سیگار آیکاس چیست و چه تفاوتی با سیگار الکترونیکی و سیگار معمولی دارد؟

سیگار آیکاس چیست و چه تفاوتی با سیگار الکترونیکی و سیگار معمولی دارد؟

سیگار آیکوس، دستگاه نوآورانه‌ای است که به جای سوزاندن تنباکو، آن را تا درجه‌ی حرارتی خاصی گرم می‌کند. این محصول با شعار جایگزینی ایمن‌تر برای سیگارهای الکترونیکی و سیگارهای معمولی به مصرف‌کنندگان معرفی می‌شود. این محصول اولین بار توسط غول‌های صنعت دخانیات، فیلیپ موریس و آلتریا، تولید و به بازار معرفی شد. سیگار آیکاس از «هیت‌استیک» که در واقع معادل همان فیلتر سیگار است، استفاده می‌نماید.

این محصول جدید که شبیه سیگار الکترونیکی است، به‌عنوان جایگزینی ایمن‌تر برای سیگارهای الکترونیکی به مصرف‌کنندگان معرفی می‌شود. اما با وجود این تبلیغات، پزشکان می‌گویند که اعلام کردن این محصول به عنوان گزینه‌ای ایمن‌تر نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد و خطرات پزشکی بلندمدت مرتبط با سیگار آیکوس همچنان ناشناخته است.

نظر پزشکان این است که همانند سایر محصولات دخانی، خطرات سلامتی ناشی از IQOS نیز ممکن است بالا باشد. در بحبوحه بحران ملی بهداشت عمومی ناشی از سیگارهای الکترونیکی، سیگار آیکاس، خود را به‌عنوان جایگزینی ایمن‌تر معرفی می‌کند. شرکت فیلیپ موریس ادعا می‌کند که گرم کردن توتون در مقایسه با سوزاندن آن که در سیگارهای معمولی اتفاق می‌افتد، بسیار ایمن‌تر است.

اگرچه این نوع دستگاه سیگار کشیدن ممکن است در تئوری بهتر به نظر برسد، پزشکان هشدار می‌دهند که فناوری‌های جدید همیشه با خطرات ناشناخته و کمتر مورد مطالعه قرار گرفته برای سلامتی همراه هستند. اثرات دقیق این دستگاه‌ها بر سلامت انسان هنوز به طور قطعی مشخص نشده است .اما کارشناسان تاکید می‌کنند که هر محصول مبتنی بر تنباکو همچنان خطرات جدی برای سلامتی به همراه دارد.

محصولات این برند از سال 2014 در 49 کشور مختلف، در دسترس و قابل خرید بوده‌اند.

هیت استیک چیست؟

هیت استیک چیست؟

سیگار آیکوس از نظر ظاهری شبیه به سایر سیگارهای الکترونیکی است. این دستگاه استوانه‌ای و شبیه به خودکار بوده و اولین بار توسط شرکت‌های دخانیات آلتریا و فیلیپ موریس، زمانی که هنوز یک شرکت واحد بودند، توسعه یافت.

بر اساس گزارش‌های شبکه‌ی سی‌ان‌بی‌سی، شرکت فیلیپ موریس این محصول را در سطح بین‌المللی توزیع کرده است و آلتریا نیز طبق قراردادی دوجانبه، بازاریابی داخلی آن را برعهده دارد.

طبق یک بیانیه‌ی مطبوعاتی، توزیع این محصول در ایالات متحده پس از تأیید فروش آن توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)، امکان‌پذیر شد.

شرکت‌های سازنده ادعا می‌کنند که این دستگاه، توتون را در دمایی پایین‌تر از محصولاتی مانند سیگارهای سنتی که توتون را می‌سوزانند، گرم می‌کند. به گفته‌ی آن‌ها، این فرآیند سموم کمتری را وارد بدن می‌کند.

دکتر مایکل انگ، استاد دانشکده پزشکی و سیاست و مدیریت سلامت در دانشگاه UCLA Health، در مصاحبه‌ای با Healthline بیان کرده است که گرچه گرم کردن توتون به جای سوزاندن آن «ممکن است سطوح مختلفی از سموم را تولید کند»، اما به دلیل تازگی این محصول، «احتمالاً هنوز خطرات سلامتی‌ای وجود دارد که به طور کامل شناخته نشده‌اند».

دکتر انگ گفت: «این‌که بگوییم این محصولات از سایر محصولات دخانی موجود در بازار ایمن‌تر هستند، دشوار است. سازمان غذا و داروی آمریکا هنوز در حال بررسی درخواست محصول دخانی با ریسک پایین‌تر (Modified Risk Tobacco Product) است، بنابراین در دسترس بودن آن در ایالات متحده به معنای ایمن‌تر بودن آن نیست».

دکتر هومبرتو چوی، متخصص ریه و مدیر برنامه‌ی ترک سیگار در کلینیک کلیولند، ضمن تایید نظرات دکتر انگ، تأکید می‌کند که نحوه‌ی بازاریابی سیگار آیکاس «شبیه به استراتژی مشابهی» است که شرکت‌های دخانی قبلاً برای معرفی سیگار و سیگارهای الکترونیکی به عموم مردم به کار می‌بردند.

وی توضیح می‌دهد که دستگاه‌های ویپ، مایعی حاوی نیکوتین و سایر مواد را حرارت می‌دهند. اما محصول جدید، به جای مایع، چوب‌های (استیک) حاوی توتون را گرم می‌کند. این استیک یا هیت استیک با نام فیلتر یا سیگار در فروشگاه‌های عرضه کننده‌ی محصولات آیکاس در دسترس هستند. به عنوان مثال سیگار ترا برای استفاده با سری آیکاس ایلوما و آیکاس ایلوما آی تولید شده است، در حالی که سیگار هیتس یا فیلتر هیتس، برای نسل‌های قبلی محصولات آیکاس است.

خطرات مصرف دخانیات

دکتر چوی بیان می‌کند: «یکی از تصورات غلط رایج که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که خروجی دستگاه‌های ویپ، بخار (vapor) نیست بلکه آئروسل (aerosol) است. تفاوت این دو ماده در این است که بخار، صرفاً فاز گازی یک ماده‌ی مایع یا جامد است. اما آئروسل، ترکیبی از گاز و ذرات معلق است».

دکتر انگ در رابطه با نگرانی‌های مطرح شده در مورد محصول جدید سیگار آیکوس، بر این نکته‌ تاکید می‌کند که استفاده از این محصول اساساً به معنای ورود به قلمرو ناشناخته‌هاست، چرا که خطرات قطعی آن برای سلامتی هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

وی حتی ادعای انتشار سطوح مختلف مواد شیمیایی در اثر گرم کردن به جای سوزاندن توتون را نیز زیر سوال می‌برد و بیان می‌دارد که «این موضوع به نحوه‌ی استفاده و پاکیزگی دستگاه در عمل بستگی دارد». بر اساس گزارش‌های CNN، هم‌اکنون بیش از 11 میلیون نفر در سراسر جهان از سیگار آیکوس استفاده می‌کنند.

محبوبیت روز افزون سیگار آیکاس

محبوبیت روز افزون سیگار آیکاس

محصولات آیکاس از زمان معرفی به بازارهای جهانی تا کنون، همواره شاهد رشد فروش و افزایش محبوبیت روز افزودن بوده‌اند. شرکت فیلیپ موریس به طور جدی در حال توسعه و پشتیبانی از سیگار آیکاس است. سری ایلوما از سیگار آیکوس جزو محصولات جدید این کمپانی به شمار می‌رود که علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های منحصربه‌فرد نسل‌های قبلی خود، مانند بدون بو و بدون دود بودن، قابلیت‌های جدیدی مانند عدم نیاز به تمیز کردن دستگاه را نیز به همراه خود معرفی کردند.

اما کمتر از 3 ماه پیش، این برند، سری ایلوما آی را نیز معرفی و به بازار عرضه کرد، در این سری از محصولات سیگار آیکاس، شاهد اضافه شدن صفحه نمایش LED در کنار قابلیت‌های جالب توجه جدید بودیم. در این سری جدید، قابلیت قطع و وصل کردن سیگار کشیدن در زمان دلخواه نیز اضافه شده است، یعنی دیگر مانند سیگارهای معمولی، با روشن کردن سیگار، مجبور به تمام کردن یا دور انداختن آن نیستید، بلکه هر زمان که بخواهید می‌توانید، سیگار کشیدن را متوقف کرده و در هر زمان دیگری، مجدد ادامه دهید.

سری ایلوما آی سیگار آیکوس، علاوه بر این، دارای تکنولوژی‌های جدید دیگری نیز هست، از جمله می‌توان به قابلیت تطبیق سرعت استعمال سیگار برحسب رفتار کاربر مصرف کننده، اشاره کرد. همچنین این دستگاه قابلیت مدیریت مصرف انرژی را نیز به کاربر می‌دهد تا در مواقع خاص، بتواند برای مدت زمان بیشتری از دستگاه استفاده نماید.

فروشگاه آیکاس آنلاین تهران، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین فروشگاه‌‌های عرضه‌ی محصولات برند آیکاس در ایران فعالیت می‌کند. شما می‌توانید انواع محصولات برند آیکاس را مانند سری آیکاس ایلوما و یا حتی سری آیکاس ایلوما آی را که تنها چند ماه از معرفی آن‌ها بیشتر نمی‌گذرد و همچنین انواع فیلترها، مانند سیگار هیتس یا سیگار ترا را با بهترین قیمت از فروشگاه آیکاس آنلاین تهران، خریداری نمایید. همچنین کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما و ارائۀ مشاوره جهت انتخاب بهترین گزینه هستند. کافی است به وبسایت ما سر بزنید و یا با شماره تماس 09106100250 با ما ارتباط برقرار کنید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*