هیوندای اکستر دوگانه سوز

هیوندای اکستر دوگانه سوز، یک شاسی بلند ارزان قیمت و بسیار مناسب برای بازار ایران

شرکت خودروسازی هیوندای، از نسخه جدید کراس اوور کامپکت و اقتصادی هیوندای اکستر دوگانه سوز برای بازار هند رونمایی کرد.

بازار خودرو هند همواره به دلیل جمعیت بسیار بالای این کشور و اوضاع اقتصادی نه چندان مطلوب برای آحاد مردم، همواره مقصد مناسبی برای صادرات یا حتی مونتاژ خودروهای کم مصرف و اقتصادی بوده است. بنابراین شرکت هیوندای با در نظر گرفتن همین چند فاکتور مهم تصمیمات به عرصه کراس اوور ارزان قیمت هیوندای اکستر برای هند گرفته است. خودرویی که با ظاهر زیبا و طراحی مینیمالیستی مستعد عرضه در بازار ایران نیز خواهد بود. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با معرفی این محصول جدید هیوندای همراه ما باشید.

هیوندای اکستر دوگانه سوز؛ کراس اوور اقتصادی کره‌ای

هیوندای اکستر دوگانه سوز

نسخه جدید هیوندای اکستر دوگانه سوز با نام Hy-CNG Duo عرضه می‌شود. دلیل نامگذاری این نسخه، استفاده از دو مخزن سی ان چی کوچک کنار هم به جای یک مخزن بزرگ است. با این کار فضای صندوق عقب بهینه ‌تر و مفیدتر می‌شود. نصب مخزن‌های دوقلو باعث افزایش قیمت این حودرو شده و قیمت نهایی آن را را به معادل ریالی تنها 585 میلیون تومان رسانده است. با توجه به این قیمت، پیش بینی واردات آن به کشورمان دور از واقعیت نخواهد بود.

طبق اعلام شرکت سازنده، Hyundai EXTER طراحی شده تا برداشتی مدرن از زندگی به سبک هیوندای را برای کسانی که دوست دارند سفر کنند و هر سفری را هیجان‌انگیز کنند، ارائه دهد. چیدمان فضایی نوآورانه به مشتریان اطمینان می‌دهد که با فضای داخلی فراوان هیوندای EXTER که بیانگر راحتی و آسایش قابل توجه است، چه در یک سفر طولانی و چه در سفرهای کوتاه شهری، بهترین لذت را در کلاس خود داشته باشند.

هیوندای اکستر دوگانه سوز

در نمای جلو نما شاهد یک جلوپنجره پارامتریک با ظاهر برجسته هستیم که در کنار دیلایت های Signature LED و چراغ‌های جلو پروژکتور جلوه جذابی پیدا کرده است. هیوندای EXTER همچنین دارای طراحی سقف شناور است که با تزئینات ستون C با طرح پارامتریک و ریل‌های سقفی از نوع پل اسپورت که شخصیت جوان و مدرن این کراس اوور را خلاصه می‌کند، بیشتر بهبود یافته است.

از نظر ابعاد این خودرو شباهت زیادی به کیا سونت، محصول وارداتی آینده کوشا خودرو به بازار کشورمان دارد.

مشخصات فنی Hyundai Exter Hy-CNG

نسخه سی ‌ان‌ جی از هیوندای اکستر همانند مدل بنزینی، نیروی خود را از یک موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر دریافت می‌کند. این موتور با سوخت سی‌ ان ‌جی توانایی تولید ۶۹ اسب بخار قدرت و ۹۵.۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. در صورت استفاده از بنزین برای این موتور، قدرت و گشتاور به ترتیب به ۸۳ اسب بخار و ۱۱۴ نیوتن متر افزایش می‌یابد. آنطور که اعلام شده نسخه سی ‌ان‌ جی فقط با گیربکس ۵ سرعته دستی قابل انتخاب است. از لحاظ میزان مصرف هم باید گفت که با هر کیلوگرم گاز امکان پیمایش ۲۷.۱ کیلومتر مسافت وجود دارد. اکستر اولین محصول گازسوز هیوندای است که به تکنولوژی مخزن دوگانه تجهیز می‌شود.

امکانات رفاهی و ایمنی هیوندای اکستر بازار هند

از آپشن های این خودرو می‌توان به سانروف برقی، دوربین ثبت وقایع با وضوح تصویر Full HD، دوربین دید جلو و عقب، صفحه نمایش 8 اینچی اطلاعات و سرگرمی، اتصال مبتنی بر برنامه تلفن هوشمند، کلاستر دیجیتال 4.2 اینچی، کروز کنترل، روکش چرم و پارچه، تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم مدیریت پایداری خودرو، کنترل کمکی در سربالایی، کمربند ایمنی 3 نقطه ای، سیستم ورود بدون کلید و ترمز ABS با EBD نام برد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
هیوندای آی ۳۰ ان فیس لیفت با گیربکس دستی معرفی شد کادیلاک اسکالید ۲۰۲۵؛ فیس لیفت شاسی بلند لوکس آمریکایی، خیره‌کننده‌تر از همیشه این ۲ خودرو هیوندای بالاترین آمار سرقت در آمریکا را دارند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*