مشکل در ثبت سفارش خودروها

ادعای وزارت صمت مبنی بر عدم وجود مشکل در ثبت سفارش خودروها تکذیب شد

وزارت صمت مدعی شده بود که هیچ مشکلی سر راه ثبت سفارش خودروها وجود ندارد؛ اما حالا واردکنندگان خودرو این ادعا را تکذیب می‌کنند!

ساعات گذشته، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت مدعی شده بود که هیچ مشکلی در زمینه ثبت سفارش خودروهای وارداتی وجود ندارد. ما نیز امروز صبح در گزارشی به این موضوع اشاره کردیم که ثبت سفارش خودرو متوقف نشده است؛ اما حال اسنادی به دست گجت نیوز رسیده است که این ادعا را رد می‌کند.

ثبت سفارش لوازم یدکی از سر گرفته شد، اما خودرو نه!

براساس آخرین اخبار خودرو، خوشبختانه ثبت سفارش لوازم یدکی مجددا از سر گرفته شده است، اما همچنان امکان ثبت سفارش خودروهای وارداتی برای شرکت‌های بازرگانی وجود ندارد. با وجود این، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت همچنان بر عدم توقف ثبت سفارش خودروهای وارداتی تأکید می‌کند.

اما نامه‌ای که در تاریخ 1 مرداد 1403 توسط مدیرکل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی ریاست جمهوری و وزارت امور اقتصادی و دارایی نوشته شده، نشان می‌دهد که نه تنها مشکلات مربوط به ثبت سفارش، تغییر ناگهانی قوانین و موانع تأمین ارز حل نشده، بلکه همچنان پابرجاست و وزارت صمت هیچ پاسخی به این مشکلات ارائه نمی‌دهد. این نامه به اعتراض بازرگانان، تولیدکنندگان و واردکنندگان مختلف نسبت به این اتفاقات اشاره می‌کند.

کد تعرفه واردات خودروی صفر کیلومتر برای بازرگانان غیرفعال است و شرکت‌های واردکننده خودرو امکان ثبت سفارش جدید را ندارند.

مشکل در ثبت سفارش خودروها

در گزارشی آمده بود که دستور سید علی لطفی‌زاده، مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت، ثبت سفارش کالاهای مختلف از جمله خودروهای صفر کیلومتر برای شرکت‌های بازرگانی متوقف شده است.

حال نام این فرد در نامه وزارت امور اقتصادی و دارایی به دادگستری استان تهران برای پیگیری‌های بیشتر به چشم می‌خورد. البته این وزارتخانه در این نامه از سازمان توسعه تجارت خواسته است که موضوع را پیگیری کند. با این حال، واردکنندگان خودرو می‌گویند که دستور توقف ثبت سفارش توسط مشاور عالی وزیر صمت صادر شده است و سازمان توسعه تجارت در تلاش برای حل مشکل بوده و تاکنون موفق به راه‌اندازی مجدد ثبت سفارش لوازم یدکی شده است.

ویدیو مرتبط:
در گجت نیوز بخوانید:
شاسی بلند جدید چری فالوین T10، رکورد گینس را شکست نسل جدید مزدا ۳ توسط بهمن موتور به ایران وارد می‌شود قیمت احتمالی برخی خودروهای کارکرده وارداتی؛ النترا ۲۰۲۰ فقط ۹۰۰ میلیون! پول‌های وکالتی خودرو‌های وارداتی آزاد شد؟ تعرفه گمرکی واردات خودروهای بنزینی با افزایش قیمت اعلام شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*