عدم صدور مجوز رسمی افزایش قیمت محصولات ایران خودرو

وزارت صمت: به ایران خودرو مجوز افزایش قیمت نداده‌ایم

در حالی که ایران خودرو اخیراً قیمت 6 محصول خود را افزایش داد، وزارت صمت رسماً اعلام کرد به این خودروساز داخلی مجوز افزایش قیمت نداده است.

در همان حال که اعلام اجرای طرح واردات خودروهای کارکرده مردم را به بهبود وضعیت بازار امیدوار کرده است، زمزمه‌های افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی هم محل نگرانی شده است. با وجود این، آخرین اخبار خودرو حاکی از این است که دست کم در مقطع کنونی این شرکت‌ها از لحاظ قانونی مجاز به افزایش قیمت محصولات خود نیستند.

عدم صدور مجوز برای افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا

احمد آقایی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیراً اعلام کرد که علی‌رغم تقاضای خودروسازان داخلی برای افزایش قیمت، هنوز هیچ مجوز و ابلاغیه رسمی در این خصوص صادر نشده است. در نتیجه ایران خودرو و سایپا در حال حاضر مجوز افزایش قیمت خودروهای خود را ندارند. این در حالی است که گروه صنعتی ایران خودرو مدتی قبل قیمت 6 محصول را به‌صورت رسمی افزایش داد.

به گفته معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، ایران خودرو رسماً درخواست خود جهت افزایش قیمت محصولات را به اطلاع رساند، ولی این درخواست در مرحله بررسی و پیگیری مراحل قانونی به سر می‌برد و وزارت صمت مجوز رسمی افزایش قیمت را صادر نکرده است. این نشان می‌دهد اعتبار قانونی افزایش قیمت از صورت سایپا یا ایران خودرو تا زمان صدور مجوز رسمی در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد داشت.

عدم صدور مجوز رسمی افزایش قیمت محصولات ایران خودرو

احمد آقایی در رابطه با افزایش قیمت خودروهای مونتاژی هم اشاره کرد که این موضوع به تغییرات در حقوق گمرکی در دی ماه گذشته بر می‌گردد. آن‌طور که او خاطرنشان می‌کند، افزایشی در قیمت محصولات مونتاژی صورت نگرفته، ولی در صورتی که تغییری در قیمت‌گذاری رویت شده است، این تغییر به حقوق ورودی بر اساس مصوبه هیئت وزیران مربوط می‌شود.

در صورتی که نگرانی‌هایی نسبت به افزایش چشمگیر قیمت محصولات داخلی وجود دارد، به‌تازگی قیمت شاهین پلاس 810 تا 840 میلیون تومان تعیین شد. همچنین ایران خودرو قیمت ریرا، کراس اوور پرسروصدای خود را 1 میلیارد و 270 میلیون تومان اعلام کرد که البته با تکذیبیه وزارت صمت همراه شد. وزارت صمت ضمن تکذیب قیمت اعلامی ریرا، مدعی شد که این خودرو با قیمت کمتر از 1 میلیارد تومان در شهریور پیش رو روانه بازار خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
انتقاد تند دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به طرح واردات خودروهای کارکرده پرفروش ترین خودروهای ایران در سال ۱۴۰۲ آمار تولید خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۲ منتشر شد ثبت سفارش واردات خودرو متوقف نشده؛ واردات خودروهای برقی و هیبریدی با سرعت در حال انجام است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*