فیس جدید دنا پلاس

فیس جدید دنا پلاس با زمینه طراحی ری را + عکس

مسئولان ایران خودرو در طی مراسمی از فیس لیفت جدید خودروی دنا پلاس رونمایی کردند. سری جدید این خو.درو با الهام از ری را راهی بازار خواهد شد.

خودروی دنا پلاس که به عنوان یکی از بهترین خودروهای کمپانی ایران خودرو شناخته می‌شود، تا به حال در تیپ‌ها و تریم‌های مختلفی همچون دنده‌ای، توربو شارژ و اتومات به بازار عرضه شده است.

نسخه جوانان این خودرو به زودی عرضه و در بازار ایران به فروش خواهد رسید. مطابق با خبرهایی که در چند روز گذشته توسط مسئولان شرکت مرکز تحقیقات ایران خودرو منتشر شده، دنا پلاس با ظاهری برگرفته از ری را، دیگر محصول این شرکت و همچنین فیس لیفت منحصر به فردی تولید و در معرض فروش قرار خواهد گرفت.

تغییرات فیس جدید دنا پلاس

مدیران این مجموعه تصمیم گرفته‌اند، تا با استفاده از بنچمارک ری را روی دیگر خودروهای خود، امضای مشترکی بر محصولاتشان داشته باشند.

بنچمارک ری را، شامل پکیج چراغ‌های دو قسمتی، جلو پنجره عریض و قرار گیری چراغ‌های عقب در قابی یکدست است. علاوه بر آن خودروی ری را در خصوص اتاق داخلی نیز از نوآوری‌های طراحان ایرانی از جمله کلاستر و مانیتور یکپارچه استفاده کرده است. ایران خودرو نیز به دنبال به کارگیری این نوآوری بر روی دیگر محصولات مختلف خود خواهد بود.

فیس جدید دنا پلاس

نسخه جدید دنا پلاس، علاوه بر آن که فیس لیفت جدید خواهد داشت، مشخصات مشترک ظاهری نیز با دنا جوانان و ری را دارد. سری جدید دنا در بخش فنی دارای پیشرانه EF7P TC می‌باشد که نسخه ارتقا یافته TC7 محسوب می‌شود.

همچنین فیس لیفت جدید دنا پلاس با پیشرانه‌ای به قدرت 161 اسب بخار با گشتاور 240 نیوتن متر مجهز شده است. گشتاور این پیشرانه با دور موتور 1750 خواهد بود.

دیگر اجزای نسخه جدید دنا پلاس که شامل: سرسیلندر، میل لنگ، سوپاپ‌ها‌، یاتاقان‌ها، سیستم خنک کاری و میل سوپاپ‌ها است با نسخه‌های قبلی متفاوت است.

گیربکس دنا پلاس فیس لیفت شده، از نوع 6 سرعته خودکار است. در این گیربکس اتوماتیک AT6، وضعیت دنده‌ها و همچنین امکان خلاصی خودکار بهبود یافته است. خودروهایی که مجهز به این گیربکس باشند، مدت معینی پس از توقف در وضعیت D و در صورت فراموشی راننده برای تغییر وضعیت به حالت خلاص، گیربکس از حالت رانندگی D خارج می‌شود و به حالت خلاص N تغییر می‌کند. در این حالت هنگامی که راننده به رها کردن ترمز بپردازد، جعبه‌دنده به طور خودکار به حالت رانندگی منتقل می‌شود.

ویدیو مرتبط:
پیشینه خبر:
تفاوت شاهین پلاس اتوماتیک با شاهین CVT در چیست و برنده مقایسه کدام است؟ چراغ جدید برای وانت نیسان؛ تلاش عجیب زامیاد برای ادامه تولید یک خودرو قدیمی