کیا EV5 به‌زودی در ایران + مشخصات فنی و کاتالوگ رسمی کوشا خودرو

کراس اوور برقی کیا EV5، جدیدترین محصول وارداتی شرکت کوشا خودرو است که در آینده نزدیک در سامانه خودروهای وارداتی عرضه خواهد شد.

شرکت خودروسازی کره ای کیا موتورز، با هدف گسترش تولید و عرضه خودروهای برقی در بازار جهانی، در سال ۲۰۲۳ از کراس اوور برقی و خوش قیمت کیا EV5 رونمایی کرده بود. این خودرو تحت جوینت ونچر یودا-کیا و در کشور چین طراحی و تولید می‌شود و طبق اعلام شرکت کوشا خودرو قرار است تا در آینده نزدیک به بازار کشورمان عرضه شود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی مشخصات و امکانات این کراس اوور برقی جذاب و معتبر می‌پردازیم.

کیا EV5؛ جدیدترین محصول کوشا خودرو برای بازار ایران

کیا EV5

این خودرو که در ابتدای سال ۲۰۲۳، با یک نمونه کانسپت معرفی شده بود، طولی نکشید که در همان سال با یک نمونه نهایی و قابل عرضه به نمایشگاه خودرو چنگدو چین راه یافت. شایان ذکر است این مدل سومین خودرو از سری تخصصی برقی کمپانی کیا پس از مدل های EV6 و EV9 است.

کیا ای وی ۵ از فلسفه طراحی Opposites United بهره می‌برد و به نوعی ادامه راه همان نسخه کانسپت خود است. شرکت کیا هدف از طراحی این خودرو را «بازتعریف شاسی بلندهای کامپکت» توصیف کرده و روح آن را به کالبد یک کراس اوور سایز بزرگ تزریق کرده است.

در نمای بیرونی این خودرو کره‌ای شاهد طراحی عریض در هم آمیخته با کروم‌کاری جذاب، دستگیره‌های درب پاپ اوت و چراغ‌های چلو و عقب باریک، خشن و سرتاسری هستیم. دی‌لایت‌های به کار رفته در این خودرو که کیا آن را «Signature Star Map Lighting» معرفی کرده، باعث ایجاد نورپردازی سه‌بعدی بر روی عوارض جاده و خیابان می‌شود.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب 4615، 1874 و 1714 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 2748 میلی‌متر است. همچنین وزن کلی خودرو ۱۸۷۰ کیلوگرم می باشد.

مشخصات فنی کراس اوور برقی Kia EV5

این خودرو به یک پیشرانه الکتریکی سنکرون آهنربایی دائم مستقر در محور جلو مجهز شده است که توانایی تولید حداکثر قدرتی معادل ۲۱۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر را دارد. باتری این خودرو از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت ۶۴.۲ کیلووات ساعتی دارد و با ظرفیت کامل این پک باتری می توان مسافت ۴۹۰ کیلومتری را بر اساس استاندارد NEDC پیمود. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است.

طراحی کابین و امکانات کیا ای وی 5 وارداتی

نمای داشبورد کیا EV5

در کابین این خودرو، طراحی مینیمال محصولات برقی کیا را شاهد هستیم. المان های طراحی سادگی بسیار مدرنی را دارا هستند. دو صفحه نمایش مالتی مدیا و کلاستر به صورت یکپارچه طراحی شده‌اند و زیر صفحه نمایش مالتی مدیا کلید های لمسی مربوط به کنترل آپشن‌ها را شاهد هستیم.

از مجموع امکانات رفاهی و ایمنی کیا EV5 می‌توان به آینه های تاشو برقی، سنسور پارک جلو و عقب، رینگ های ۱۸ اینچی، فناوری LED چراغ ها، سانروف، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای، سنسور پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی ، دوربین دنده عقب، ورود بدون کلید، استارت از روی ریموت، رینگ‌های آیرودینامیکی، دوربین ۳۶۰ درجه، اتولایت و دی لایت، تابلو خوان، رادار تشخیص ترافیک پشت و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.

قیمت حدودی کیا EV5 در بازار ایران

قیمت این خودرو در تریم پایه از حدود 29 هزار دلار آغاز و تا 50 هزار دلار بسته به سطح آپشن متغیر است. با توجه به اینکه به احتمال زیاد کوشا خودرو تریم پایه کراس اوور برقی ای وی 5 را به کشور عرضه خواهد کرد، قیمت نهایی آن در بازار ایران در محدوده 2.5 الی 3 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است شرکت کوشا خودرو به عنوان واردکننده اصلی محصولات کیا موتورز در کشورمان، پیش از این محصولاتی از جمله کیا اسپورتیج و کیا سلتوس را نیز در ایران عرضه کرده است.

کاتالوگ رسمی کیا EV5 کوشا خودرو

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
هوندا HR-V، شاسی بلند جذاب ژاپنی به ایران می‌آید + عکس و مشخصات فنی شاسی بلند آفرودی جتور تراولر T2 سرانجام به ایران وارد شد + عکس و مشخصات فنی سدان برقی هیبریدی جذاب لیپ موتور C01 به ایران آمد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*