مدرن ترین خودرو برقی ایران

این شاسی بلند جذاب و لوکس، مدرن ترین خودرو برقی بازار ایران است

شرکت فردا موتورز در آینده از یک خودرو کراس اوور لوکس چینی از برند سایک رونمایی می‌کند که می‌تواند مدرن ترین خودرو برقی بازار ایران لقب بگیرد.

بر اساس اخبار غیر رسمی شرکت فردا موتورز که با عرضه محصولات FMC و ام جی (MG) در کشورمان شناخته می‌شود، قصد دارد تا در آینده نزدیک یک خودرو لوکس و گران قیمت برقی از زیر مجموعه برند سایک (SAIC) با نام iM LS7 را در ایران عرضه نماید‌. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این محصول جذاب می‌پردازیم.

معرفی iM LS7؛ مدرن ترین خودرو برقی آینده بازار ایران

مدرن ترین خودرو برقی ایران

خودروهای چینی، با الهام از سبک طراحی محصولات برتر جهان در سال‌های اخیر توانسته‌اند به رشد و پیشرفت قابل توجهی دست پیدا کنند. این موضوع در طراحی iM LS7 نیز دیده می‌شود و طراحی ظاهری آن دو خودرو فراری F8 و استون مارتین DBX را برای بیننده تداعی می‌کند. LS7 بزرگ‌ترین و گران‌ترین خودروی تولید iM محسوب می‌شود. در ساخت این مدل، ترمزهای برمبو، تایرهای میشلن، فنرهای بیلشتاین، پردازنده‌ها و حسگرهای پیشرفته‌ی انویدیا (Nvidia) بوش و کنتیننتال استفاده شده‌ است. به همین جهت می‌توان لقب مدرن ترین خودرو برقی ایران را به آن داد.

در بخش طراحی جلو، iM LS7 هم به مانند اکثر خودروهای برقی فاقد جلوپنجره‌ دارای مجاری عبور هوا است. طراحی این قسمت را نمی‌توان بسیار زیبا و کم رقیب توصیف کرد، اما تا حدود زیادی این سادگی جلوه جذابی به آن بخشیده است. در نمای جانبی، دستگیره‌های مخفی شونده و شیب ملایم سقف به سمت عقب، نمایی لوکس و اسپرت را تداعی می‌کند. رینگ‌های بسیار بزرگ ۲۲ اینچ با تایرهای پهن ۲۵۵ میلی‌متر، دیگر نکات جالب در خودرو برقی iM LS7 هستند. در نمای عقب نیز چراغ‌های باریک و پیوسته iM LS7، خمیدگی جذاب و مواج دارند. خطوط برش برای درپوش صندوق، بال انتهای سقف و طرفین سپر نیز، جذاب به نظر می‌رسند.

طول، عرض و ارتفاع کراس‌اور برقی iM LS7 به ترتیب ۵۰۴۹، ۲۰۰۲ و ۱۷۳۱ و فاصله بین دو محور آن ۳۰۶۰ میلی‌متر است. در مقام مقایسه ابعاد این خودرو از کیا سورنتو و هیوندای سانتافه موجود در بازار ایران بزرگتر است.

شایان ذکر است iM موتورز در سال ۲۰۲۰ طی همکاری مشترک شرکت علی بابا و سایک موتور افتتاح شد. هدف از تاسیس این برند تولید خودروهای لوکس برقی همراه جدیدترین فناوری‌های الکترونیک بود.هم‌اکنون این شرکت تازه‌ تاسیس سدان‌های L6 و L7 با کراس‌ اوورهای LS6 و LS7 را تولید می‌کند.

مشخصات فنی SAIC iM LS7

در بخش فنی این خودرو با دو نوع قوای محرک و باتری‌های متفاوت عرضه می‌شود. نسخه پایه، از یک موتور سنکرون ۳۴۰ اسب بخاری با گشتاور ۴۷۵ نیوتن‌متر، همراه باتری ۷۷ کیلووات ساعت CATL بهره می‌برد. این مدل در زمان ۶/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ کامل دارد. این نسخه محرک عقب است و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت دارد.

نسخه‌ پرچمدار از دو موتور سنکرون مستقر در محور جلو و عقب با قدرت ۵۷۰ اسب بخار و گشتاور ۷۲۵ نیوتن‌متر بهره برده است. این تریم دو دیفرانسیل در زمان ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و همراه باتری ۱۰۰ کیلووات ساعت ساخت CATL، توان پیمایش ۶۷۰ کیلومتر فراهم می‌کند.

طراحی کابین و آپشن های خودرو iM LS7 وارداتی

نمای داخل خودرو برقی iM LS7

روی داشبورد این خودرو از نمایشگر بزرگ و پیوسته ۳۹ اینچی استفاده شده است. کمی پایین‌تر نزدیک کنسول، پنل لمسی ۱۲.۸ اینچی نیز نصب شده است تا دسترسی راننده به امکانات خودرو و سیستم تهویه مطبوع ساده‌تر شود. طرح فرمان فاقد نیمه‌ی بالایی است و دید عالی به نمایشگر اصلی فراهم می‌کند اما معایبی نیز دارد. همچنین کلید‌های فیزیکی روی فرمان و دیگر نقاط داشبورد یا کنسول حذف شده است. این موضوع برای دوستداران فراوانی کلیدهای مختلف در خودرو یا افراد دارای سنین بالا یک چالش ناخوشایند است.

طبق ادعای شرکت سازنده در طراحی LS7 از صندلی‌های «جاذبه‌ صفر» (zero-gravity) با طراحی ویژه و خاص استفاده شده است. این ویژگی در ترکیب با سیستم تعلیق پیشرفته و حسگرهای تحلیل جاده، انتقال تنش‌ها به سرنشینان را کاهش داده و سواری نرم لذت بخشی را به ارمغان می‌آورد. در مدل فول، تمای چهار صندلی برقی هستند و حتی سرنشینان عقب می‌توانند حالت خوابیده را تجربه کنند. صندوق عقب این خودرو، ۷۳۳ لیتر فضای حمل بار دارد و خواباندن صندلی‌های عقب، نزدیک به ۲ هزار لیتر فراهم می‌کند.

از مجموع امکانات استاندارد این خودرو در تمام تریم ها می‌توان به سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، دوربین 540 درجه، سقف پانارومیک، دستیار صوتی پیشرفته، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های ردیف جلو و عقب، ماساژور صندلی‌ راننده، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با گودی کمر، تهویه مطبوع اتوماتیک ۲ کاناله، سنسور نور و باران، آینه الکتروکرومیک، شارژر وایرلس، دستیار رانندگی خودکار شامل تشخیص علائم رانندگی، کروز کنترل هوشمند، دستیار ترافیک، رادار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سنسور نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار برخورد از جلو و عقب، هشدار باز شدن درب و کمک کروز یکپارچه اشاره کرد.

قیمت احتمالی کراس اوور وارداتی iM LS7 در بازار ایران

قیمت نسخه‌های پایه iM LS7 از ۴۲ هزار دلار آغاز شده و تا ۶۲ هزار دلار نیز می‌رسد. تریم فول و پرچمدار این خودرو با امکانات کامل، شامل پارک دوبل اتوماتیک، فناوری خودران سطح دو و حسگرهای پیرامون بدنه، نزدیک به ۷۰ هزار دلار قیمت دارد.

با نظر گرفتن تخفیف‌ مالیات و عوارض گمرکی خودروهای برقی، نسخه وارداتی این خودرو حدود 3.5 تا 4 میلیارد تومان قیمت خواهد داشت. با توجه به سطح امکانات، این خودرو رقیب جدی اکستریم VX مدیران خودرو خواهد بود که با یک موتور برقی به جای بنزینی عرضه می‌شود.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
کراس اوور وویا Free 318 Erev از دانگ فنگ به ایران می‌آید خودرو ایکس پنگ مونا M03؛ رقیب چینی تسلا مدل Y با طراحی فراری و هوش مصنوعی جیلی بویوئه ۲۰۲۴، شاسی بلند جدید چینی ها با قیمتی کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*