واردات خودروهای کارکرده

بزرگترین ابهامات واردات خودروهای کارکرده در قانون جدید

سخنگوی دولت، خبر از اصلاحات جدید در خصوص واردات خودروهای کارکرده داد. این مصوبه جدید، امکان واردات خودرو را برای کلیه ایرانیان فراهم کرده است.

واردات خودروهای کارکرده، یکی از جدیدترین مصوبات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است که می‌تواند بازار خودرو کشور را متحول کند. در این فرآیند، افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند خودروی مورد نظر خود که کارکردی زیر 5 سال دارد را خریداری کنند.

مصوبه جدید هیئت دولت درخصوص واردات خودروهای کارکرده

 واردات خودروهای کارکرده

 

دولت سیزدهم در طول چند روز گذشته، مصوبه‌ای جدید در خصوص امکان واردات خودروهای کارکرده و نو که سال تولید آن‌ها از 2019 به بعد باشد را تصویب کرد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت رییسی در رابطه با واردات این خودروها اظهار کرد: مطابق با آیین نامه مصوبه جدید، واردات خودروهایی که سال ساختشان مربوط به 2019 و پس از آن بوده و علاوه بر آن کلیه استانداردهای شاخص را داشته باشند برای هموطنانمان مجاز شده است.

او با اشاره به انحصار تولید و واردات خودرو، تاکید کرد: شروع چنین فعالیتی، واردات خودرو را از دست شرکت‌های محدود خارج ساخته و انحصار آن را از بین خواهد برد. افراد واجد شرایط درخصوص تامین ارز باید بدانند که منابع و روش‌های تامین ارز باید مورد تایید بانک مرکزی قرار گیرد. مجلس در این مصوبه اعلام کرده که واردات خودرو از مناطق آزاد به داخل کشور نیز مورد تصویب قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که تامین ارز از طریق بازار آزاد برای واردات خودروهای کارکرده، وجود نداشته و باید این منابع به تایید بانک مرکزی برسد. آنچه که به نظر می‌رسد، شرط ورود کالای خارجی در به ازای صادرات خواهد بود.

این موضوع چند سالی است که مورد توجه بخش خصوصی و دولتی قرار گرفته، از این طریق اشخاص حقیقی پس از صادرات کالا، می‌توانند اقدام به واردات خودروی خارجی کارکرده خود کنند.

چنانچه افراد بخواهند واردات خودرو را از طریق صادرات کالا انجام دهند، باید از دارا بودن کارت بازرگانی خود اطمینان حاصل فرمایند. این موضوع به خودی خود به عنوان محدودیت برای واردات خودرو به شمار می‌رود، امیدواریم که دستورالعمل‌های نهایی از سمت وزارت صمت و بانک مرکزی این موانع را از بین ببرد.

تیتر خبر مرتبط اینجا قرار داده شود
واردات خودرو و تعهدات وحشتناکی که روی دوش دولت چهاردهم گذاشته شد چرا قطعه ماشین چینی ها در بازار پیدا نمی‌شود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*