مجوز استاندارد مزدا 3 وارداتی بهمن موتور

مجوز استاندارد مزدا 3 وارداتی بهمن موتور صادر شد

مزدا 3 بهمن موتور مراحل واردات به بازار ایران را پشت سر می‌گذارند و در جدیدترین مرحله، مجوز سازمان ملی استاندارد را دریافت کرده است.

بهمن موتور، یکی از خودروسازان فعال بخش خصوصی کشور، علاوه بر محصولات چینی مثل نتا جی تی، دانگ فنگ DFSK E5 و چند سدان هونگچی، واردات سدان پرطرفدار ژاپنی مزدا 3 را در دستور کار قرار داده است. چند روز قبل در اخبار خودرو به گوش رسید بهمن موتور که پیش‌تر سابقه مونتاژ محصولات مزدا را داشت، حالا نسل جدید مزدا 3 را به بازار ایران می‌آورد. در پی انتشار این خبر، به‌تازگی اعلام شد که مزدا 3 وارداتی رسماً مجوز استاندارد دریافت کرد.

صدور مجوز مزدا 3 بهمن موتور توسط سازمان ملی استاندارد

سازمان ملی استاندارد ایران در تاریخ سوم مرداد 1403 مجوز رسمی مزدا 3 وارداتی بهمن موتور را صادر و انطابق آن با استانداردهای مربوطه را تایید کرد. حالا این سدان ژاپنی باید مراحل بعدی واردات به کشور را سپری کند تا در آینده‌ای نزدیک امکان عرضه آن به متقاضیان فراهم شود.

مجوز استاندارد مزدا 3 وارداتی بهمن موتور

بهمن موتور برنامه دارد مزدا 3 مدل 2024 را تحت برند بی ام کارز در بازار ایران عرضه کند. بی ام کارز برند تازه‌تاسیس این خودروساز خصوصی است که روی واردات محصولات بالارده‌تر از جمله خودروهای لوکس هونگچی تمرکز دارد. این شرکت با تاسیس برند بی ام کارز، علاوه بر فعالیت در حوژه مونتاژ، در واردات هم ایفای نقش می‌کند.

کابین مزدا 3 وارداتی بهمن موتور

مزدا 3 مدل 2024 وارداتی بهمن زیر کاپوت خود یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی از سری Skyactiv-X دارد که 186 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیرو محرکه حاصل از این پیشرانه به‌وسیله یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به چرخ‌ها هدایت می‌شود.

البته بهمن تنها شرکتی نیست که محصولات مزدا را به کشور وارد می‌کند. همین چند وقت قبل بود که شرکت آفتاب خودرو از واردات جدیدترین خودروهای این برند ژاپنی خبر داد. این شرکت به‌زودی مزدا 3 و CX30 را در سامانه یکپارچه به فروش می‌گذارد و همچنین واردات مزدا آراتا و مزدا EZ-6 را در نظر دارد. البته دو خودرو مذکور هنوز به عرضه نرسیده‌اند و آفتاب خودرو اعلام کرده است که بعد از عرضه آن‌ها در بازار، به سرعت نسبت به وارداتشان اقدام می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
انتقاد تند دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به طرح واردات خودروهای کارکرده کیا سلتوس توربو هم به ایران وارد شد؛ تصاویر شاسی بلند جدید کره‌ای در گمرک دولت سیزدهم تمام تلاشش را کرد تا افزایش قیمت خودرو در دولت پزشکیان رقم بخورد فولکس واگن ID4 ماموت خودرو ؛ دورگه آلمانی – چینی