سایپا مجوز افزایش قیمت گرفت؛ منتظر گرانی خودرو باشیم؟

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، از دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات این شرکت با تأیید کمیته خودرو وزارت صمت خبر داد.

در حالی که چند روز گذشته شاهد ریزش سنگین قیمت خودرو در بازار بودیم و طبق پیش‌بینی ها قرار بود تا این روند در مرداد ماه سال جاری ادامه دار باشد، اما بر اساس آخرین اخبار خودرو، اعطای مجوز افزایش قیمت محصولات سایپا از سوی کمیته خودرو وزارت صمت می‌تواند تمامی معادلات در این زمینه را تغییر دهد.

اعطای مجوز افزایش قیمت محصولات سایپا و عزم این شرکت برای افزایش تولید و فروش

جواد توسلی مهر، مدیر عامل سایپا در مورد اخد این مجوز اظهار کرد:

خوشبختانه دیشب در کمیته خودرو وزارت صمت در رابطه با سیاست قیمت‌گذاری دستوری، قیمت تازه‌ای برای محصولات جدید در نظر گرفتیم.

در جریان مجمع سایپا مطرح شد، امسال هفت شرکت به ارزش ۲۲ همت برای عرضه در بورس از طرف شرکت سایپا حضور دارند.همچنین مجموعه سایپا در سه ماه ابتدایی سال جاری شاهد رشد فروش ۲۹ درصدی و تامین مواد ۱۵ درصدی بوده‌ است. به‌علاوه در مجمع امروز سایپا مشخص شد که این شرکت در سه ماه اول سال جاری به صورت میانگین بالای دو هزار دستگاه تولید کرده‌ است.

مجوز افزایش قیمت سایپا

همچنین بر اساس اعلام مدیران بخش تولید سایپا، سهم تولید محصولات سایپا دیزل در سال جاری حدود ۱۵۰ درصد افزایش خواهد داشت و مقرر شده است که تمامی محصولات سیتروئن در سایپا کاشان تولید شود. در ادامه مجمع امروز سایپا اعلام شد که این شرکت ۹۸ پروژه کیفی در دست دارد که ۳۰ درصد از آن اجرا شده و مابقی آن نیز تا پایان سال اجرا خواهد شد.

امسال در کنار ۱۵۱ هزار دستگاه محصولات تجاری سایپا، ۶۶ هزار دستگاه به سبد تولید سایپا اضافه خواهد شد که رقم سوددهی را در پی خواهد داشت. در همین زمینه توسلی مهر، مدیر عامل خساپا اعلام کرد که اگر قیمت‌های جدید برای محصولات جدید و قدیمی افزایش متناسبی داشته باشد، در این صورت با این ترکیب، سایپا قطعا به سود می‌رسد.

در انتها دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی سایپا اطلس آپشنال، که توسط تیم خودرو گجت نیوز آماده شده را نیز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
خبر بد برای متقاضیان شاهین‌ سایپا خودروهای فرسوده تا چه مدل و سال ساختی شامل طرح جایگزینی می‌شوند؟ انفجار قیمت اکتان و مکمل های سوخت در نبود بنزین سوپر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*