قیمت میلیاردی شاهین و ریرا

همزمان با وعده واردات خودرو کارکرده، قیمت شاهین و ریرا میلیاردی شد

در حالی که مردم منتظر اجرایی شدن واردات خودرو کارکرده و دست دوم هستند، دو ماشین داخلی شاهین و ریرا قرار است با قیمت میلیاردی به عرضه برسند.

از چند روز قبل خبر واردات خودروهای کارکرده با کد ملی دنبال‌کنندگان اخبار خودرو را به بهبود وضعیت بازار خودرو امیدوار کرد. در حالی که حالا همه منتظر اجرایی شدن این طرح هستند، سایپا و ایران خودرو به‌عنوان دو خودروساز اصلی داخلی قرار است محصولات جدید خود شاهین و ریرا را با قیمت میلیاردی روانه بازار کنند. چنین اتفاقی، آن هم در این شرایط که مردم انتظار واردات محصولات باکیفیت خارجی با قیمت معقول را دارند، احتمالاً با واکنش منفی مواجه خواهد شد.

شاهین و ریرا میلیاردی شدند

قیمت میلیاردی شاهین و ریرا

شاهین پلاس جدیدترین نسخه از سدان سایپا است که بعد از حضور در چندین نمایشگاه داخلی، بالاخره با موتور به‌روزرسانی شده و گیربکس اتوماتیک راهی بازار می‌شود. پیش‌تر مشخصات فنی و امکانات شاهین پلاس و تفاوت شاهین پلاس اتوماتیک و شاهین CVT مشخص شده است. سایپا به‌تازگی در شرایط فروش جدید خود، قیمت درب کارخانه شاهین پلاس را 810 میلیون تا 840 میلیون تومان مشخص کرد. با این وضعیت، دور از انتظار نیست قیمت این سدان در بازار آزاد به محدوده 1 میلیارد تومان برسد.

قیمت میلیاردی شاهین و ریرا

از طرفی دیگر، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر این‌که ریرا بیشتر از 1 میلیارد تومان قیمت خواهد داشت؛ خودرویی که ادعای ایمن‌ترین خودرو داخلی را دارد و احتمالاً طی چند وقت اخیر ویدیو بحث‌برانگیز تست تصادف ریرا ایران خودرو را مشاهده کرده باشید. قیمت 1 میلیارد تومانی این خودرو که عنوان اولین شاسی بلند داخلی را با خود به یدک می‌کشد، پیش‌تر پیش‌بینی می‌شد. حالا تعیین قیمت 1.2 میلیارد تومانی یا حتی بیشتر برای این خودرو به هیچ وجه بعید نیست. البته زمان زیادی تا آشکار شدن این موضوع باقی نمانده است و به گفته ایران خودرو، چهارشنبه هفته جاری قیمت ریرا رسماً اعلام می‌شود.

در همین حال که شاهین و ریرا با قیمت میلیاردی به فروش می‌رسند، تحقق اهداف طرح واردات ماشین در کشور چشم‌انداز شفافی ندارد. در شرایطی که پروسه واردات خیلی از خودروها، حتی نمونه‌های وارداتی چینی زمان‌بر شده و تعرفه‌های سنگین برای آن‌ها وضع می‌شود، نمی‌توان به واردات دل بست. این در حالی است که در این روزها مجدداً بحث افزایش قیمت تولیدات داخلی مطرح می‌شود؛ بحثی که اولین بار نیست پیش می‌آید و همیشه محل اختلاف بین کارشناسان و فعالان بوده است.

در گجت نیوز بخوانید:
بزرگترین ابهامات واردات خودروهای کارکرده در قانون جدید شرایط واردات خودرو با کدملی اعلام شد بازار سیاه خرید و فروش کارت ملی برای واردات خودرو کارکرده؛ ۸۰۰ میلیون تومان برای کدملی! قیمت احتمالی برخی خودروهای کارکرده وارداتی؛ النترا ۲۰۲۰ فقط ۹۰۰ میلیون! تعرفه گمرکی واردات خودروهای کارکرده چقدر است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*