5 هزار میلیارد تومان؛ این رقم درآمد فیلترشکن فروشان در ایران است

5 هزار میلیارد تومان؛ این رقم درآمد فیلترشکن فروشان در ایران است

روزنامه اعتماد در گزارشی به درآمد فیلترشکن فروشان در ایران پرداخته و آن را رقمی در حدود 5 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

روزنامه اعتماد در گزارشی از آسیب‌های فیلترینگ و مافیای فروش فیلترشکن، ضمن اشاره به نابودی کسب‌وکارهای آنلاین در پلتفرم‌های خارجی به دلیل فیلترینگ، به درآمد فیلترشکن فروشان پرداخته است.

درآمد فیلترشکن فروشان در ایران چقدر است؟

اعتماد با اشاره به نابودی آنلاین شاپ‌های بسیاری از ایرانیان در نتیجه محدودیت‌های اینترنتی اعمال شده از سال 1401 توسط دولت سیزدهم، نوشته که گرچه ایرانیان زیادی ضرر کردند یا بیکار شدند، کاسبان فیلترینگ از این وضعیت نهایت استفاده را بردند و مانند کاسبان تحریم، از فیلترینگ ماهی‌های درشتی صید کردند.

این روزنامه با کنایه به تندروهای حامی فیلترینگ اینترنت نوشته، اسب زین کرده‌ای که برخی از آن می‌گویند نه برای عموم مردم که در واقع بستری برای کاسبان فیلترینگ است.

فیلترشکن

در ادامه این گزارش می‌خوانیم که در حال حاضر و بنابر برخی از گمانه‌زنی‌ها، گردش مالی بازار فیلترشکن به اعداد شگفت‌آوری در حدود 5 هزار میلیارد تومان رسیده است. اعتماد پرسیده، «این پول به جیب چه افراد و جریانی می‌رود؟»

شاید پاسخ این سوال را بتوان در اظهارات غلامرضا نوری قرلجه، نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی پیگیری کرد که مدتی پیش گفته بود، افراد و جریاناتی که حامی فیلترینگ هستند و برای تصویب طرح صیانت می‌کوشند، با مسئله فروش فیلترشکن بی‌ارتباط نیستند.

وی افزوده بود، گردش مالی بازار فیلترشکن به حدی بالاست که بعید است بخش خصوصی توانسته باشد در این حجم به آن وارد شده باشد.

حتما بخوانید:
ارائه طرح رفع فیلترینگ به مجلس، یکی از نخستین اقدامات دولت پزشکیان است وضعیت اینترنت و فیلترینگ در دولت پزشکیان چه تفاوتی با دولت جلیلی دارد؟ فکر می‌کنید محبوب‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر ایران کدام باشد؟ گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس: ایران در قعر جدول شاخص کیفیت زندگی دیجیتال جهان زارع پور به پزشکیان: علت کندی سرعت اینترنت در ایران فیلترشکن‌‌ها هستند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*