وسیله خانگی سفر

این سه وسیله خانگی را حتما قبل از سفر از برق بکشید

اگر قصد رفتن به سفر دارید توصیه می‌کنیم این وسیله های خانگی را حتما از برق بکشید. این کار هم باعث کاهش مصرف برق شده و هم خطر آتش‌سوزی را از بین می‌برد.

احتمالا نخستین کاری که بسیاری از ما پیش از سفر انجام می‌دهیم قفل کردن درها و بررسی سیستم‌های امنیتی منزل است. با این حال از برق کشیدن برخی وسیله های خانگی نیز به همان اندازه حائز اهمیت است؛ زیرا مصرف برق این دستگاه‌ها که معمولاً به عنوان «دستگاه‌های خون‌آشام» شناخته می‌شوند حتی زمانی که خاموش هستند نیز ادامه دارد. از برق کشیدن این وسایل علاوه بر صرفه‌جویی در قبض برق، از خانه در برابر آتش سوزی محافظت می‌کند.

کدام وسیله خانگی را باید پیش از سفر از برق کشید؟

طبق نظر کارشناسان سه دسته از وسایل خانگی و آشپزخانه را قبل از سفر باید از برق جدا کرد. در ادامه به بررسی هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

لوازم برقی رومیزی

لوازم برقی رومیزی

دستگاه هایی مانند قهوه ساز، مایکروفر، کتری برقی و توستر اگر دارای ساعت دیجیتال باشند در شمار دستگاه‌های خون‌آشام قرار می‌گیرند؛ زیرا حتی زمانی که خاموش هستند نیز از برق استفاده می‌کنند. پیشنهاد می شود قبل از سفر آن‌ها را از برق بکشید و پس از برگشت مجددا ساعت را تنظیم کنید. با رعایت این نکته می‌توانید از مصرف برق بی‌رویه در این تابستان گرم جلوگیری کنید.

 ماشین لباسشویی و ظرفشویی

ماشین لباسشویی

وسایل بزرگ مانند ماشین لباسشویی و ظرفشویی در حالت آماده به کار (استندبای) انرژی بیشتری نسبت به دیگر وسایل مصرف می‎کنند؛ چراکه در این حالت باید توانایی گرم کردن سریع آب به محض روشن شدن را داشته باشند. نکته مهمی که اغلب قبل از سفر به آن توجه نمی‌شود قطع ورودی آب این دستگاه‌ها برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌شان توسط آب است. این مساله مخصوصاً زمانی که مدت زمان زیادی در خانه نباشید اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند.

اجاق گاز

اجاق گاز

وسیله پخت پز شما چه برقی باشد و چه گازی، حتی زمانی که شما در حال استفاده از آن نیستید، همچنان از برق استفاده می‌کند. بنابراین توصیه می‌کنیم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش خطر آتش‌سوزی ناشی از نوسانات برق یا سایر اختلالات الکتریکی برق اجاق گاز را حتما قطع کنید.

وسایلی که نباید آن ها را از برق بکشید

بر خلاف آنچه تا کنون در این متن گفته شد، برخی وسیله های خانگی را هرگز نباید پیش از سفر از برق کشید. یخچال و فریزر مهم‌ترین دستگاه‌های این‌چنینی هستند. مواد داخل یخچال و فریزر پس از قطع برق، شروع به آب شدن می‌کنند که علاوه بر افزایش خطر اتصالی برق و آتش‌سوزی، موجب فاسد شدن مواد غذایی و بوی بد خواهند شد.

توصیه می‌شود قبل از سفر به جای دور ریختن مواد غذایی، آن‌ها را به یخچال و فریزر منتقل کنید تا از اسراف جلوگیری شود و یخچال و فریزر را با محصولات آنتی باکتریال تمیز کنید.

در گجت نیوز بخوانید:
چگونه گوشی خود را برای تعطیلات و مسافرت آماده کنیم؟ اگر قصد مسافرت دارید، این موارد را حتما در خودروی خود چک کنید آیا دولت پزشکیان واردات لوازم خانگی به ایران را آزاد می‌کند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*