حافظه DRAM LPDDR5X سامسونگ

سریع‌ترین حافظه DRAM LPDDR5X سامسونگ روی پلتفرم جدید مدیاتک نصب خواهد شد

سریع‌ترین حافظه DRAM LPDDR5X سامسونگ فرآیند اعتبارسنجی را تکمیل کرد تا به‌زوی روی پلتفرم جدید مدیاتک به کار گرفته شود.

سامسونگ که به عنوان رهبر جهانی فناوری حافظه‌های پیشرفته شناخته می‌شود، اعلام کرد فرایند اعتبارسنجی حافظه LPDDR5X DRAM به پایان رسیده و از آن در نسل بعدی پلتفرم موبایل Dimensity مدیاتک استفاده خواهد شد.

حافظه DRAM LPDDR5X سامسونگ در پلتفرم جدید مدیاتک

حافظه LPDDR5X DRAM با سرعت 10.7 گیگابایت بر ثانیه به عنوان سریع ترین حافظه LPDDR DRAM صنعت محسوب می‌شود. این حافظه فرایند اعتبارسنجی خود را با نصب بسته 16 گیگابایتی حافظه LPDDR5X روی پردازنده آینده Dimensity 9400 مدیاتک تکمیل کرد. این پردازنده از نوع سیستم روی چیپ یا SoC بوده و در 6 ماهه دوم امسال به عنوان جدیدترین پردازنده پرچمدار مدیاتک معرفی خواهد شد. همچنین همکاری نزدیک سامسونگ با مدیا تک باعث شد تا فرایندهای اعتبارسنجی این محصول ظرف مدت فقط 3 ماه تکمیل شود.

 حافظه DRAM LPDDR5X سامسونگ

عملکرد کلی و بازدهی مصرف انرژی حافظه جدید LPDDR5X سامسونگ نسبت به نسل قبلی حدود 25 درصد افزایش پیدا کرده است. این بهبود علاوه بر اینکه باعث افزایش عمر باتری دستگاه‌های موبایل می‌شود، امکانی را فراهم می‌کند تا هوش مصنوعی بدون اینکه به سرور یا فضای ابری نیاز داشته باشد، بتواند عملکرد سریع‌تر و بهینه‌تری در قابلیت‌های نظیر تولید صوت و متن را ارائه دهد.

 حافظه DRAM LPDDR5X سامسونگ

جی‌سی هسیو، قائم مقام شرکت مدیاتک در این خصوص عنوان کرد همکاری با سامسونگ باعث شد تا نسل بعدی چیپست Dimensity مدیا تک نخستین پلتفرم در جهان باشد که از سرعت عملیاتی تایید شده 10.7 گیگابیت بر ثانیه‌ای LPDDR5X بهره می‌برد. این موضوع باعث می‌شود تا عملکرد هوش مصنوعی و اجرای برنامه‌های موبایل در دستگاه‌های آینده به سطح کاملا جدیدی ارتقا پیدا کند. این ساختار و معماری ارتقا پیدا کرده امکانی را فراهم می‌کند تا توسعه‌دهندگان و کاربران دستگاه‌ها بتوانند تا با کمترین تاثیر روی عمر باتری بتوانند از قابلیت‌های دستگاه و سرویس‌های هوش مصنوعی حداکثر استفاده را داشته باشند.

 حافظه DRAM LPDDR5X سامسونگ

بازار هوش مصنوعی روی دستگاه به خصوص در بخش دستگاه‌های موبایل هر روزه در حال توسعه بوده و در همین راستا استفاده از حافظه LPDDR DRAM با مصرف انرژی پایین و عملکرد بالا بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند. سامسونگ با تکمیل اعتبارسنجی طی همکاری با مدیا تک توانسته رهبری فناورانه خود را در بازار حافظه‌های DRAM کم‌مصرف و با کارآیی بالا تثبیت کند. طبق پیش‌بینی‌ها، این برنامه فراتر از گوشی‌های همراه خواهد بود و به سرورها، کامپیوترهای شخصی و خودروها نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*