سوزوکی سوئیفت

نتایج ناامید کننده سوزوکی سوئیفت در تست تصادف یورو انکپ

نسل چهارم هاچبک اقتصادی سوزوکی سوئیفت در جدیدترین ارزیابی های ایمنی انجام شده توسط موسسه یورو انکپ، نتایج ضعیفی از خود بر جای گذاشت.

شرکت ژاپنی سوزوکی، اواخر سال گذشته میلادی از نسل چهارم خودرو هاچبک اقتصادی سوزوکی سوئیفت با امکانات بالا، پیشرانه کم استهلاک و قیمتی بسیار مناسب (از حیث بازار جهانی و رقبا) رونمایی کرد. اما این محصول جدید بر خلاف همه ویژگی‌های مثبت خود یک نقطه ضعف بسیار مهم دارد. طبق آخرین اخبار خودرو، کسب امتیاز نه چندان درخشان در تست های ایمنی موسسه یورو انکپ Euro NCAP توسط سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۵ باعث شده تا با یکی از ناامن ترین خودروهای هاچبک سال طرف باشیم.

ایمنی پایین نسل جدید سوزوکی سوئیفت در تست تصادف یورو انکپ

تست تصادف سوزوکی سوئیفت

طبق اعلام موسسه مذکور، این خودرو توانسته در تست ایمنی تصادف 3 ستاره دریافت کند. این نتیجه در شرایطی اعلام شده که اکثر مدل‌های جدید موفق به دریافت ۵ ستاره از یورو انکپ شده‌اند. هاچبک ارزان قیمت سوئیفت در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز ۶۷ درصد را کسب کرد. در بخش محافظت از سرنشینان خردسال نیز این خودرو ضعیف عمل کرده و امتیاز ۶۵ درصد به آن داده شده است.

امتیازهای سوئیفت در دو بخش سامانه‌های کمکی و حفاظت از عابرین پیاده هم به ترتیب عبارتند از ۶۲ و ۷۶ درصد العام شده است. برای مقایسه تویوتا یاریس که در کلاسی مشترک با سوزوکی سوئیفت قرار دارد، در بخش محافظت از سرنشینان بزرگسال، محافظت از سرنشینان خردسال، سامانه‌های کمکی و حفاظت از عابرین پیاده به ترتیب امتیازهای ۸۶، ۸۱، ۸۵ و ۷۸ درصد را کسب کرده است.

علاوه بر این به تازگی نتایج تست تصادف خودرو رنو داستر 2024 نیز خبر ساز شده و این محصول پرطرفدار فرانسوی-رومانیایی از 5 ستاره ممکن، تنها موفق به اخذ 3 ستاره شده بود.

تست تصادف سوزوکی سوئیفت

سوزوکی سوئیفت مخصوص بازار اروپا در کارخانه این شرکت واقع در ساگارای ژاپن تولید می‌شود. کسب امتیاز نه چندان خوب ۳ ستاره در شرایطی است که نسخه بازار اروپا از ۶ کیسه هوا بهره می‌برد. ضمن اینکه این هاچبک ژاپنی با سامانه‌هایی مثل ترمز اضطراری خودکار، دستیار تعویض خط و سیستم پایش هوشیاری راننده به دست مشتریان اروپایی می‌رسد. طبق اعلام یورو انکپ، عملکرد این سامانه‌ها آنطور که باید مطمئن و قابل اعتماد نیست.

معرفی اجمالی SUZUKI SWIFT 2025

سوزوکی سوئیفت

سوزوکی سوئیفت ۲۰۲۵ از یک پیشرانه هیبرید ملایم بهره می‌برد و دیگر خبری از توربوشارژ و بوستر جت نیست. نسخه 2025 این خودرو متشکل از یک موتور سه سیلندر 1.2 لیتری جدید MHEV به‌همراه یک ژنراتور 12 ولت 3 اسب بخاری می‌باشد. حداکثر توان خروجی این خودرو 82 اسب بخار و گشتاور آن کمی بالاتر 112 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه است. مجموع توان سوئیفت جدید از طریق گیربکس دستی 5 سرعته یا CVT خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود

از مهم‌ترین امکانات این خودرو می‌توان به کروز کنترل، 6 کیسه هوای ایمنی، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز ABS + EBD، سیستم کنترل پایداری، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، نمایشگر مولتی‌مدیا لمسی ۹ اینچی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، سنسور باران، دی‌لایت و اتولایت، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی برقی راننده و سرنشین، بلوتوث و USB، چراغ‌های تمام LED، سنسور پایش باد تایرها، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن، فرمان دی‌کات، نمایشگر هدآپ دیسپلی (HUD)، آینه وسط الکتروکرومیک و دریچه‌ تهویه مطبوع برای سرنشین‌های ردیف عقب اشاره کرد.

مدتی پیش نیز نتایج تست تصادف ری را ایران خودرو، به عنوان اولین کراس اوور تولید داخل منتشر شد که با توجه به امتیازات اعلامی از سوی موسسات ایمنی برتر خارجی، توانست لقب مقاوم ترین و ایمن ترین خودرو داخلی را کسب نماید.

همچنین بخوانید:
کی ام سی E30X، هاچ بک برقی جذاب و مدرن کرمان موتور معرفی شد بهترین خودرو پرفورمنس سال ۲۰۲۴ از نگاه موتورترند کادیلاک اسکالید ۲۰۲۵؛ فیس لیفت شاسی بلند لوکس آمریکایی، خیره‌کننده‌تر از همیشه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*