چری تیگو ۷ پرو پلاس هیبریدی

چری تیگو ۷ پرو پلاس هیبریدی، معرفی شد

چری تیگو ۷ پرو پلاس هیبریدی جدیدترین محصول کراس اوور این خودروساز چینی است که مخصوص صادرات به بازار کشورهای دیگر تولید شده است.

طبق تصاویر جاسوسی منتشر شده، یک خودرو کراس اوور که از نظر ظاهری شباهت زیادی به چری تیگو ۷ پلاس بازار چین دارد، مشغول انجام آزمایش و تست‌های رانندگی در این کشور رویت شده که از نظر ظاهر و باطن تفاوت‌های زیادی با نسخه آینده بازار کشورمان یعنی تیگو ۷ پرو پلاگین هیبریدی مدیران خودرو دارد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به بررسی اطلاعات بدست آمده از این خودرو می‌پردازیم.

نگاهی به چری تیگو ۷ پرو پلاس هیبریدی

نمای جلو چری تیگو ۷ پرو پلاس هیبریدی

همانطور که اشاره کردیم چری تیگو ۷ پرو پلاس یک محصول صادراتی مشابه کراس اوور تیگو ۷ پلاس بازار چین است. این خودرو که از سال ۲۰۲۲ در بازار چین عرضه می‌شود، در بخش طراحی از جلو پنجره بزرگ بسته و چراغ‌های جلو به سبک تیگو ۸ پرو مکس بهره برده است.

دسترسی هوا به موتور احتراق داخلی از طریق یک دریچه هوای بزرگ در سپر جلو تأمین می‌شود. علاوه بر این، چراغ‌های مه‌شکن در سپر جلو تعبیه شده‌اند.در قسمت عقب این شاسی‌بلند جدید برای بازارهای خارجی، یک المان یکپارچه چراغ عقب قرار دارد. ویژگی دیگر چری تیگو ۷ پرو پلاس، عدم وجود لوله‌های اگزوز مشخص است. بهره گیری از قطعات آیرودینامیک آبی در نقاطی از بدنه خصوصا در اسپویلر سقف نیز نشان دهنده هیبریدی بودن این خودرو است. در گلگیر عقب سمت راست تیگو ۷ پرو پلاس نیز درپوش پورت شارژ قرار دارد.

به نظر می‌رسد ابعاد چری تیگو ۷ پرو پلاس تفاوت چندانی با نسخه بازار داخلی چین ندارد. گفتنی است ابعاد تیگو ۷ پلاس در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۵۳۰، ۱۸۶۲ و ۱۶۹۶ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۶۷۰ میلی‌متر است.

مشخصات فنی Chery Tiggo 7 Pro Plus Hybrid

این کراس‌ اوور جدید مجهز به سیستم نیروی محرکه پلاگین‌ هیبرید اختصاصی چری با نام C-DM است. به همین منظور، تیگو ۷ پرو پلاس مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۶ اسب بخار است که در ترکیب با دو موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی ۱۷۰ اسب بخار، قدرت نهایی این کراس‌اوور را به ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور آن را به ۵۴۵ نیوتن متر می‌رساند. مجموع این توان توسط گیربکس DHT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی کراس اوور هیبریدی تیگو 7 پرو پلاس

نمای داخل تیگو ۷ پرو پلاس هیبریدی

کابین چری تیگو ۷ پرو پلاس مشابه مدل به‌روزرسانی شده تیگو ۷ پرو مکس است که اخیراً برای بازار روسیه معرفی شده است. از امکانات این خودرو میتوان به دو صفحه نمایش پیوسته اطلاعات-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی و کلاستر تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی خمیده مجموعا 24.6 اینچ، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری خودکار، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، ترمز پارک برقی و اتوهلد، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار بین خطوط، سنسور نور و باران، تنظیم حالت رانندگی، صندلی های برقی جلو به همراه سردکن و گرمکن، حافظه صندلی راننده، تهویه اتوماتیک دو کاناله، نور پردازی کابین و سیستم صوتی حرفه‌ای اشاره کرد

هنوز اطلاعات دقیقی از عرضه نسخه بنزینی تیگو ۷ پرو پلاس اعلام نشده است. طبق اعلام شرکت تولید کننده این شاسی‌ بلند در روسیه عرضه خواهد شد. البته زمان دقیق عرضه به بازار اعلام نشده است. طبق اعلام منابع چینی، تولید تیگو ۷ پرو پلاس در اکتبر امسال آغاز خواهد شد. بنابراین احتمال می‌رود این خودرو از سال ۲۰۲۵ در روسیه عرضه شود.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
دانگ فنگ منگشی ام-هیرو ۹۱۷، اژدهای ترسناک چینی با انبوهی از فناوری های جدید معرفی شد نیسان سانی ۲۰۲۳، سدان اقتصادی ژاپنی وارد کشور شد شاسی بلند جدید هواوی توسط ماموت خودرو به ایران وارد شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*