نسل جدید هوندا پریلود

نسل جدید هوندا پریلود از راه رسید؛ سدان اسپرت جذاب ژاپنی برای جوانان

نسل جدید خودرو اسپرت هوندا پریلود بعد از گذشت بیش از 20 سال معرفی شد. Prelude خودرویی کوپه با طراحی اسپرت، رنگ دلربا و پیشرانه هیبرید است.

پریلود سدان قدیمی هوندا بود که از دهه 70 میلادی روانه بازار شد و بعد از پشت سر گذاشتن پنج سال، در سال 2001 از خط تولید هوندا خارج شد. بعد از زمزمه‌هایی که برای مدتی به گوش می‌رسید، این خودروساز ژاپنی بالاخره در جریان نمایشگاه خودرو توکیو 2023 کانسپت نسل جدید پریلود را به نمایش گذاشت. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو خارجی، آن‌ها به‌تازگی نسخه تولیدی این سدان را با رنگی جذاب معرفی کرده‌اند.

معرفی ششمین و جدیدترین نسل هوندا پریلود

هوندا جزئیات زیادی را درباره هوندا پریلود جدید ارائه نداد، ولی تصویری را به اشتراک گذاشت که نسل جدید این خودرو با رنگ قرمز دیدنی و نسل اول آن را در کنار هم به نمایش می‌گذارد. این شرکت می‌گوید پریلود حالا از پیشرانه هیبرید بهره خواهد برد که در کنار بازدهی بالا، تجربه لذت‌بخش از رانندگی را به دنبال می‌آورد.

کانسپت هوندا پریلود

نسخه کانسپت هوندا پریلود

گزارش‌های اخیر حکایت از این دارند که Prelude با پیشرانه هیبرید سیویک و آکورد عرضه می‌شود. پیشرانه هیبرید مذکور متشکل از یک موتور بنزینی 2 لیتری با چرخه اتکینسون و دو موتور الکتریکی است.

نسل جدید هوندا پریلود

هرچند خیلی از ماشین‌بازها مشتاق هستند که هوندا پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 315 اسب بخاری سیویک تایپ R با گیربکس دستی 6 سرعته را برای پریلود در نظر بگیرد، این خودروساز پیش‌تر خاطرنشان کرده است که این خودرو کاملاً روی رانندگی اسپرت تمرکز نخواهد داشت. پیشرانه سیویک هیبرید که با یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر و دو موتور الکتریکی 200 اسب بخار قدرت و 314 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، گزینه محتمل‌تری به حساب می‌آید.

پریلود خودرویی است که بدون شک در ایران هم خواهان خود را خواهد داشت. محصولات وارداتی اخیر هوندا در بازار ایران نظیر هوندا وزل معین خودرو و هوندا eNS1 اروین خودرو هم می‌توانند متر و معیار مناسبی برای سنجش بازخورد خودروسواران ایرانی نسبت به خودروهای هوندا باشند. البته مهندس ارشد هوندا اشاره کرده است که باید منتظر عرضه پریلود در سال 2025 یا بعد از آن بود.

نمای کناری نسل جدید هوندا پریلود

تا به اینجا نسل ششم پریلود صرفاً برای بازار اروپا معرفی شده است. با وجود این، از آنجا که سال گذشته میلادی این خودرو اسپرت ژاپنی پس از نمایشگاه خودرو توکیو در نمایشگاه خودرو لس آنجلس به نمایش گذاشته شد، می‌توان انتظار داشت که ژاپنی‌ها برای عرضه آن در ایالات متحده هم برنامه داشته باشند.

گفتنی است که در فستیوال گودوود که از 11 تا 14 ژوئیه (21 تا 24 تیر) برگزار می‌شود، نسخه جدید پریلود در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود در پی آن جزئیات بیشتری درباره این خودرو مشخص شود.

در گجت نیوز بخوانید:
تیزر تبلیغاتی سدان لوکس و چشم‌نواز کادیلاک Celestiq را از دست ندهید هوندا HR-V، شاسی بلند جذاب ژاپنی به ایران می‌آید + عکس و مشخصات فنی پاجرو، شاسی بلند آفرودی محبوب میتسوبیشی با چهره‌ای جذاب برمی‌گردد مرسدس میباخ S680 سفارشی، یک کشتی تفریحی لوکس است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*