خودرو جدید سایپا

جزئیاتی تازه از ۴ خودرو جدید سایپا منتشر شد

جواد توسلی مهر از عرضه 4 خودرو جدید سایپا در دهه فجر امسال خبر داد. او به بیان توضیحاتی درباره زیاندهی و قرار گیری در مسیر توسعه نیز پرداخت.

گروه خودروسازی سایپا که از سال 1344 در ایران شروع به فعالیت کرده، حال قرار است خودروهایی جدید اما باکیفیت را تولید کند. مطابق با آخرین اخبار خودرو این شرکت برای رهایی از وضعیت فعلی و کاهش هزینه‌ها برنامه‌های جدیدی ارائه داده است.

4 خودرو جدید سایپا

 خودرو جدید سایپا

جواد توسلی مهر، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، درخصوص برنامه و محصولات جدید ارائه شده به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت:

براساس برنامه ارائه شده در سال جدید به دنبال کاهش هزینه‌های تولید و ارتقای کیفیت خواهیم بود. به همین منظور محصولات گروه سایپا، افزایش 26 درصدی پیدا خواهند کرد.

وی در مورد عرضه 4 خودروی جدید سایپا، یادآور شد: در دهه فجر امسال چهار محصول جدید را عرضه خواهیم کرد که دو مورد از آن‌ها EVR و دو محصول دیگر هم تماما برقی خواهند بود.

مدیر عامل سایپا تاکید کرد:

در حوزه توسعه محصول در شرایط خوبی قرار داریم، به طوری که گروه سایپا سیتروئن، محصولات جدیدی را تولید خواهند کرد و در ماه‌های آینده یکی از آن‌ها به فروش می‌رسد. سایپا دیزل نیز در سال جاری بیش از ۱۵۰ درصد رشد تولید را تجربه می‌کند. همچنین شرکت زامیاد هم اتوبوس بین شهری که از جمله نیازهای اصلی کشور به شمار می‌رود را عرضه خواهد کرد.

توسلی مهر ضمن اشاره به بیانات معظم رهبری درخصوص خودکفایی و رشد تولید ناخالص داخلی، افزود:

ما در حیطه صنعتی به واسطه نیروی انسانی و تکنولوژی، توانسته‌ایم به مزیت‌های متعددی دست پیدا کنیم به همین منظور آینده‌ای روشن را برای این صنعت می‌بینیم.

همچنین مدیرعامل گروه سایپا، در خصوص بدهی‌های به بار آمده و وضعیت بد مالی این شرکت اظهار کرد:

با انجام اقدامات موثری همچون کاهش هزینه‌ها برای کلیه شرکت‌های زیر مجموعه، می‌توان از بحران‌های مالی عبور کرد و تعهدات معوق را به کمترین مقدار رساند.

وی اثرات قیمت گذاری دستوری را موجب زیان خواند و گفت: در کمیته خودرو، بحث‌هایی راجع به محصولات جدید سایپا صورت گرفت. در این جلسه بیان شد که محصولات قدیمی‌تر تا پایان سال جاری، مجوزهای لازم برای اصلاح قیمت را دریافت خواهند کرد.

مدیر عامل سایپا، به تیراژ خودرو که منجر به تولید خودروی اقتصادی می‌شود، اشاره کرد و افزود:

در مسیر تولید خودرو، موانع داخلی و خارجی وجود خواهد داشت که موانع خارجی ناشی از تحریم‌های بین المللی بوده و موانع داخلی نیز از تصمیمات بدون برنامه‌ای است که درخصوص تخصیص ارز گرفته شده.

جواد توسلی مهر، تصریح کرد:

میزان فروش 3 ماهه ابتدای سال گروه خودروسازی سایپا، حدود 43 درصد رشد داشته که از جمله دلایل اصلی آن تغییر سبد محصولات بوده است. لازم به ذکر است که در این 3 ماه هیچ گونه افزایش قیمتی بر روی محصولات نداشته‌ایم.

زیان دهی محصولات سایپا

 خودرو جدید سایپا

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به بیان زیان‌ده بودن دو گروه پارس خودرو و زامیاد پرداخت و گفت: زیان عملیات برای این دو گروه در سه ماه ابتدای سال گذشته، 1085 میلیارد تومان بوده است. اما در 3 ماه اول امسال 1115 میلیرد تومان سود بدست آوردیم.

وی به بیان نرخ هزینه‌های تامین مالی پرداخت و افزود:

نرخ این هزینه‌ها از 24 درصد به 37 درصد رسیده که موجب شده تا هزینه‌های مالی در سال جاری 89 درصد رشد داشته باشند. پیش بینی ما این است که در سال جدید 3.3 همت هزینه‌های مالی کاهش پیدا کند که برای رسیدن به این هدف نیازمند تامین منابع ارزان قیمت هستیم.

همچنین توسلی مهر بیان کرد:

درخصوص تامین منابع ارزان قیمت در نظر گرفتیم که امسال 7 شرکت از گروه سایپا، وارد بازار سرمایه شوند که این موضوع موجبات نقدینگی ارزان‌تر را فراهم می‌کند. علاوه بر آن در حوزه کاهش هزینه‌ها، برخی قطعات تا 50 درصد کاهش قیمتی داشتند که ممکن است در سال جدید 10 همت کاهش هزینه کلی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در سال جاری 66 هزار دستگاه فروخته خواهند شد که سوددهی بالایی خواهند داشت. همچنین 151 هزار دستگاه از محصولات تجاری و 60 هزار دستگاه دیگر از محصولات وارداتی با سود فروخته خواهند شد که شرایط را برای خروج از منطقه زیان دهی فراهم می‌کنند.

مدیرعامل سایپا به بیان عدم ثبت سفارش در این 4 ماه پرداخت و گفت: باوجود سختی‌هایی که گذراندیم، توانستیم در حوزه تامین رشد داشته باشیم به طوری که میانگین تولید از هزار و 700 دستگاه به بیش از 2 هزار دستگاه در سه ماه ابتدایی سال رسیده است.

توسلی مهر، افزود:

هفته گذشته توانستیم، رتبه شرکت سایپا یدک در حوزه خدمات پس از فروش را از رتبه 2 به 1 برسانیم. این موضوع نشان دهنده ارتقای کیفیت محصولات و عملکرد آن‌ها بوده است.

پیشینه خبر:
سایپا مجوز افزایش قیمت گرفت؛ منتظر گرانی خودرو باشیم؟ آغاز پیش فروش سورن پلاس دوگانه سوز در مرداد ماه ۱۴۰۳ با شرایط جدید فروش وانت پراید ۱۵۱ از فردا آغاز می‌شود + جزئیات

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*