خودروهای وارداتی

فروش خودروهای وارداتی آزاد شد؛ حالا تمام مردم می‌توانند ماشین خارجی بخرند

با اعلام رئیس سازمان توسعه تجارت، از این پس خرید و فروش رسمی خودروهای وارداتی برای عموم آزاد است و مردم می‌توانند نسبت به خرید اقدام نمایند.

طبق آخرین اخبار خودرو، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به دور جدید عرضه خودرو در سامانه وارداتی ها که از هفته آینده آغاز می‌شود، از امکان خریداری خودرو توسط مشتریان و متقاضیان جدید بدون ثبت نام قبلی خبر داد؛ و بدین ترتیب تمامی افراد می‌توانند با رعایت مفاد ثبت نام در این طرح شرکت نمایند. در ادامه به اعلام جزئیات از زبان این مقام مسئول می‌پردازیم.

طرح فروش خودروهای وارداتی به عموم

خودروهای وارداتی

بر اساس اعلام رئیس سازمان توسعه تجارت، هفته آینده دور جدید عرضه خودرو در سامانه وارداتی انجام می‌شود که با طرح های قبل متفاوت است. این عرضه آخرین فرصت برای دارندگان اولویت اسفند ۱۴۰۱ تخصیص خودروهای وارداتی است و در صورتی که این افراد خودروی مورد نظر خود را انتخاب نکنند، دیگر هیچ اولویت خریدی نسبت به سایر افراد ندارند.

بر اساس گفته های رئیس سازمان توسعه تجارت، هفته آینده خودروهای اروپایی، ژاپنی، چینی و… در سامانه وارداتی ها عرضه می شود. همچنین به گفته وی از ابتدای هفته آینده این امکان فراهم است که متقاضیان جدید خرید خودروهای وارداتی با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی، در این دوره سامانه وارداتی ها شرکت کنند و در کنار مشتریان قبلی، خودروی مورد نظر خود را برای خرید انتخاب کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت مجدد با تاکید ابراز داشت در این دور عرضه، اولویت ابتدایی به مشتریان قبلی تعلق دارد، اما از عرضه های بعدی اولویت خرید برای مشتریان قدیمی سامانه از بین می رود و دیگر امتیازی نسبت به مشتریان جدید ندارند. مهدی ضیغمی همچنین عنوان داشت:

متقاضیان جدید باید در نظر داشته باشند که در صورت ایجاد حساب وکالتی و ثبت نام در سامانه وارداتی، امتیازی از جنس اولویت مدت دار به این افراد تعلق نمی گیرد و از این پس برای هر دوره از سامانه وارداتی ها امکان ثبت نام مشتری جدید وجود دارد. بدیهی است که اگر مشتری به خاطر حجم تقاضا، امکان خرید قطعی خودرویی خاص را نداشته باشد، باید برای دوره های بعدی سامانه دوباره فرایند ثبت نام را طی کند.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
واردات گریت وال تانک 300، پیکاپ مکسوس استار H و لیپ موتور T03 توسط شتابران خودرو پرشیا تایید شد تویوتا کرولا هیبرید توسط سایپا روانه بازار ایران می‌شود تویوتا راو۴ مدل ۲۰۲۴ به خاک ایران رسید