تانک جدید چین

گل و آب و آسفالت، فرقی برای تانک جدید چین ندارند

تانک جدید ارتش چین قادر است در شرایط محیطی مختلف اعم از کوهستانی، آبی-خاکی و جنگلی عملکردی بهینه ارائه دهد. این تانک قرار است در نواحی مرزی این کشور به کار گرفته شود.

صنایع دفاعی چین در صدد ساخت نسل جدیدی از تانک‌های سبک خود است که توانایی حرکت در نواحی کوهستانی، محیط‌های آبی-خاکی یا اقلیم‌های جنگلی را داشته باشد. هدف اصلی ارتش کشور چین از ساخت این تانک جدید، افزایش کارآیی نیروی زمینی ارتش در نواحی مرزی هند و تایوان است؛ جایی که تانک‌های سنگین کاربرد چندانی ندارند.

تانک های جدید چین؛ همه‌کاره‌های سبک و جمع و جور

مهم‌ترین هدف در توسعه این تانک‌های جدید، ارائه عملکرد بهینه در محیط‌های مرتفع، نواحی شهری و محیط‌های آبی خاکی است. ارتش چین همچنین یک نمونه اولیه از این تانک را نیز تولید کرده و انجام تست‌های اولیه روی آن را نیز آغاز نموده است.

جنگ افزار سبک

این تانک توانایی حمل دو سرنشین را داشته و به مهمات ماژولار و سیستم‌های حفاظتی فعال مجهز خواهد بود. علاوه بر این، یک ایستگاه کنترل از راه دور اسلحه و سیستم‌های راداری پیشرفته برای افزایش ادراک و آگاهی محیطی نیز از دیگر قابلیت‌های جنگ افزار جدید ارتش کشور چین هستند.

بر اساس برخی آمار و اطلاعات اولیه، در ساخت این ماشین جنگی جدید، بسیاری قطعات تانک سبک Type 15 ارتش چین مورد استفاده قرار گرفته است.

تانک جدید چین

طبق اطلاعات موجود، ارتش آزادی‌خواه چین مدت‌هاست دنبال ساخت یک تانک جدید برای جایگزینی مدل ZTZ-99 است و برای این کار، دستگاهی با حداکثر وزن 4 تن را در نظر گرفته است. این اقدام ارتش چین در راستای استراتژی کلی این کشور برای ارتقای کارآیی و انعطاف نیروی زمینی ارتش در شرایط مختلف جنگی انجام خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
حضور خودروهای جنگ الکترونیک ارتش چین در محل برگزاری کنکور سراسری ارتش چین از توانایی‌های جدید خود در جنگ الکترونیک پرده برداشت بزرگترین ارتش های جهان از نظر تعداد نیروی نظامی + رتبه ایران در سال ۲۰۲۴