سایپا شاهین پلاس

مشخصات فنی و امکانات شاهین پلاس رسما توسط سایپا اعلام شد + کاتالوگ

گروه خودروسازی سایپا به صورت رسمی از کاتالوگ مشخصات فنی و امکانات جدیدترین سدان خود با نام شاهین پلاس رونمایی کرد.

در حالی که حدود دوهفته از بارگذاری دفترچه راهنمای محصول جدید سایپا با نام شاهین پلاس در وبسایت این شرکت می‌گذرد، حال این خودروساز کاتالوگ رسمی مشخصات و امکانات این خودرو را نیز در سایت خود منتشر کرده تا بدین ترتیب شایعات عرضه این خودرو در آینده نزدیک قطعیت پیدا کند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی مشخصات این خودرو می‌پردازیم.

مشخصات فنی شاهین پلاس؛ جدیدترین سدان سایپا

این خودرو که از نظر طراحی ظاهری تفاوت خاصی به نسبت نسخه های قبلی ندارد، در بخش فنی از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ME16 با قدرت ۱۱۱ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. مجموع این توان توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت شرکت DAE به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره برده و سیستم تعلیق آن در قسمت جلو مک‌فرسون و در قسمت عقب یکپارچه تیر پیچشی است.

طراحی داخلی و آپشن های شاهین جدید

نمای داخل سایپا شاهین پلاس

از نظر طراحی داخلی، این خودرو تغییرات خاص و یا چشمگیری نداشته است. تنها تغییرات شاهین پلاس اضافه شدن شیشه های عقب دودی و استفاده از قطعات دکوراتیو پلاستیکی با طرح چوب است که جلوه ای زیبا و البته پخته تر به به داخل خودرو بخشیده است.

از مجموع امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌‌ای، تنظیم برقی صندلی راننده همراه با گرم‌کن صندلی‌های جلو، سانروف، کروز کنترل و لیمیت کنترل، ۲ کیسه هوای ایمنی، آنتن کوسه‌ای، سامانه کنترل پایداری (ESC)، سیستم کنترل شروع حرکت خودرو در سربالایی، کف‌پوش سه بعدی، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی همراه با مسیریاب، دوربین دنده عقب، سنسور هشداردهنده موانع در قسمت عقب خودرو، سنسور نور، رینگ‌های آلومینیومی، تنظیم سیستم صوتی برروی فرمان، تریم چرمی صندلی ها، باز و بسته شدن برقی آینه‌های جانبی همراه با گرم‌کن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پایش فشار باد تایرها، ایزوفیکس صندلی عقب، فرمان برقی و سامانه GSI اشاره کرد.

کاتالوگ رسمی شاهین پلاس

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
سایپا آریا هیبریدی به زودی در بازار ایران افزایش قیمت کارخانه ای محصولات سایپا در تیر ماه ۱۴۰۳ + لیست قیمت جدید تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا روانه بازار ایران می‌شود