زارع پور: علت کندی سرعت اینترنت در ایران فیلترشکن‌‌ها هستند

زارع پور به پزشکیان: علت کندی سرعت اینترنت در ایران فیلترشکن‌‌ها هستند

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم در دیدار با رئیس جمهور منتخب بار دیگر مدعی شده که علت کندی سرعت اینترنت در ایران، استفاده مردم از فیلترشکن است.

بنابر جدیدترین اخبار داخلی، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم طی دیداری با دکتر مسعود پزشکیان به تبیین اقدامات صورت‌گرفته در طول دولت سیزدهم از جمله توسعه شبکه ملی اطلاعات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه دولت هوشمند و پیشرفت‌های صنعت فضایی و اقتصاد دیجیتال کشور پرداخت.

زارع‌پور: فیلترشکن‌ها، علت کندی سرعت اینترنت در ایران هستند

مسعود پزشکیان از زمان انتخاب به عنوان رئیس دولت چهاردهم و نهمین رئیس جمهور ایران، جلساتی را با اعضا و وزرای کابینه دولت سیزدهم برگزار کرده تا با آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف آشنا شود.

در همین راستا، اخیرا دیداری بین مسعود پزشکیان و عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم انجام شده که جزئیات آن حالا اعلام شده است.

زارع‌پور: علت کندی سرعت اینترنت در ایران فیلترشکن‌‌ها هستند

آقای زارع‌پور که همین چند وقت پیش هم در اظهارنظری اعلام کرده بود دلیل اختلالات و کندی سرعت اینترنت در ایران، استفاده مردم از فیلترشکن‌ها است، در دیدار با رئیس جمهور منتخب هم بار دیگر این ادعا را تکرار کرد و دلیل این موضوع را نیز تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که از خارج برای کاربران ایرانی وضع شده قلمداد کرد.

جالب است که زارع‌پور در صحبت‌های خود هیچ اشاره‌ای به فیلترینگ داخلی اعمال شده بر پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد مانند گوگل‌پلی، اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و غیره و تاثیر آن در کاربست روزافزون فیلترشکن‌ها نکرده است.

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم در جریان دیدار سی دقیقه‌ای خود با مسعود پزشکیان با اشاره به آماده‌شدن شاکله کلی شبکه ملی اطلاعات و ضرورت تکمیل آن در دولت چهاردهم گفت که در ابتدای دولت سیزدهم و بنابر ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی، میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات 20 درصد بوده که این رقم تا پایان سال 1402 به بیش از 60 درصد رسیده است.

او از پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها نیز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم برای ارائه اینترنت پرسرعت به عموم کاربران ایرانی یاد کرد و گفت، در این پروژه تاکنون 40 درصد خانوارهای شهری در سراسر ایران تحت پوشش فیبر نوری با سرعت هزار مگابیت بر ثانیه قرار گرفته‌اند که ده برابر سریع‌تر از سرعت فعلی اینترنت کشور است.

فیبر نوری

زارع‌پور همچنین ابراز امیدواری کرد، فرآیند توسعه شبکه فیبر نوری در دولت چهاردهم ادامه پیدا کند تا موجبات رضایت مردم فراهم شود.

او البته در موضوع محدودیت‌های دسترسی مردم به اینترنت و سرعت پایین اینترنت نیز، بدون اشاره به فیلترینگ داخلی، عمده دلیل نارضایتی کاربران از سرعت اینترنت را، محدودیت‌های خارجی وضع شده و تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کاربران ایرانی اعلام کرد.

به گفته آقای زارع‌پور، به دلیل همین تحریم‌ها که سایت‌های کاربردی را از دسترس مردم خارج کرده، ایرانی‌ها ناگزیر به استفاده از فیلترشکن هستند، موضوعی که علت کندی سرعت اینترنت در ایران است و منجر به کاهش امنیت گوشی و رایانه کاربران نیز می‌شود.

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم در تشریح دستاوردهای فضایی کشور در دوران فعالیت دولت سیزدهم نیز با اشاره به بی‌توجهی به صنعت فضایی در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت، با پیگیری‌های ابراهیم رئیسی، صنعت فضایی کشور وارد عصر تازه‌ای شد که یکی از ثمرات آن 12 پرتاب عملیاتی و تحقیقاتی ظرف مدت سه سال فعالیت دولت بود. زارع‌پور مدعی شد این رقم از مجموع پرتاب‌های سه دولت قبل بیشتر است.

وی همچنین از دکتر پزشکیان برای حضور در مراسم سیزدهمین پرتاب فضایی در طول دولت سیزدهم که قرار است طی هفته‌های آتی انجام شود دعوت کرد و برای تداوم این مسیر در دولت چهاردهم، ابراز امیدواری کرد. او از شروع ساخت بزرگترین پایگاه فضایی غرب آسیا در جنوب کشور در دولت سیزدهم نیز خبر داد و گفت فاز نخست آن تا دهه فجر 1403 تکمیل خواهد شد.

پرتاب ماهواره

زارع‌پور در اشاره به دیگر دستاوردهای صنعت فضایی نیز از ساخت چند ماهواره جدید، توانایی تزریق ماهواره به مدارهای بالای 500 کیلومتر و دستیابی به ماهواره‌هایی با تصاویر رنگی و دقت یک متر یاد کرد.

بر اساس گزارش وزارت ارتباطات از دیدار مسعود پزشکیان و عیسی زار‌ع‌پور، وزیر ارتباطات در این دیدار از افزایش 200 برابری شمار سایت‌های نسل پنج، افزایش دو برابری ظرفیت شبکه مادر ارتباطی، اتصال هشت هزار روستای بالای بیست خانوار به اینترنت پرسرعت، افزایش ظرفیت و تنوع‌بخشی به مسیرهای ورودی اینترنت کشور، آغاز به کار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و اتصال 99 درصد دستگاه‌ها به آن، ارائه حدود 75 درصد خدمات دولت به شکل الکترونیکی، ارائه 500 خدمت به شکل هوشمند، افزایش 5 برابری تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات، تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال با اختیارات ویژه و افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی از 6.4 درصد در ابتدای دولت به 8 درصد تا پایان سال 1402 به عنوان مهمترین اقدامات صورت‌گرفته توسط وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم یاد کرده است.

وی در پایان نیز با اشاره به پیش‌بینی ظرفیت‌های گوناگون در قانون برنامه هفتم توسعه برای وزارت ارتباطات، ابراز امیدواری کرد که وزیر ارتباطات جدید ضمن تکمیل طرح‌های در دست اجرا، نواقص احتمالی موجود را نیز رفع کند.

همچنین بخوانید:
آخرین گزارش اسپید تست باز هم خبر از کاهش سرعت اینترنت در ایران می‌دهد این افراد، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم را انتخاب می‌کنند مومن نسب: تلگرام نتیجه انتخابات ایران را تغییر داد فکر می‌کنید محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر ایران کدام باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*