نسل جدید مزدا 3 توسط بهمن موتور به ایران وارد می‌شود

نسل جدید مزدا 3 توسط بهمن موتور به ایران وارد می‌شود

محمد محمدی، مدیرعامل گروه بهمن در جریان مجمع سالانه سهامداران این شرکت از واردات نسل جدید مزدا 3 به ایران توسط بهمن موتور خبر داده است.

در جدیدترین اخبار خودرو، محمد محمدی مدیرعامل گروه بهمن از برنامه‌ریزی برای واردات نسل جدید مزدا 3 توسط زیرمجموعه وارداتی این شرکت یعنی بی ام کارز خبر داده است.

واردات نسل جدید مزدا 3 به ایران توسط بهمن موتور

بنابر اطلاعات اعلام شده، بی ام کارز به عنوان زیرمجموعه وارداتی گروه بهمن قصد دارد نسل چهارم مزدا 3 را به کشور وارد کند. این برند تازه تاسیس که به تازگی توسط بهمن موتور برای واردات خودرو ایجاد شده، قرار است مسئول واردات، عرضه و خدمات پس از فروش محصولات برندهای مختلفی از جمله هاوال، بستیون، ام جی، هونگچی، مزدا و KG موبیلیتی کره باشد.

گفتنی است که با وجود این اعلام رسمی گروه بهمن، برخی منابع آگاه مدعی شده‌اند که برنامه بهمن موتور در حال حاضر در مرحله رایزنی و مذاکرات اولیه است و تا نهایی شدن آن راه درازی در پیش است. با این وصف احتمال عرضه نسل جدید مزدا 3 توسط بهمن موتور در آینده نزدیک بسیار پایین است.

مزدا 3 جدید

در هر حال بد نیست بدانید نسل جدید مزدا 3 که برای واردات به ایران در نظر گرفته شده، در واقع چهارمین نسل از این خودرو محبوب ژاپنی به شمار می‌رود و از سال 2019 با کد اتاق BP و تغییرات ملموس و قابل‌توجه نسبت به قبل روانه بازارهای جهانی شده است.

از جمله این موارد باید به کاهش ارتفاع، افزایش طول و فاصله محوری اشاره کرد. همچنین و به لطف استفاده از فولاد با مقامت بالا در بدنه خودرو، استحکام کلی بدنه افزایش قابل توجهی یافته است.

مزدا 3 جدید در بخش فنی نیز از یک پیشرانه 2 لیتری با قدرت 158 اسب بخار و گشتاور 202 نیوتن متری برخوردار است که این نیرو را یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها می‌رساند. مصرف سوخت خودرو نیز 5.8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش مسیر اعلام شده است.

از دیگر محصولاتی که بی ام کارز در دور جدید واردات به کشور وارد کرده می‌توان به نتا جی تی و دانگ فنگ DFSK E5 اشاره کرد.

ویدیو مرتبط:
بیشتر بخوانید:
بررسی تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴ ؛ حضرت جدید اینجاست قیمت احتمالی برخی خودروهای کارکرده وارداتی؛ النترا ۲۰۲۰ فقط ۹۰۰ میلیون! شاهکار جدید چینی ها یک شاسی بلند است که به پیکاپ هم تبدیل می‌شود! مونتاژ ۲ مدل خودرو چانگان در سایپا قطعی شد + عکس و مشخصات

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*