ام جی سایبر GTS

ام جی سایبر GTS معرفی شد؛ یک کوپه جذاب و جوان پسند با احتمال ورود به ایران

شرکت دو رگه چینی-انگلیسی ام جی (MG) در جریان فستیوال سرعت گودوود از خودرو کانسپت ام جی سایبر GTS رونمایی کرد.

برند خودروسازی ام جی، یکی از مشهورترین خودروسازان قدیمی اروپا است که تأسیس آن به دهه ۱۹۲۰ در کشور بریتانیا بازمی‌گردد، و اکنون یک زیر برند از گروه خودروسازی سایک (SAIC) چین محسوب می‌شود که با عرضه محصولات خوش قیمت و باکیفیت توانسته به فروش خوبی در بازارهای هدف دست یابد. حال این برند به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس و در جریان فستیوال گودوود از یک کانسبت جذاب با نام ام جی سایبر GTS رونمایی کرده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این خودرو اسپرت همراه ما باشید.

ام جی سایبر GTS؛ نسخه مسابقه‌ای سایبراستر

نمای جلو ام جی سایبر GTS

بر اساس اعلام شرکت سازنده، Cyber GTS از نظر زبان طراحی ادامه راه ام جی سایبراستر، محصول وارداتی شرکت فردا موتورز به ایران است و در اصل یک نسخه کوپه از این رودستر تمام برقی محسوب می‌شود. این خودرو با برخورداری از سقف ثابت به جای کروک تفاوت دیگری با همتای روباز خود ندارد. سقف فست‌بک خودرو به خوبی با بخش عقبی سایبر GTS ترکیب شده و ظاهری اسپرت و آیرودینامیک مهندسی شده برای آن به ارمغان آورده است.

نمای عقب ام جی سایبر GTS

سایبر GTS همچنین از دیفیوزر تهاجمی‌ به همراه باله‌هایی در طرفین سپر جلو بهره می‌برد که نشان می‌دهد ام‌ جی این نسخه را بیشتر به‌عنوان مدلی برای پیست و مسابقه در نظر گرفته است. این کانسپت در بیرون با رنگ سبز مسابقه‌ای بریتانیایی رنگ‌آمیزی شده که ادای احترامی به مدل مسابقه‌ای MGC GTS سبرینگ اواخر دهه ۶۰ محسوب می‌شود. سایبر GTS در داخل هم از ترکیب صندلی ۲+۲ بهره می‌برد درحالی‌که نسخه رودستر دونفره است.

مشخصات فنی MG Cyber GTS

ام جی سایبر GTS

مشخصات فنی این کانسپت هنوز اعلام نشده، اما ام جی اعلام کرده که از قوای محرکه برقی مستقر در محور عقب در این خودرو بهره برده است. با این تفاسیر احتمالاً سایبر GTS به همان تک موتور الکتریکی سایبراستر با ۳۴۰ اسب بخار قدرت مجهز شده است درحالی‌که در نسخه دو موتوره این رودستر شاهد ۵۴۴ اسب بخار قدرت هستیم. همچنین با توجه به اینکه این خودرو یک کوپه‌ اسپرت است، به لطف سقف فلزی ثابت از نسخه رودستر استحکام ساختاری بیشتری را ارائه داده و حتی سبک تر است. این یعنی وزن سایبراستر که در نسخهٔ دو موتوره به نزدیک دو تن می‌رسد، در سایبر GTS می‌تواند کمی کمتر شود.

آپشن‌های کوپه اسپرت ام جی سایبر جی تی اس

طبق اعلام برخی منابع، این خودرو نیز از همان طراحی داشبورد و امکانات نسخه سایبراستار بهره می‌برد. همچنین یک سیستم صدای پیشرانه به سبک خودروهای بنزینی اسپرت برای این خودرو شبیه‌سازی شده است.

از امکانات این نسخه می‌توان به سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش، قابلیت باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌های جانبی به‌صورت برقی و متصل به گرم‌کن، سیستم نمایش فشار باد تایرها، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، ترمز پارک برقی و اتوهلد، سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در نتیجه تغییر لاین، سیستم هشدار خروج از خط، رادار هشدار تصادف از عقب، رادار نقطه کور، سیستم کمکی حرکت بین خطوط، سیستم کمکی حرکت در ترافیک، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کمکی کروز هوشمند، سیستم نور بالا اتوماتیک، رادار هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری خودکار و اتوهلد اشاره کرد.

کانسپت سایبر GTS کاملاً پتانسیل تولید دارد و ام‌ جی منتظر بازخورد مردم است. این شرکت به سال ۲۰۲۵ برای عرضه کوپه الکتریکی خود اشاره کرده است. همچنین با توجه به واردات نسخه سایبراستر به ایران، احتمال واردات این خودرو به کشورمان نیز دور از انتظار نخواهد بود. البته تا قبل از تولید انبوه Cyber GTS نمی‌توان در این زمینه با قطعیت سخن گفت.

شایان ذکر است شرکت فردا موتورز به عنوان وارد کنده رسمی برند MG، به تازگی خودرو ام جی GT را در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه کرده و در آینده نزدیک تحویل آن به مشتریان آغاز خواهد شد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
نسخه جدید چانگان CS75 پلاس رونمایی شد نگاهی به مزدا آراتا؛ مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت شاسی بلند وارداتی آفتاب خودرو معرفی مزدا EZ-6؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت سدان ژاپنی وارداتی جدید بازار ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*