GLORIMI M2MAX

نگاهی به یک محصول اقتصادی؛ GLORIMI M2MAX

تصور کنید در یک جلسه کاری مهم قرار دارید که استفاده از تلفن همراه در جلسه امکان‌پذیر نبوده، اما نیاز به ضبط مکالمات انجام شده در این جلسه را دارید.

یا اگر در باشگاه یا فضای باز قصد ورزش کردن داشته باشید، احتمالا موسیقی بخش جدایی‌ناپذیری از برنامه روزانه شما را شکل می‌دهد. همراه داشتن گوشی موبایل، احتمال آسیب‌دیدگی، سرقت و عدم راحتی شما را در پی دارد.

تصور کنید ساعت هوشمندی در اختیار داشته باشید که بتواند بدون نیاز به تلفن همراه، صدای محیط را ضبط و دخیره کند، به هندزفری متصل شود، داده‌های ورزشی شما را ثبت کند و تصاویر دلخواهتان را به شما نشان دهد.

در این مقاله می‌خواهم تجربه کار کردن با محصول جدید شرکت گلوریمی، مدل M2MAX را با شما به اشتراک بگذارم.

جعبه گشایی (Unboxing)

در درون جعبه، یک ساعت هوشمند، یک بند آهنربایی، یک بند سیلیکونی، دفترچه راهنما (شامل زبان فارسی)، محافظ صفحه نمایش و یک کابل شارژ وجود دارد. جنس بدنه این ساعت از آلیاژ روی است و حس لذت بخشی از کار کردن با یک محصول با کیفیت را القا می‌کند.

در سمت راست ساعت دو دکمه تعبیه شده، دکمه بالایی به شکل دایره‌ای طراحی شده و حالتی چرخشی دارد. با فشار این دکمه، منو اصلی ساعت باز می‌شود و با چرخاندن این دکمه در منو، امکان پیمایش میان برنامه‌ها را خواهید داشت. با دو بار فشار دادن دکمه در صفحه اصلی، صفحه ساعت خاموش می‌گردد.

دکمه پایین نیز به صورت مستطیلی طراحی شده و با یک بار فشردن، مستقیما به حالت ورزشی ساعت می‌رود، البته امکان سفارشی‌سازی عملکرد این دکمه از طریق تنظیمات وجود دارد. با دو بار فشردن این دکمه نیز می‌توانید به دستیار صوتی هوشمند دسترسی پیدا کنید.

ساعت Glorimi M2 Max با دو بند عرضه می‌شود، یه عدد بند آهنربایی دو رنگ با کیفیت بسیار خوب که باز و بسته کردن ساعت از روی دست و همچنین تنظیم سفتی بند را بسیار آسان می‌کند، و بند دیگر این ساعت از جنس سیلیکونی و دارای ظاهری کلاسیک است. بندهای این ساعت در اندازه‌های 22 میلی‌متری تهیه شده‌اند. عوض کردن بندها نیز به هیچ‌گونه تخصصی نیاز ندارد و به راحتی و در زمانی کوتاه می‌توان تنها با عقب کشیدن پین قرار گرفته در انتهای بندها، آن‌ها را از ساعت جدا کرده و بندهای دلخواه را جایگزین کرد.

صفحه نمایش

طبیعتا یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های کیفیت یک ساعت هوشمند خوب، کیفیت صفحه نمایش آن است. عملکرد m2max در این زمینه بسیار جذاب بود.

M2 Max از یک صفحه نمایش 1.6 اینچی (معادل 40.64 میلی‌متر) بهره می‌برد که به لطف حاشیه‌های کم، برای بسیار از مچ‌ها قابل استفاده می‌باشد. قطر بدنه این ساعت در حدود 46 میلی‌متر است و از یک پنل Ultra Clear Amoled با نرخ نوسازی 60 هرتز بهره می‌برد که در کنار پردازنده پرچمدار و موتور گرافیکی مجزا، نه‌تنها سرعت بسیار خوبی را در اجرای برنامه‌ها ارائه می‌کند، که حتی امکان استفاده و ساخت واچ فیس‌های متحرک و امور پردازشی تصاویر را با کیفیت و سرعت بالا به کاربر ارائه می‌دهد.

میزان روشنایی صفحه، 1350 نیت است، زیر نور مستقیم خورشید عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و غلظت رنگ‌ها و تفکیک رنگ‌ها در آن چشم‌نواز است.

دیگر نکته‌ی مربوط به صفحه نمایش، پشتیبانی از حالت همیشه روشن (always on display) است؛ اما قسمت جالب ماجرا در این‌جاست که هر واچ فیس، یک حالت همیشه روشن (AOD) اختصاصی و منحصربه‌فرد دارد. ضمنا واچ فیس‌ها به لطف پردازنده‌ی گرافیکی، قابلیت شخصی‌سازی داشته و همین‌طور کاربر می‌تواند تکه‌ای از یک ویدیو را در برنامه به عنوان واچ فیس استفاده کند. همان‌طور که در ادامه توضیح خواهم داد، این ساعت قابلیت تشخیص خودکار روی دست بودن دارد، به این معنی که در صورتی که شما از حالت همیشه روشن استفاده کنید، می‌توانید به‌گونه‌ای تنظیم کنید که تنها زمانی که ساعت بر روی دستان شماست، صفحه همیشه روشن فعال باشد.

ویژگی های خاص و جذاب M2max

اما پس از نگاهی گذرا به مشخصات m2max، باید از ویژگی منحصربه‌فرد این مدل نام برد که در برندهای اورجینال در این رده قیمتی دیده نمی‌شود. حافظه داخلی در دسترس کاربر، که در ادامه، به بررسی قابلیت‌های این ویژگی خواهم پرداخت.

گالری تصاویر

در زندگی روزمره گاها پیش می‌آید که نیاز به دسترسی به تعدادی از تصاویر منتخب را در هر زمان و مکانی را داشته باشیم، مثلا برای من که طبق برنامه ورزش می‌کنم، هنگام انجام تمرینات نیاز، به دسترسی سریع به برنامه‌های ورزشی در باشگاه را احساس می‌کردم. پس، تصویری از برنامه‌های ورزشی را در ساعت ذخیره کردم و به هنگام انجام تمرینات بدون نیاز به تلفن همراه به آنها دسترسی داشتم.

هر فرد بسته به نیازهای خود به لطف این قابلیت می‌تواند انبوهی از تصاویر خود را در هر لحظه به همراه داشته باشد.

ضبط صدا

اگرچه می‌تواند برای هر فرد، این موضوع متفاوت باشد، اما یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این ساعت، امکان ضبط صدا بر روی آن بود. قابلیتی که می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

فرض کنید در یک جلسه اداری نشسته‌اید. بدون نیاز به حتی یادداشت کردن یک کلمه، و یا حتی بدون نیاز به جلب توجه دیگران، می‌توانید تمامی مکالمه‌های انجام شده در جلسه ضبط کنید و در هر زمان برای مرور نکات گفته شده، کافی است تا صدای ضبط شده را از خود ساعت پخش کنید.

ذخیره و پخش موسیقی

اگر اهل موسیقی باشید و کمی یشتر از دهه 70 خورشیدی عمر کرده باشید، احتمالا پخش‌کننده‌های کاست را با به یاد دارید. واکمن! پیشرفت تکنولوژی، گجت‌هایی مثل MP3 player را روانه بازار کرد و با به تکامل رسیدن گوشی های تلفن همراه، این‌گونه دستگاه‌های جذاب رو به فراموشی گذاشتند. اگرچه سطح امکانات گوشی همراه، افراد را ترغیب به استفاده از آن‌ها می‌کند، اما خطر سرقت، آسیب دیدن و … در مکان‌های شلوغ و یا حتی گاهی در دسترس نبودن لحظه‌ای تلفن همراه، و یا شاید عدم امکان همراه بردن تلفن همراه، می‌تواند از جمله محدودیت‌های آزار دهنده باشد. اما در این ساعت، یک امکان جذاب دیگر هم وجود دارد!

گلوریمی m2max این امکان را برای شما فراهم کرده که موسیقی‌های مورد علاقه‌تان را به حافظه داخلی ساعت انتقال داده و چه با استفاده از اسپیکر خود ساعت و چه با هر دستگاه پخش کننده بلوتوثی (هندزفری، ضبط ماشین و یا اسپیکر) بتوانید موسیقی دلخواه خود را پخش کنید.

برای خود من، این امکان زمانی جالب بود که در هنگام ورزش صبگاهی، همراه داشتن تلفن همراه یک معضل بود. یا بایستی قید گوش کردن به موسیقی را می‌زدم و یا مجبور به حمل یک کیف اضافه بودم تا خطر آسیب رسیدن به گوشی موبایلم کاهش یابد. با امکان اتصال ساعت به هندزفری و با بهره‌گیری از حافظه داخلی این ساعت، نه فقط امکان پخش موسیقی بدون نیاز به گوشی برای من فراهم شده، که در هر لحظه می‌توانم از وضعیت جسمی خود (ضربان قلب، اکسیژن خون، استرس) باخبر شده، و همچنین میزان فعالیت خود را رصد کنم.

GLORIMI M2MAX

البته ممکن است ورزش بخشی از برنامه روزانه شما را در بر نگیرد، اما با در نظر گرفتن مجموعه قابلیت‌های این ساعت در کنار یکدیگر، می‌توان دید تا چه اندازه استفاده شما از گوشی همراه کاهش می یابد.

قابلیت های عمومی M2max

پشتیبانی از اعلان ها به زبان فارسی و ایموجی ها

اگر شما هم مانند من به دنبال ابزاری برای باخبر شدن از تماس‌ها و اعلان‌ها هستید بدون این که گوشی موبایل دائم در جلوی چشمانتان باشد، می‌دانید که لازمه این کار، پشتیبانی کامل این ابزار از زبان فارسی است. نکنه جالب درباره این محصول گلوریمی، فونت زیبا در نمایش اعلان‌ها بود که بر خلاف بسیاری از ساعت‌های هم‌رده، حس لذت‌بخشی را در من ایجاد نمود. نکته جالب دیگر، نمایش ایموجی‌های رایج در این مدل بود که مخصوصا در پیام‌رسان‌های اجتماعی قابلیت جالب توجهی را رقم می‌زند. طبق تجربه دو هفته‌ای من در استفاده از این ساعت هوشمند، امکان نمایش اعلان‌های پیام رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پشتیبانی کامل از زبان فارسی با فونتی زیبا و همراه با ایموجی‌های رایج، گلوریمی m2max را به انتخابی ایده‌آل در بین ساعت‌های هوشمند اقتصادی بازار تبدیل می‌کند. نکته دیگر، سرعت نمایش اعلان‌ها در این ساعت هوشمند است که بدون هیچ‌گونه تاخیر، پیام‌ها و اعلان‌های دریافتی را بر روی خود نشان می‌دهد.

امکان برقراری تماس و پاسخ به تماسهای دریافتی

در جلسه هستم، به‌زودی با شما تماس می‌گیرم!

اگرچه تمامی ساعت‌های گلوریمی از امکان برقراری تماس پشتیبانی می‌کنند، اما تجربه دو هفته‌ای من از کار کردن با glorimi m2max، کیفیت قابل قبول بلندگو و میکروفون به کار رفته در این ساعت بود. تماس‌های دریافتی از طریق ویبره، بلندگوی ساعت و روشن شدن صفحه نمایش به شما اعلام می‌شود. نه فقط نام مخاطبان به هر زبانی که بر روی گوشی ذخیره شده بر روی ساعت نمایش داده می‌شود، که امکان ذخیره نام تا 100 نفر از مخاطبان شما بر روی ساعت نیز فراهم شده است. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به دانستن شماره مخاطب، تنها با ضربه بر روی نام او بتوانید از طریق ساعت هوشمند خود مکالمه را برقرار کنید. با فشردن دکمه اصلی ساعت در هنگام زنگ خوردن، تماس به حالت بی صدا در آمده و همچنین امکان ایجاد پیام پیش فرض برای رد تماس نیز وجود دارد.

از طریق برنامه اختصاصی ساعت، به راحتی می‌توانید چند پیام پیش فرض برای رد تماس را ایجاد کنید و بسته به موقعیت، در هر کجا که امکان پاسخ دادن به تماس‌ها را ندارید، از طریق ساعت خود تماس را به شکل مودبانه رد کنید.

قفل صفحه

نکته جالب در هنگام کار با m2max، امکان ایجاد قفل بر روی صفحه بود. با فعال کردن قفل، امکان دسترسی به اطلاعات و تنظیمات برای دیگران میسر نیست، اما نکته‌ای که توجهم را جلب کرد، عدم نمایش اعلان‌ها پس از قفل کرد صفحه ساعت بود. در تماسی که با بخش پشتیبانی گلوریمی داشتم، متوجه شدم این امر به دلیل عدم دسترسی دیگران به پیام‌ها و اعلان‌های دریافتی بوده است.

دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های عمومی m2max

ساعت m2max شرکت گلوریمی از بیش از 100 حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند. البته فقدان GPS داخلی بدین معناست که برای ردیابی و میزان مسافت طی شده، نیاز است موبایل خود را به همراه داشته باشید. علاوه بر حسگرهای سلامتی، ماشین حساب، زمان‌سنج، سابقه ورزش، پایش سلامتی بانوان، دستیار صوتی، زنگ هشدار، چراغ قوه و برخی موارد دیگر از جمله برنامه‌های کاربردی قرار گرفته بر روی این ساعت هستند. جالب است که حتی چند نمونه بازی انیمیشنی ساده هم در برنامه‌های ساعت قرار دارد که شاید در زمان‌های انتظار بتواند شما را سرگرم کند.

عملکرد ورزشی و سلامتی در m2max

گلوریمی m2max در ابتدا به‌عنوان یک ساعت روزمره عمومی به من معرفی شده بود، یعنی ساعتی فاقد حسگرهای ورزشی زیاد و متمرکز بر استفاده روزانه. اما در عمل تنها کمبودی که در این ساعت مشاهده کردم، شاید فقدان حسگرهای حرکتی مانند GPS و شتاب‌سنج بود. رصد بیش از 100 حالت ورزشی، مدت زمان ورزش، میزان کالری مصرف شده و … همگی در m2max فعال هستند. در طرف مقابل، از جنبه حسگرهای سلامتی، عملکرد m2max برای من خیره‌کننده بود. شاید مقایسه ضربان قلب و اکسیژن خون میان سه ساعت از برندهای گلوریمی، سامسونگ و اپل این موضوع را به خوبی نشان دهد.

GLORIMI M2MAX

به طور کلی می‌توانم بگویم اگرچه تمرکز glorimi m2 max بر کاهش استفاده از تلفن همراه قرار گرفته، اما در زمینه هدف‌گذاری و رصد فعالیت‌های ورزشی و به طور ویژه، پایش سلامتی بدن، عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد.

عملکرد باتری

از دیگر نقاط قوت این محصول، شارژدهی قابل قبول آن است. این ساعت از یک باتری 360 میلی آمپری استفاده می‌کند که طبق توضیحات شرکت سازنده، در استفاده عادی بین 3 تا پنج روز و در حالت استراحت، تا 20 روز شارژدهی را برای شما به ارمغان می‌آورد. برای خود من، با میانگین روزانه 80 پیامک و اعلان شبکه‌های اجتماعی، با روشنایی حدود 900 نیت (اگر روشنایی کل را 1350 نیت در نظر بگیریم، کمی بیشتر از نصف حداکثر روشنایی قابل استفاده) و اتصال دائم به تلفن همراه، ساعت من حدود 4 روز را به خوبی دوام آورد. در صورتی که شب‌ها ساعت را بر روی حالت ذخیره باتری بگذارید (اگر شما هم مانند من شب‌ها ساعت را از روی مچ خود باز می‌کنید، این قابلیت تاثیر شگرفی بر عمر شارژدهی شما می‌گذارد)، این میزان می‌تواند فراتر از 5 روز هم برود. البته، از نوع اتصال موبایل به ساعت نیز نباید غافل شد. من از یک گوشی POCO F3 با نسخه بلوتوث 5.2 استفاده کردم.

نقاط قوت و ضعف

همانند هر محصول دیگری، m2max نیز دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود است. فقدان حسگرهای ورزشی بیشتر، عدم پشتیبانی از استراوا (البته تا لحظه نگارش این متن) از یک طرف، و در طرف مقابل، قیمت مقرون به صرفه، کیفیت صفحه نمایش و سخت افزار قوی را می‌توان از جمله این موارد دانست. طبق تجربه من در استفاده از این محصول، این نقاط را می‌توان به شکل زیر خلاصه کرد.

نقاط قوتنقاط ضعف
  • قیمت مقرون به صرفه و ارزش خرید بالا
  • نداشتن GPS
  • صفحه نمایش روان و با کیفیت
  • نداشتن گواهی ATM برای ورزش های آبی
  • پشتیبانی از زبان فارسی و ایموجی
  • امکان ضبط صدا، ذخیره موسیقی، گالری تصاویر
  • اتصال مستقیم به پخش کننده های بلوتوثی
  • خدمات پس از فروش فعال و پاسخگو

از جمله مواردی که در این راستا برای من بسیار جالب توجه بود، پشتیبانی فعال و پاسخگو این شرکت در زمانی کوتاه، و گارانتی و خدمات پس از فروش آنان بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*