مشخصات فنی خانواده آیفون ١٧ اپل

چینی‌ها مشخصات فنی خانواده آیفون ١٧ اپل را فاش کردند!

یک افشاگر چینی مشخصات فنی خانواده آیفون ١٧ – iPhone 17را فاش کرده و مدعی شده که آیفون١٧ اسلیم، گران‌ترین گوشی تاریخ اپل خواهد بود.

از سال 2021 و همراه با معرفی آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس، نسخه‌های پریمیوم آیفون به صفحه نمایشی با نرخ رفرش 120 هرتز مجهز شدند. این نرخ دو برابر نرخ استاندارد 60 هرتز در مدل‌های غیر پرو است. نرخ رفرش 120 هرتز بخشی از فناوری نمایشگر ProMotion اپل است که در ابتدا روی آیفون عرضه نشد. اولین دستگاه اپل با نرخ رفرش 120 هرتز و نمایشگر ProMotion، آیپد پرو 10.5 اینچی نسل دوم بود.

براساس پستی که یک افشاگر معروف به نام Ice Universe در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده، اپل در حال تغییر مدل‌هایی است که شایسته نمایشگر ProMotion و نرخ رفرش 120 هرتز هستند. این تغییر امسال اتفاق نخواهد افتاد، بلکه در سال 2025 اتفاق می‌افتد. سالی که در آن هر چهار مدل آیفون 17، از جمله مدل جدید «آیفون ١٧ اسلیم» دارای نرخ رفرش 120 هرتز خواهند بود.

مشخصات فنی خانواده آیفون ١٧ اپل

پنل‌ها نمایشگر آیفون همچنین دارای فناوری LTPO خواهند بود که به نرخ رفرش اجازه می‌دهد بسته به نوع محتوای روی نمایشگر به‌صورت خودکار تغییر کند. بازی‌های ویدیویی معمولا از نرخ رفرش بالا استفاده می‌کنند، در حالی که متن ثابت مانند ایمیل با نرخ رفرش پایین کار می‌کند. به لطف فناوری نرخ رفرش متغیر، شارژدهی گوشی نیز افزایش پیدا می‌کند.

‌تحول بزرگ در انتظار خانواده آیفون ١٧ است

طبق اطلاعات فاش شده، اپل در نظر دارد در سال 2025 تمام مدل‌های آیفون 17 را به نمایشگر 120 هرتز مجهز کند. این یعنی کاربران می‌توانند انتظار روان‌تر شدن اسکرول و کاهش خستگی چشم را داشته باشند. همچنین مدل جدید اسلیم نیز با اندازه صفحه نمایش 6.65 اینچی به خانواده آیفون اضافه خواهد شد.

دو مدل استاندارد و اسلیم به پردازنده A19 و 8 گیگابایت رم مجهز خواهند شد، در حالی که مدل‌های پرو از چیپست قدرتمندتر A19 پرو و 12 گیگابایت رم بهره می‌برند. همچنین، انتظار می‌رود مدل‌های پرو همچنان با بدنه تیتانیومی عرضه شوند.

مشخصات فنی خانواده آیفون ١٧ اپل

در بخش دوربین، آیفون‌های استاندارد به دوربین دوگانه و مدل‌های پرو به سیستم دوربین سه‌گانه با سنسورهای 48 مگاپیکسلی مجهز خواهند شد. علاوه بر این، تمامی مدل‌ها از ناچ داینامیک آیلند و سیستم تشخیص چهره بهره خواهند برد.

اما خبر بد اینکه آیفون‌ها جهش قیمتی خواهند کرد. قیمت پایه آیفون 17 از 799 دلار شروع می‌شود، در حالی که مدل اسلیم با قیمت پایه 1299 دلار گران‌ترین آیفون تاریخ خواهد بود. اپل امیدوار است که طراحی خاص این مدل بتواند توجیه‌کننده قیمت بالای آن باشد. ما در گزارشی اشاره کرده بودیم که آیفون ١٧ اسلیم حتی از مدل پرو مکس هم گران‌تر است.

اگر این اطلاعات دقیق باشند، اپل همچنان به سنت خود پایبند خواهد ماند و سری آیفون 17 را در سپتامبر سال آینده عرضه خواهد کرد. منتظر می‌مانیم تا ببینیم آیا این افشاگری‌ها صحت دارند یا خیر.

شما چه انتظاری از آیفون‌های نسل بعدی دارید؟

پیشینه خبر:
همه چیز درباره آیفون ۱۷ اپل؛ از پرچمدار ۲۰۲۵ اپل چه می‌دانیم؟ آیفون ۱۷ پرو مکس سه دوربین ۴۸ مگاپیکسلی خواهد داشت این ویژگی صفحه نمایش آیفون ۱۷ باعث میشود که قید خرید آیفون ۱۶ را بزنید آیفون 17 پرو نخستین گوشی با چیپست 2 نانومتری TSMC خواهد بود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*