انجمن تلفن همراه به پزشکیان: جلوی وقوع تخلفاتِ «دبش» در صنعت موبایل را بگیرد

انجمن تلفن همراه به پزشکیان: جلوی وقوع تخلفاتِ «دبش» در صنعت موبایل را بگیرد

در روزهایی که بازار مطالبه‌گری از رئیس جمهور جدید داغ است، انجمن تلفن همراه در نامه‌ای به پزشکیان، خواستار احیای انجمن تلفن همراه شده است.

در جدیدترین اخبار داخلی، انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی ایران در نامه‌ای خطاب به مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب، مطالباتی برای ساماندهی به صنعت موبایل و جلوگیری از وقوع تخلفات مطرح کرده است. از جمله این موارد باید به درخواست احیای کارگروه تلفن همراه و شفاف‌سازی موضع دولت چهاردهم درباره پروژه تولید موبایل ایرانی اشاره کرد.

درخواست انجمن تلفن همراه از پزشکیان

در متن نامه انجمن تلفن همراه با اشاره به تشکیل کارگروه تلفن همراه در سال 1396 توسط وزارت صمت دولت دوازدهم، گفته شده که با وجود این کارگروه، هر ماه فهرستی از گوشی‌های وارداتی به تفکیک برند و ارزش دلاری آن‌ها در اختیار کارگروه قرار می‌گرفت. با وجود این و با آغاز به کار دولت سیزدهم در سال 1400، این کارگروه منحل شده است.

پست ایکس انجمن تلفن همراه

حال انجمن تلفن همراه در راستای شفاف‌سازی فرآیند واردات گوشی‌های موبایل، درخواست احیای این کارگروه را مطرح کرده است. به باور این انجمن، تداوم روند غیرشفاف فعلی چیزی به جز فساد و نابسامانی به دنبال ندارد.

دومین درخواست این انجمن از مسعود پزشکیان، اعلام موضع دولت درباره مسئله تولید گوشی ایرانی است. پروژه‌ای که از سال‌ها پیش توسط وزارت ارتباطات مطرح شده و در دولت سیزدهم نیز وزارتخانه‌های صمت و ارتباطات با کمک نهادهای دیگر گام‌های بزرگی در راستای تحقق‌بخشیدن به آن برداشتند.

انجمن تلفن همراه در نامه خود از رئیس جمهور منتخب خواسته ضمن اعلام موضع در این باره، تعریف خود از «تولید» را نیز ارائه کند. متن کامل نامه مذکور را در ادامه می‌بینید:

نامه انجمن تلفن همراه به پزشکیان

بیشتر بخوانید:
ارائه طرح رفع فیلترینگ به مجلس، یکی از نخستین اقدامات دولت پزشکیان است بررسی وان پلاس نورد 4؛ قهرمان میان رده های 5G سال 2024 گلکسی زد فلیپ 6 در برابر گلکسی S24؛ آیا 2024 سال فلیپ فون‌هاست؟ گوشی شیائومی ردمی کا ۷۰ اکستریم ادیشن با مشخصات قدرتمند و نسخه لامبورگینی به میدان آمد