پورشه پانامرا توربو اس ای-هیبرید مدل ۲۰۲۵

سریع ترین پورشه پانامرای تاریخ با شتاب زیر 3 ثانیه از راه رسید

پورشه از پانامرا توربو اس ای-هیبرید مدل 2025 رسماً رونمایی کرد. این نسخه سریع ترین پورشه پانامرا در تاریخ و پادشاه کنونی جهنم سبز آلمان است.

معرفی اولیه پورشه پانامرا نسل جدید به پاییز سال گذشته بر می‌گردد. این خودروساز آلمانی در آن زمان برخی از نسخه‌های این خودرو پرطرفدار خود را معرفی کرد و آخرین اخبار خودرو حاکی از این است که بالاخره نوبت به نسخه توربو اس ای-هیبرید (Turbo S E-Hybrid) آن رسید. این نسخه پرچمدار سریع ترین و قدرتمندترین پورشه پانامرا تاکنون لقب گرفته است.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

طراحی نمای بیرونی پورشه پانامرا اس ای-هیبرید

این تیپ پورشه پانامرا به‌جز نشان متفاوت روی سپر عقب، تفاوت دیگری با تیپ هیبرید معمولی ندارد. تیپ‌های هیبرید توربو این خودرو لوکس آلمانی با رنگ خاکستریِ (Turbonite) رینگ‌ها، سپر عقب، ایربلیدها و دوخت‌های کابین از بقیه تیپ‌ها متمایز می‌شوند.

کابین پورشه پانامرا توربو اس ای-هیبرید مدل ۲۰۲۵

پورشه در قالب آپشن کیت فیبر کربنی برای پانامرا توربو اس ای-هیبرید 2025 ارائه می‌کند که با اجزایی مثل اسپلیتر جلو، ایربلید، دیفیوزر عقب و فلاپ برای اسپویلر عقب، در همان حال که جلوه این خودرو را اسپرت‌تر می‌کند، عملکرد آیرودینامیکی آن را بهبود می‌بخشد. پورشه مدعی است که با این کیت داون‌فورس یا نیرو رو به پایین در سرعت 200 کیلومتر بر ساعت تا 60 کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند.

مشخصات توربو S E-Hybrid، سریع ترین پورشه پانامرا

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid به‌تازگی قبل از معرفی رسمی در پیست نوربرگ رینگ رکوردشکنی کرد و با طی کردن یک دور کامل ظرف ۷ دقیقه و ۲۴.۱۷ ثانیه، سریع ترین سدان چهار درب لوکس در جهنم سبز آلمان شد.

پورشه پانامرا توربو اس ای-هیبرید مدل ۲۰۲۵

این خودرو از یک پیشرانه پلاگین هیبرید متشکل از موتور 4 لیتری V8 توئین توربو با قدرت 591 اسب بخار و یک موتور الکتریکی با قدرت 187 اسب بخار بهره می‌برد. این پیشرانه روی هم رفته می‌تواند 771 اسب بخار قدرت و 999 نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ این به منزله افزایش 81 اسب بخاری قدرت و 130 نیوتن متری گشتاور نسبت به نسخه مشابه قبلی است. یک گیربکس دوکلاچه 8 سرعته PDK اصلاح شده هم وظیفه انتقال نیرو محرکه این پیشرانه را بر عهده دارد.

پورشه پانامرا هیبرید 8 سیلندر توانایی شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت طی 2.8 ثانیه را دارد و سقف سرعت آن به 325 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو در مقایسه با تیپ مشابه در سال قبل 0.2 ثانیه پرشتاب‌تر شده و 13 کیلومتر بر ساعت به حداکثر سرعت آن اضافه شده است. با این سطح عملکرد، توربو S E-Hybrid مدل 2025 را باید سریع ترین و قدرتمندترین نسخه عرضه شده از پورشه پانامرا تا به حال بر شمرد.

این پانامرا مشابه تیپ‌های ای-هیبرید دیگر به یک باتری پک 25.9 کیلووات ساعتی مجهز است که هم شعاع حرکتی بیشتر در حالت تمام الکتریکی و هم سرعت شارژ بالاتر را به دنبال می‌آورد. با وجود این، پورشه به‌صورت رسمی جزئیات سرعت شارژ و شعاع حرکتی این نسخه را مشخص نکرده است.

پانامرا توربو اس ای-هیبرید مدل 2025 به‌صورت استاندارد با سیستم تعلیق اختصاصی پورشه تحت عنوان «اکتیو راید» (Active Ride) عرضه می‌شود. این سیستم یک پمپ هیدرولیک با کنترل الکتریکی برای هر کدام از کمک‌فنرها را در بر می‌گیرد. فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و ترمزهای کامپوزیت سرامیک برخی دیگر از المان‌های فنی این ماشین لوکس آلمانی هستند.

تاریخ عرضه و قیمت پورشه پانامرا هیبرید 8 سیلندر

پورشه پانامرا توربو اس ای-هیبرید مدل 2025 که لقب سریع ترین پانامرا را با خود به یدک می‌کشد، در سه‌ماهه اول سال 2025 راهی نمایندگی‌های این خودروساز آلمانی در آمریکا می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این خودرو با قیمت پایه 226 هزار و 500 دلاری بدون در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی، گران‌ترین تیپ پانامرا باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
هیوندای آی ۳۰ ان فیس لیفت با گیربکس دستی معرفی شد ۱۰ مورد از زیباترین خودروهای تاریخ آئودی + عکس نسل جدید پیکاپ RAM، اولین وانت 7 نفره جهان خواهد بود شرایط واردات خودرو با کدملی اعلام شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*