کشف شهر مردگان

باستان شناسان سرانجام شهر مردگان را کشف کردند

باستان شناسان پس از سال‌ها کاوش موفق شدند شهر مردگان را در مصر کشف کنند. تعداد مومیایی های موجود در این شهر عجیب باورکردنی نیست.

ظاهرا تمدن باستانی رود نیل جنبه‌های جالب زیادی برای ارائه به جهانیان دارد و جذابیت‌های آن به فرعون‌ها و اهرام مصر ختم نمی‌شود. جدیدترین مورد نیز مربوط به شهر مردگان است که پس از پنج سال تلاش بالاخره کشف شد. این شهر عجیب در نزدیکی شهر اسوان مصر قرار دارد.

کشف شهر مردگان مومیایی های زیادی را از خواب ابدی بیدار کرده است

کشف شهر مردگان

کارشناسان باستان شناسی معتقد هستند ساکنین شهر باستانی Swenett بین سال‌های ۶ پیش از میلاد تا ۹ میلادی جمعا به‌مدت ۹۰۰ سال از شهر مردگان استفاده می‌کردند. اسوان حدود ۴۵۰۰ سال پیش بنیان نهاده شد. این شهر در گذشته به‌عنوان یک مرکز نظامی و تجاری مهم شناخته می‌شد. همچنین وجود یک معدن گرانیت در نزدیکی آن نیز به اهمیت شهر افزوده بود.

اسوان در مصر باستان جایگاه ویژه‌ای داشت. محصولات تولید شده در جنوب به اسوان می‌رسیدند و سپس از آنجا به سایر مناطق فرستاده می‌شدند. همین نیز سبب می‌شد که افراد زیادی به اسوان سفر کنند. طبیعتا جمعیت زیاد ایجاب می‌کرد که مردم این شهر منطقه خاصی را برای دفن مردگان خود در نظر بگیرند. منطقه‌ای که حالا پس از گذشت چند هزار سال آشکار شده است.

کشف شهر مردگان

دانشمندان تاکنون توانسته‌اند سیصد قبر را در شهر مردگان کشف کنند. در هر قبر نیز ۳۶ مومیایی باستانی قرار دارد. بدین‌ترتیب تاکنون بیش از ۱۰ هزار مومیایی کشف شده است. هرچند دانشمندان معتقد هستند که تعداد مومیایی‌ ها در صورت پایان کاوش‌ها به ۱۰۰ هزار نیز افزایش خواهد یافت.

جالب اینجاست که حدود ۳۰ تا  ۴۰ درصد از مومیایی‌های کشف شده تا به این لحظه به نوزادان و کودکان تعلق داشته است. افرادی که به‌نظر می‌رسد در اثر بیماری‌های مختلف جان سپرده باشند. در قبر کودکان نیز ظروف سفالی و یا آثار هنری ساخته شده با چوب دیده می‌شود.

کشف شهر مردگان با پیدا شدن مومیایی یک خانواده چهار نفره در سال ۲۰۱۹ شروع شد. خانواده‌ای که بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در مصر زندگی می‌کردند. هرچند همین کشف کوچک در نهایت به یک یافته مهم باستان شناسی بدل گشت. مقامات مصری اعلام کرده‌اند که می‌خواهند مومیایی‌های باکیفیت را به موزه‌ها و نمایشگاه‌ها انتقال دهند و بقیه را به آرامگاه پیشین خود بازگردانند.

بیشتر بخوانید:
مصری‌ها با چند کارگر هرم بزرگ جیزه را ساختند؟ کارمندان اداری مصر باستان در محیط کاری عذاب می‌کشیدند کشف نقاشی هایی شبیه سیمپسون‌ها در دل خرابه‌های اهرام مصر + عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*