پهپاد هیبریدی نورثگروپ گورمن XRQ-73

غول دفاعی آمریکا از اولین پهپاد هیبریدی خود رونمایی کرد + عکس

نورثگروپ گورمن، غول دفاعی آمریکا از نخستین پهپاد هیبریدی خودش رونمایی کرد. این پهپاد از سری شپارد بوده و XRQ-73 نام دارد.

شرکت نورثروپ گرومن، غول دفاعی ایالات متحده، اولین تصویر واضح از پهپاد نمایشی پیشرانه الکتریکی هیبریدی سری SHEPARD خود را که با نام XRQ-73 نیز شناخته می‌شود، منتشر کرد. تصویری که در رأس تمام اخبار نظامی جهان قرار خواهد گرفت.

این سیستم هوایی بدون سرنشین که برای دارپا (آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی) توسعه یافته، به تازگی عنوان رسمی X-plane با کد XRQ-73 را دریافت کرده است.

پهپاد XRQ-73؛ نخستین پهپاد هیبریدی جهان

پهپاد XRQ-73 SHEPARD حاصل همکاری مشترک نورثروپ گرومن و شرکت تابعه آن، اسکالید کامپوزیتس است. این پروژه تحت برنامه “X-prime” دارپا قرار دارد و از معماری الکتریکی هیبریدی و فناوری‌های اجزای آن برای تسریع در توسعه یک هواپیمای جدید با قابلیت‌های خاص برای وزارت دفاع آمریکا استفاده می‌کند. این هواپیما از نظر معماری پیشرانه و رده قدرت در سطح پیشرفته‌ای قرار خواهد گرفت.

پهپاد هیبریدی نورثگروپ گورمن XRQ-73

استیو کومادینا، مدیر برنامه SHEPARD، در این خصوص می‌گوید:

ایده پشت برنامه X-prime دارپا، استفاده از فناوری‌های نوظهور و کاهش ریسک‌های یکپارچه‌سازی در سطح سیستم است تا به سرعت یک هواپیمای بدون سرنشین با قابلیت مأموریت‌های طولانی‌مدت و امکان عملیاتی شدن سریع را توسعه دهیم. برنامه SHEPARD در حال ارتقا دادن یک معماری پیشرانه خاص و رده قدرت به عنوان نمونه‌ای از مزایای بالقوه برای وزارت دفاع است.

پیمانکار اصلی پروژه SHEPARD بخش سیستم‌های هوافضای شرکت نورثروپ گرومن در ردوندو بیچ، کالیفرنیا هستند

هواپیمای بدون سرنشین XRQ-73 در دسته گروه ۳ قرار می‌گیرد و وزن آن تقریبا ۱۲۵۰ پوند خواهد بود. نخستین پرواز XRQ-73 برای اواخر سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی شده است.

SHEPARD یک برنامه X-prime است که از معماری الکتریکی هیبریدی سری و برخی از فناوری‌های اجزای پروژه قبلی GHO که توسط آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا و IARPA انجام شده بود، استفاده می‌کند. سیستم پیشرانه الکتریکی هیبریدی با هدف ارائه قابلیت پرواز با کارایی بالاتر و با طول عمر بیشتر طراحی شده است. ادغام ویژگی‌های پنهانکاری و سامانه‌های ناوبری پیشرفته، XRQ-73 را به ابزاری چندمنظوره برای طیف وسیعی از کاربردهای دفاعی تبدیل می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
پهپاد مرموز جدید چینی ها شبیه شمشیر است! بزرگترین پهپاد ایرانی رونمایی شد پهپاد انتحاری و مرموز اوکراین معرفی شد؛ رقیب جدید شاهد؟ ایرباس از پهپاد بدون سرنشین و پیشرفته وینگمن رونمایی کرد + تصاویر قدرت‌نمایی پهپادهای ترکیه ای با محافظت از آسمان ۴۰ کشور جهان!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*