تویوتا کرولا

خطر ترسناک آتش سوزی در کمین تویوتا کرولاهای وارداتی معین خودرو

اخیرا بیش از نیم میلیون تویوتا کرولا به خاطر نقص فنی منجر به آتش سوزی فراخوان شده‌‎اند؛ خودروهایی که توسط معین خودرو به ایران هم وارد شده است.

اداره تنظیم بازار چین اعلام کرد بیش از 570 هزار دستگاه خودرو تویوتا به دلیل ایرادات فنی به نمایندگی‌ها فراخوانده شدند. نکته قابل توجه برای دارندگان تویوتا کرولا در ایران این است که معین خودرو به عنوان یکی از واردکنندگان محصولات این شرکت بوده است.

این خبر زمانی نگران کننده خواهد بود که معین خودرو، تویوتا کرولاهایش را از مدل‌های مونتاژ FAW چین وارد کرده است. البته تا به الان گروه معین خودرو، هیچ اشاره‌ای به اتفاقات پیش آمده نکرده و واکنشی نیز نشان نداده.

فراخوان تویوتا

تویوتا کرولا

بیانیه‌ای که اداره تنظیم بازار چین در دسامبر 2023 منتشر کرد، حاکی از فراخوانده شدن 350 هزار تویوتا کرولا بود که در تاریخ‌های 6 آگوست 2019 تا 11 ژانویه 2023 در کارخانه FAW تولید شده‌ بودند تا مورد بازبینی قرار گیرند.

همچنین علاوه بر کرولا، دیگر محصولات تویوتا همچون 157 هزار دستگاه هایلندر و نزدیک به 68 هزار دستگاه از دیگر محصولات این شرکت در بیانیه مورد نظر دچار فراخوان شدند.

از جمله دلایل این فراخوان، می‌توان به وجود ایراداتی درخصوص تغییر مدل کف پوش‌ها و قفل کمربندها اشاره کرد. اما دلیل اصلی اعتراضات مردم که منجر به این فراخوان شد، نشت سوخت این خودروها بود که منجر به آتش سوزی و آسیب جانی به معدود افرادی شده است.

تویوتا در این فراخوان به مشتریان خود توصیه کرد تا زمان رفع ایراد از نزدیک شدن به منابع سوختی، خودداری کنند. همچنین در این بیانیه اشاره شد که درصورت مشاهده هرگونه نشت سوخت، مالکان فورا خودرو را خاموش کرده و به نمایندگی‌ها مراجعه نمایند.

سرنوشت مالکان ایرانی تویوتا کرولا چه خواهد شد؟

معین خودرو

معین خودرو ایرانیان در خصوص مشکلات پیش آمده در کشورهای آسیایی موظف خواهد بود که اطلاعات خریداران و شماره شاسی کرولاها را استخراج نموده و در اسرع وقت به بررسی و رفع ایرادات مورد نظر اقدام نماید. لازم به ذکر است که این شرکت هیچ گونه پیگیری نکرده و اطلاعات مناسبی را در دسترس عموم برای جلوگیری از حوادث پیش آمده، قرار نداده است.

یکی از مشکلات دارندگان این خودروی پرطرفدار، وجود نمایندگی‌های معدود معین خودرو خواهد بود. چرا که معین خودرو تنها یک نمایندگی در تهران دارد، اگر در شهرهای دیگری این خودروها دچار مشکلی شوند، امکان رفع ایرادات برای آن‌ها مشکل خواهد بود. چندی پیش نیز جمعی از مشتریان بابت بدقولی‌ها و خودروهایی که تحویل نگرفته بودند، اعتراض کردند.

اما آنچه در این بین حائز اهمیت خواهد بود، این است که مالکان کرولاهای وارداتی به تطبیق شماره شاسی خودروی خود با آنچه که توسط FAW منتشر شده، بپردازند.

چنانچه مالکان ایرانی مشمول این فراخوان باشند، بهتر است در اسرع وقت به نمایندگی‌های معین خودرو مراجعه نموده و به رفع ایرادات و مشکلات اقدام کنند. عدم توجه معین خودرو به اتفاقات پیش آمده منجر به صدمات جبران ناپذیری خواهد شد.

پیشینه خبر:
آمار تعداد خودروهای وارداتی ترخیص شده و مانده در گمرگ رسما اعلام شد با تویوتا لندکروزر ۸ سیلندر خداحافظی کنید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*