انتقاد دبیر واردکنندگان خودرو به طرح واردات خودروهای کارکرده دست دوم

انتقاد تند دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به طرح واردات خودروهای کارکرده

درحالی که این روزها بحث طرح واردات خودروهای کارکرده داغ است، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از واردات ماشین دست دوم انتقاد و آن را نشدنی دانست.

بعد از اعلام اجرای طرح واردات خودرو کارکرده چند روز قبل، این موضوع به بحث یک اخبار خودرو تبدیل شده است. امکان واردات خودرو دست دوم توسط عموم مردم صرفاً با کد ملی به نوبه خود امیدوارکننده است، ولی ابهامات زیادی در این طرح وجود دارد و چالش‌های موجود اجرایی شدن آن را دشوار می‌کنند. حتی در گجت نیوز با نگاهی به واردات خودروهای دست دوم، دقیقاً به یکی از چالش‌های اصلی آن پرداخته شد. حالا اسماعیل شجاعی، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو هم به صراحت از طرح واردات خودروهای کارکرده انتقاد کرده است.

طرح واردات خودروهای کارکرده؛ اشتباه مهلک از دید دبیر انجمن واردکنندگان خودرو 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، واردات ماشین دست دوم را «مسیر انحرافی» خواند و ذکر کرد تا زمانی که حمایت از تولید داخلی و واردات ماشین‌های صفر کیلومتر صورت نگیرد، نمی‌توان به سمت واردات نمونه‌های کارکرده رفت. او می‌گوید ایران می‌تواند سالانه مجموعاً 1 میلیون و 500 هزار یا حتی 1 میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو تولید کند و در این شرایط به ارز برای جبران کمبود قطعات نیاز است. شجاعی گفت به خاطر همین کمبود ارز، طی پنج سال بازار با کمبود واردات و همچنین مشکلاتی در زمینه عرضه مواجه بود.

اسماعیل شجاعی اعتقاد دارد که طرح واردات خودروهای کارکرده شدنی نیست و اصولاً ضرورتی برای این‌که عموم مردم امکان واردات یک خودرو با کد ملی خود را داشته باشند وجود ندارد. او حتی از سنگال یاد کرد که به‌خاطر در پیش گرفتن طرح مشابهی، «قبرستان خودروهای کارکرده» شد. او راهکار عرضه در بازار خودرو کشور را نه واردات ماشین دست دوم، بلکه پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی می‌داند و حتی مدعی شد که در مقطع کنونی می‌توان 80 درصد کل زنجیره خودروسازی کشور را تامین و در ضمن آن، اقدام به واردات ماشین وارداتی صفر کیلومتر کرد.

انتقاد دبیر واردکنندگان خودرو به طرح واردات خودروهای کارکرده دست دوم

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در آخر اظهار داشت که با واردات کالاهای خارجی، اقتصاد کشور تضعیف می‌شود. نهایتاً نظر شما کاربران گجت نیوز در این باره چیست؟ آیا با طرح واردات ماشین دست دوم توسط عموم مردم موافق هستید یا خیر؟

در گجت نیوز بخوانید:
آمار تولید خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۲ منتشر شد پرفروش ترین خودروهای ایران در سال ۱۴۰۲ شرایط واردات خودرو با کدملی اعلام شد قیمت احتمالی برخی خودروهای کارکرده وارداتی؛ النترا ۲۰۲۰ فقط ۹۰۰ میلیون! تعرفه گمرکی واردات خودروهای کارکرده چقدر است؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*