نصب دیلایت با پیچ و چسب روی نیسان سانی وارداتی

ببینید وارد کننده برای دریافت استاندارد چگونه با پیچ و چسب دیلایت روی ماشین نصب کرده + فیلم

فرایند واردات خودروهای خارجی از همان ابتدا با حواشی زیادی همراه بود و حالا در جدیدترین مورد، شاهد نصب دیلایت با پیچ و چسب روی ماشین‌های وارداتی هستیم.

فرایند واردات خودرو که در طول فعالیت دولت سیزدهم به طور محدود آغاز شد، همواره با حواشی خاص و خبرسازی همراه بوده و حال در جدیدترین اخبار خودرو، شاهد انتشار ویدیویی از نصب دیلایت روی ماشین‌های وارداتی با استفاده از پیچ و چسب هستیم.

نصب دیلایت با پیچ و چسب روی نیسان سانی وارداتی

اخیرا ویدیویی از دست‌کاری غیراصولی نیسان سانی، خودرو وارداتی شرکت جهان نوین آریا منتشر شده که در آن مشخص است این شرکت برای هماهنگی خودرو وارداتی خود با استانداردهای 85گانه، نسبت به نصب دستی دیلایت با سیم‌کشی ضعیف، چسب دوطرفه و پیچ‌های بی‌کیفیت اقدام است.

اساسا و از زمان ازسرگیری واردات خودرو در دولت سیزدهم، حواشی و مشکلات زیادی پیرامون فرآیند واردات شکل گرفت. در درجه اول، محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که سبب شد بسیاری از واردکنندگان به سراغ محصولات چینی بروند مشکل آفرین شد و بعدها نیز مشخص شد که حتی بسیاری از محصولات کره‌ای، ژاپنی و آلمانی وارداتی به کشور نیز محصولاتی مونتاژ شده در چین هستند.

از طرفی، تعیین یک سقف قیمتی بسیار پایین برای خودروهای وارداتی باعث شد تا عموم واردکنندگان ناگزیر شوند به سراغ خودروهای ارزان، برندهای کم‌نام‌ونشان یا محصولات کم‌آپشن برندهای معروف بروند.

در نتیجه همین مورد آخر به نظر می‌رسد که شرکت جهان نوین آریا با هدف رعایت سقف قیمت خودروهای وارداتی، نسخه‌ای از نیسان سانی را وارد کرده که حتی فاقد سازگاری با استانداردهای 85گانه داخلی است. در نتیجه این موضوع، این واردکننده با اعمال تغییراتی در سیستم سیم‌کشی استاندارد خودرو، اقدام به نصب دیلایت با پیچ و چسب به طرزی غیراصولی کرده است تا بتواند مجوز استاندارد را دریافت کند.

نیسان سانی

فارغ از اینکه شیوه اجرای این عملیات بسیار ابتدایی بوده و دیلایت مذکور به راحتی و با دست از بدنه جدا می‌شود، باید اذعان کرد که دستکاری در سیم‌کشی سیستم برق خودرو که یکی از مهمترین اجزای خودرو محسوب می‌شود می‌تواند خطرات جانی و مالی قابل توجهی درپی داشته باشد.

در چنین شرایطی امید می‌رود سازمان استاندارد و دیگر نهادهای نظارتی با واکنش قاطع و برخورد با چنین اقداماتی، مانع از تکرار آن در موارد مشابه شوند.

بد نیست بدانید به جز جهان نوین آریا، شرکت نامی خودرو نیز نسبت به واردات چند مورد از محصولات نیسان به ایران از جمله نیسان کیکس، نیسان ایکس تریل و نیسان سیلفی اقدام کرده است.

ویدیو مرتبط:
مطالب بیشتر در گجت نیوز:
خودرو ایکس پنگ مونا M03؛ رقیب چینی تسلا مدل Y با طراحی فراری و هوش مصنوعی چرا هوش مصنوعی برای خودروها خطرناک است؟ چرا تولید تویوتا اف جی کروزر معروف متوقف شد؟ دانگ فنگ منگشی ام-هیرو ۹۱۷، اژدهای ترسناک چینی با انبوهی از فناوری های جدید معرفی شد