فیلترینگ

نماینده مجلس: در این مجلس فیلترینگ برچیده می‌شود

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح رفع فیلترینگ به حواشی پیرامون این موضوع پرداخت.

در حالی که روز گذشته ارائه طرح دو فوریتی رفع فیلترینگ در مجلس باعث ایجاد جنجال های زیادی در صحن علنی مجلس شده بود، اما حال طبق جدیدترین اخبار داخلی، مهرداد لاهوتی، نماینده مردم بوکان در مجلس معتقد است که مجلس دوازدهم یه رفع فیلترینگ رای مثبت می‌دهد. وی در گفت‌وگویی که با یکی از رسانه های دولتی داشت، اظهارات جالبی در مورد تاثیر فیلترینگ بر زندگی مردم کشور و مزایای رفع آن بیان کرد.

رفع فیلترینگ، از اهداف اصلی مجلس دوزادهم جهت خدمت رسانی به مردم

فیلترینگ

طبق صحبت های لاهوتی، بین 15 تا 20 هزار میلیارد تومان رانت برای سوداگران فیلترشکن از جیب مردم فراهم شده است. وی در این زمینه اظهار داشت:

چه کسی اجازه برداشت یک چنین رانتی را به سودجویان داده است؟ این پول به حساب چه افراد و جریاناتی می‌رود؟ اساسا مشخص نیست هدف فیلترینگ چیست؟ آیا هدف انسداد اپ‌های خارجی است؟ صرفه جویی است؟

همچنین وی با اشاره به نقش مجلس دوازدهم در زمینه رفع فیلترینگ و تکلیف قوه مقننه در جهت رفع این مانع خاطر نشان کرد:

ما نماینده مردم هستیم و باید از منافع مردم دفاع کنیم. نماینده‌ای طرح دو فوریتی برای رفع فیلترینگ ارائه کرده، طرح باید پیش برود و درباره آن بحث شود. اگر مطلوب بود، رای مثبت می‌گیرد و اگر برخلاف منافع کشور بود با رای منفی نمایندگان مواجه می‌شود.

طبق گفته نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، برای رشد اپلیکیشن‌های داخلی باید فضای رقابتی شکل بگیرد و هر کدام از اپ‌ها که بتوانند خدمات بهتری ارائه کنند، حمایت شوند. همچنین وی با اشاره به تحمیل هزینه‌های اضافی و بیهوده بر دوش خانوارهای ایرانی ابراز داشت:

طیف‌های تندرو نباید در تصمیمات مجلس اثر سوء بگذارند. طرح‌ها به هر حال مطرح می‌شود و نمایندگان مردم در خصوص آن بحث می‌کنند و رای می‌دهند. این تصور که برخی افراد و جریانات می‌‌توانند جلوی مطرح شدن طرح رفع فیلترینگ مانع‌تراشی کنند، ممکن نیست.

لاهوتی در ادامه ابراز داشت که این طرح از دستور کار خارج نمی‌شود و نمایندگان چاره‌ای جز تصویب طرح ندارند. به گفته وی تجربه نشان داده است که هر زمان که مسئولان به مردم زور گفته‌اند و طرح‌های بازدارنده در دستور کار قرار گرفته، نتیجه مناسب شکل نگرفته است.

او با اشاره به طرح جمع آوری گیرنده های ماهواره در سال های گذشته بیان کرد:

روز و روزگاری در این کشور برخی تفکرات در برابر استفاده از ماهواره همین رویکردهای سلبی را داشتند. بگیر و ببند راه می‌انداختند و وارد خانه‌های مردم می‌شدند تا ببینند آیا شهروندان ایرانی ماهواره دارند یا نه؟! دیش‌های ماهواره و دستگاه‌های مردم را می‌شکستند و… اما نتیجه چه شد؟ قبل از ماهواره برخی درباره ویدیو هم همین بگیر و ببندها را راه انداخته بودند.

وی با اشاره به رشد روز افزون فناوری گفت که به زودی فیلترینگ هم امکان‌پذیر نخواهد بود و تکنولوژی‌های تازه مردم را از این فیلترشکن بی‌نیاز می‌کنند.

در نهایت لاهوتی خاطر نشان کرد:

امام خمینی معتقد بود میزان رای ملت است. ایشان در گفت‌وگوهایی که داشتند خطاب به مسوولان مجلس موسسان و شورای نگهبان اعلام می‌کردند، حتی اگر می‌دانستید اتخاد تصمیمی غلط است، اگر مردم خواهان انجام این تصمیم هستند، مسوولان حق دخل و تصرف در آن تصمیم خاص را ندارند. مسوولان جمهوری سالامی با یک چنین رویکردی باید نسبت به مطالبات مردم تصمیم‌گیری کنند. در مورد رفع فیلترینگ هم معتقدم، اکثریت مجلس نهایتا به آن رای خواهد داد.

همچنین بخوانید:
سخنگوی هیات رئیسه مجلس: رفع فیلترینگ به مجلس ربطی ندارد مردم به هر زحمتی از اینستاگرام استفاده می‌کنند؛ فیلترینگ چه تاثیری دارد؟ ۵ هزار میلیارد تومان؛ این رقم درآمد فیلترشکن فروشان در ایران است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*