رایتل در آمار جهش سرعت اینترنت ایران چقدر سهم داشت؟

گزارش نت سنج پلاس از جهش سرعت اینترنت ایران خبر داده است؛ اما اپراتور رایتل در این آمار افزایش سرعت، چقدر سهم داشت؟

چند روز پیش امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، نتایج بررسی‌های سرعت اینترنت بر اساس گزارش نت سنج پلاس را اعلام کرد و از افزایش 20 درصدی سرعت اینترنت ایران در بازه زمانی نیمه دوم آذر 1402 تا نیمه اول خرداد 1403 خبر داد. گزارش نت سنج پلاس درباره سرعت اینترنت ایران با استناد به شاخص‌های عملکردی سه اپراتور تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) منتشر شد و از رشد سرعت اینترنت کشورمان طی ماه‌های گذشته حکایت داشته است. بر اساس این گزارش و طبق اعلام رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در بازه زمانی نیمه اول خردادماه تا نیمه اول تیرماه نیز کاربران اینترنت ایران سرعت بالاتری را تجربه کرده‌اند.

سهم رایتل از جهش سرعت اینترنت ایران

طبق آمار منتشر شده از گزارش سایت نت سنج پلاس، سرعت دانلود متوسط روزانه مشترکان اپراتور رایتل حداقل پنجاه درصد از اپراتورهای همراه اول و رایتل بالاتر بوده است. این گزارش نشان می‌دهد رایتل یکی از موفق‌ترین اپراتورها در ارائه سرعت بالا به کاربران خود بوده و در ماه‌های گذشته، عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته است.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید برآیند سرعت دسترسی کاربران به اینترنت تلفن همراه در اپراتور رایتل، بیشتر از دو اپراتور دیگر بوده و بیشترین رشد سرعت اینترنت در این اپراتور نیز مربوط به بازه زمانی نیمه دوم فروردین 1403 تا نیمه اول اردیبهشت 1403 بوده که حتی سرعت اینترنت همراه از 20 مگابیت بر ثانیه نیز فراتر رفته است.

افزایش 20 درصدی سرعت اینترنت ایران

گفتنی است اولین بار در دولت دوازدهم، سامانه نت سنج پلاس با هدف شفافیت در ارائه خدمات توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شد. این سامانه در دولت سیزدهم، شاخص‌های عملکردی اپراتورهای تلفن همراه را در دسترس عموم قرار داد.

همچنین بخوانید:
شرکت مخابرات ایران: سرعت اینترنت فیبرنوری را به هزار مگابایت بر ثانیه افزایش دادیم زارع پور به پزشکیان: علت کندی سرعت اینترنت در ایران فیلترشکن‌‌ها هستند آخرین گزارش اسپید تست باز هم خبر از کاهش سرعت اینترنت در ایران می‌دهد