اطلس L از برنامه سایپا خارج شد

اطلس L از برنامه سایپا خارج شد

با وجود اینکه سایپا برنامه داشت خودرو اطلس را در چهار تیپ عرضه کند، حالا برخی گزارش‌ها از خروج اطلس L از برنامه این شرکت حکایت دارند.

در جدیدترین اخبار خودرو و با بررسی اطلاعات کاتالوگ رسمی خودرو اطلس سایپا، مشخص شده که این شرکت تیپ L اطلس را از کاتالوگ این هاچ‌بک اقتصادی حذف کرده تا به شائبه عدم تولید آن دامن بزند.

تولید اطلس L در هاله‌ای از ابهام

تولید و عرضه سایپا اطلس چندی است که توسط این شرکت شروع شده و هاچ‌بک جدید و اقتصادی سایپا حالا راه خود را به خیابان‌ها هم باز کرده است.

اطلس به عنوان خودرویی مبتنی بر پلتفرم X200 که همان پلتفرم تیبا و کوییک محسوب می‌شود، مطابق برنامه سایپا قرار بود در چهار تیپ با تفاوت‌هایی در مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی عرضه شود. این چهار تیپ بر اساس اطلاعات پیشین عبارت بودند از تیپ S با گیربکس 5 سرعته دستی، تیپ L با گیربکس اتوماتیک CVT، تیپ G، فول آپشن با گیربکس 5 سرعته دستی و نهایتا تیپ E، فول آپشن با گیربکس اتوماتیک CVT.

سایپا اطلس

با وجود این اخیرا مشخص شده که سایپا تیپ ال این خودرو را از کاتالوگ رسمی آن حذف کرده تا تولید این نسخه از اطلس در حال حاضر محل تردید باشد.

تیپ ال خودرو اطلس مانند دیگر نسخه‌های این خودرو از پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با کد موتور M15GSI و خروجی 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور برخوردار است. تفاوت اطلس L در بحث فنی در قیاس با دیگر نسخه‌ها در بخش جعبه‌دنده تعریف شده، جایی که برای این تیپ از هاچ بک اقتصادی سایپا یک گیربکس اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است.

در بحث امکانات رفاهی و ایمنی نیز تفاوت‌هایی بین نسخه L با دیگر تیپ‌ها دیده می‌شود. برای مثال، این تیپ برخلاف تیپ S از تریم دو رنگ در داخل برخوردار است. نمایشگر 7 اینچی، دوربین دنده عقب، کلیدهای کنترلی روی فرمان، آینه تاشو برقی، روکش چرمی صندلی‌ها، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، سامانه سنجش فشار باد تایرها، خروجی 12 ولت، ایزوفیکس و سامانه کنترل پایداری نیز از دیگر امکانات رفاهی و ایمنی تیپ ال خودرو اطلس است.

اطلس L از برنامه سایپا خارج شد

گفتنی است، احتمال لغو تولید اطلس ال در شرایطی مطرح شده که سایپا برنامه تولید اطلس برقی و اطلس آپشنال را در دستور کار قرار داده و از این دو خودرو رونمایی کرده است.

ویدیو مرتبط:
حتما بخوانید:
مشخصات فنی و امکانات شاهین پلاس رسما توسط سایپا اعلام شد + کاتالوگ واردات گریت وال تانک 300، پیکاپ مکسوس استار H و لیپ موتور T03 توسط شتابران خودرو پرشیا تایید شد ببینید وارد کننده برای دریافت استاندارد چگونه با پیچ و چسب دیلایت روی ماشین نصب کرده + فیلم آرتا بان موتورز وارد کننده جدید خودروهای GAC به ایران شد