جیلی بویوئه ۲۰۲۴

جیلی بویوئه ۲۰۲۴، شاسی بلند جدید چینی ها با قیمتی کمتر از 800 میلیون تومان معرفی شد

گروه خودروسازی جیلی چین، از کراس اوور جیلی بویوئه ۲۰۲۴ با ظاهری جذاب، امکاناتی معقول و قیمت پایه ۱۳ هزار دلار رونمایی کرد.

خودرو کراس اوور بویوئه یکی از پرفروش‌ترین محصولات تازه وارد شرکت جیلی محسوب می‌شود که از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا ماه گذشته توانسته به رکورد فروش حدود ۴۲ هزار دستگاه برسد. حال این شرکت بنا به همین استقبال زیاد، تصمیم به معرفی نسخه فیس لیفت این خودرو با نام جیلی بویوئه ۲۰۲۴ گرفته است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این زیبای دوست‌داشتنی همراه ما باشید.

جیلی بویوئه ۲۰۲۴، زیباترین کراس اوور اقتصادی Geely

جیلی بویوئه ۲۰۲۴

این خودرو با نام کامل «Boyue Cool» معرفی شده و بازار هدف آن قشر جوان با بودجه کم است. به گفته جیلی، کلمه «Cool» به معنی “Creative, Opening, Outdare and Love” است که با هدف تهییج جوانان برای خرید این خودرو نام گذاری شده است.

جیلی در ساخت این خودرو از زبان طراحی Starburst Vision بر اساس معماری GEEA2.0 با بهره گیری از اشکال زاویه‌دار فراوان و خطوط تیز برای ظاهری چشم‌گیر، بهره برده است. این طراحی ظاهری بیشتر در جلوپنجره بزرگ که دارای طراحی درج متمایز و عناصر نورپردازی بیرونی Y شکل است که در امتداد لبه‌های خودرو امتداد می‌یابد، مانور می‌دهد. جلوپنجره دارای طرح مشکی بوده و از چراغ‌های ماتریکس متمایزی در خودرو استفاده شده است. همچنین کیت بدنه اسپرت این خودرو شامل سقف تیره، رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی، کالیپرهای ترمز قرمز و بال عقب اسپرتی است که در بخش عقب دیده می‌شود.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4510، 1865 و 1650 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2701 میلی‌متر است.

مشخصات فنی GEELY Boyue 2024

در بخش فنی، جیلی بویوئه جدید از پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۸۱ اسب بخار (133 کیلووات) و گشتاور ۲۹۰ نیوتون متر بهره می‌برد. مجموع این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب 0 تا 100 کیلومتر این خودرو 7.9 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن 6.3 لیتر اعلام شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی جیلی بویوئه جدید

نمای داشبورد جیلی بویوئه ۲۰۲۴

در داخل تمامی مدل‌های جیلی بویوئه ۲۰۲۴، داشبورد نامتقارن میزبان کلاستر تمام دیجیتالی 10.25 اینچی و همچنین یک صفحه نمایش لمسی مرکزی 13.2 اینچی با فرمت پرتره قرار گرفته است. نمایشگر اطلاعات سرگرمی از سیستم‌عامل گلکسی نسخه ۲ روی تراشه (SoC) Qualcomm Snapdragon 8155 استفاده می‌کند که به تشخیص فرمان‌های صوتی و چهره راننده از طریق دوربینی که روی فرمان قرار دارد، می‌پردازد.

از دیگر آپشن های این خودرو می‌توان به توانایی کنترل از راه دور، سنسور پایش فشار باد لاستیک‌ها، بلوتوث، تعامل صوتی هوشمند، شبکه وای فای داخل خودرو، آینه‌های تاشوی برقی، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند، سیستم پایش ادراک و خواب‌آلودگی راننده، سیستم روشنایی محیطی 72 رنگی، سانروف پانوراما بزرگ و درب صندوق عقب برقی اشاره کرد. علاوه بر این، در مدل‌های رده میانی و فول سیستم‌های رانندگی نیمه خودکار SAE Level 2 مانند کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و دستیار حفظ خطوط، ترمز فعال، تشخیص علائم ترافیکی وجود دارند. سیستم صوتی اینفینیتی هم فقط در مدل فول بویوئه جدید قابل انتخاب است.

این خودرو در چهار تیپ قابل انتخاب خواهد بود. قیمت ارزان‌ترین نسخه بویوئه به حدود ۱۳ هزار دلار می‌رسد درحالی‌که برای خرید مدل فول باید حدود ۱۶ هزار دلار پرداخت کرد.

از جدیدترین محصولات وارداتی برند جیلی به بازار ایران، می‌توان به کراس اوور جیلی آزکارا اشاره کرد که پیشنهاد می‌کنیم مطلب معرفی آن که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
رشد صنعت خودرو چین همچنان با شتاب زیاد ادامه دارد + آخرین آمار چری تیگو ۷ پرو پلاس هیبریدی، معرفی شد دانگ فنگ منگشی ام-هیرو ۹۱۷، اژدهای ترسناک چینی با انبوهی از فناوری های جدید معرفی شد