‌بندی

اگر قصد خرید دامن کلوش یا هر دامن دیگری را دارید، پیش از انجام چنین کاری مطمئن شوید که دامن مورد علاقه شما با اندام‌تان تناسب دارد. شما می‌توانید دامن خود را به‌صورت آماده از فروشگاه معتبر مختلف مثل دیجی‌کالا تهیه کنید.

همچنین می‌توانید پارچه مناسب برای دوخت دامن را تهیه کنید و خودتان لباس مورد نظرتان را بدوزید. در انتخاب پارچه حتما مواردی که گفتیم را لحاظ کنید تا بهترین دامن ممکن را داشته باشید. از شما ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*