فورد کاپری

فورد کاپری معرفی شد؛ خودرویی که طرفداران فورد را خشمگین کرده است

شرکت آمریکایی فورد (FORD)، در یک سنت شکنی عجیب از نسخه شاسی بلند و برقی یورو موستانگ با نام فورد کاپری رونمایی کرد.

کمپانی خودروسازی و مطرح فورد که یکی از قدیمی‌ترین های این حوزه به شمار می‌رود، و با عرضه دو خودرو افسانه‌ای موستانگ و شلبی نام خود را در تاریخ جاودانه کرده است، این بار در یک حرکت عجیب و با الهام از خودرو فورد یورو موستانگ سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰، از یک شاسی بلند تمام برقی متفاوت با نام فورد کاپری رونمایی کرده است. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این محصول جدید می‌پردازیم.

فورد کاپری ۲۰۲۵، تیر خلاص به طرفداران یورو موستانگ محبوب

فورد کاپری

همانطور که اشاره کردیم این خودرو در واقع نسخه بازطراحی شده کوپه فست بک یورو موستانگ سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ میلادی است. با توجه به برقی بودن و شاسی بلند بودن این خودرو بسیاری از طرفداران نام موستانگ از طراحی و ساخت این خودرو ناخشنود بوده‌اند زیرا تصور یک خودرو برقی ضعیف با استفاده شهرت موستانگ و بدون شنیدن غرش‌های وحشی این آمریکایی مشهور بسیار ناراحت کننده است.

به هر حال بر خلاف نام سابق و همچنین برخی جزئیات طراحی هیچ مورد دیگری در این خودرو شبیه یورو موستانگ نیست و کاپری جدید به سبک کوپه از فورد اکسپلورر برقی الهام گرفته است. کاپری و اکسپلورر هر دو با استفاده از پلتفرم MEB فولکس واگن ساخته شده‌اند. بر همین اساس کاپری را می‌توان معادل فولکس واگن ID.5 در نظر گرفت.

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۶۳۲، ۱۸۷۱ و ۱۶۲۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۷۶۸ میلی‌متر است. همچنین فورد قصد دارد این شاسی بلند برقی را با چرخ های استاندارد ۱۹ اینچی عرضه نماید، اما مجموعه های بزرگتر ۲۰ و ۲۱ اینچی نیز در دسترس خواهند بود. در مقام مقایسه ابعاد این خودرو شباهت زیادی به کراس اوور اکستریم LX، محصول آینده بازار ایران دارد.

مشخصات فنی Ford Capri

نمای جلو فورد کاپری 2025

نسخه پایه این خودرو از یک موتور برقی سنکرون مستقر در محور عقب با قدرت ۲۸۲ اسب بخار و گشتاور ۴۰۲ پوند فوت (۵۴۵ نیوتون متر) بهره می‌برد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این نسخه ۶.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۱ کیلومتر در ساعت است. فورد روزگاری مدل‌های کاپری سریعتری عرضه می‌کرد و این مشخصات فنی می تواند عاشقان مدل های قدیمی فورد را ناامید کند.

یک پک باتری لیتیوم یون نیکل- منگنز- کبالت با توان ۷۷ کیلووات ساعت توسط بلو اوال بر روی این خودرو نصب شده است که برای ۶۲۷ کیلومتر رانندگی بر اساس استاندارد WLTP مناسب است. پس از اتمام شارژ، حدود ۲۸ دقیقه طول می‌کشد تا ظرفیت باتری از ۱۰ تا ۸۰ درصد در یک ایستگاه شارژ ۱۳۵ کیلوواتی تغذیه شود. همچنین وزن این مدل ۲۰۹۷ کیلوگرم است.

نمای عقب فورد کاپری 2025

نسخه پرچمدار دو موتوره این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک و موتور سنکرون با قدرت ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۱ پوند فوت (۶۷۹ نیوتون متر) استفاده می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این نسخه به ۵.۳ ثانیه کاهش یافته و ۱.۱ ثانیه سریعتر از مدل دیفرانسیل عقب است. این مشخصات فنی با فولکس‌ واگن ID.5 GTX یکسان است. این موضوع در مورد کاپری تک موتوره نیز صدق می‌کند.

کاپری دو موتوره دارای باتری کمی بزرگ‌تر و شارژ سریع‌تر است. پک باتری ۷۹ کیلووات ساعت با استفاده از حداکثر توان شارژ مجاز ۱۸۵ کیلووات می‌تواند از ۱۰ تا ۸۰ درصد در ۲۶ دقیقه پر شود و با شارژ کامل پیمایش مسیر ۵۹۲ کیلومتری داشته باشد. این رقم در مقایسه با مدل دیفرانسیل عقب ۳۵ کیلومتر کاهش یافته است. نسخه چهارچرخ محرک وزنی معادل با ۲۱۹۰ کیلوگرم دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی کراس اوور برقی کاپری

نمای داخل فورد کاپری 2025

از مجموع امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به صفحه نمایش لمسی ۱۴.۶ اینچی مرکزی، کلاستر تمام دیجیتال راننده، نمایشگر هدآپ (HUD)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، دوربین ۵۴۰ درجه، سقف پانارومیک، دستیار صوتی پیشرفته، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های ردیف جلو و عقب، ماساژور صندلی‌ راننده، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور نور و باران، آینه الکتروکرومیک، شارژر وایرلس، دستیار رانندگی خودکار شامل تشخیص علائم رانندگی، کروز کنترل هوشمند، دستیار ترافیک، رادار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سنسور نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، هشدار برخورد از جلو و عقب، هشدار باز شدن درب و کمک کروز یکپارچه و.. اشاره کرد.

کاپری بازسازی شده قرار است در کلن آلمان مونتاژ شود. قیمت این خودرو از 56 هزار و 180 دلار برای مدل دیفرانسیل عقب شروع می‌شود که رقم بالایی است.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
ام جی سایبر GTS معرفی شد؛ یک کوپه جذاب و جوان پسند با احتمال ورود به ایران این شاسی بلند جذاب و لوکس، مدرن ترین خودرو برقی بازار ایران است پیکاپ سوزوکی جیمنی به همراه مدل‌‌های برقی و هیبریدی در راه است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*