چانگان دیپال S07

چانگان دیپال S07 با سیستم رانندگی هوشمند هوآوی ADS 3 معرفی شد

کراس اوور خوش قیمت و فول آپشن چانگان دیپال S07، اولین خودرو مجهز به سیستم رانندگی هوشمند ADS نسخه ۳ هوآوی در جهان است.

برند «دیپال شنلن» یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی چانگان (چانگان) چین است، که با هدف تولید محصولات نوآورانه انقلابی مبتنی بر انرژی‌های پاک و قیمت مناسب تاسیس شده است. حال بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، این برند تازه تأسیس پس از معرفی و عرضه شنلن S7، نسخه به‌روز رسانی شده این کراس اوور جذاب را با عنوان چانگان دیپال S07 معرفی کرده و در ۱۰ نسخه متفاوت روانه بازار خواهد کرد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی، آپشن‌ها و قیمت این محصول می‌پردازیم.

چانگان دیپال S07، کراس اوور خوش قیمت و پرآپشن چینی

چانگان دیپال S07

این خودرو در دو نسخه برقی و هیبرید برد گسترده عرضه شده و از نظر ظاهری در تمامی نسخه از زبان طراحی واحدی بهره برده است. در نمای جلو دیپال اس ۰۷ شاهد یک جلوپنجره بسته، چراغ‌های جلو باریک و سیستم خوشه نور تعاملی هوشمند با بهره گیری از ۶۹۶ لامپ LED هستیم که باعث ایجاد ظاهری خشن، اسپرت و لوکس در این خودرو شده است.

سیستم خوشه نور تعاملی هوشمند این خودرو یک تکنولوژی پیشرفته برای اجرای الگوهای تعاملی سفارشی و پیام هایی برای عابران پیاده است. به وسیله‌ این تکنولوژی، هنگام توقف خودرو در مقابل عابران پیاده به صورت هوشمند خط کشی عابر پیاده بر روی عوارض خیابان نورپردازی می‌شود تا بدین ترتیب به عابران نشان دهد که می‌توانند از جلو خودرو عبور کنند.

در نمای کناری نیز تغییرات اندکی به نسبت نسخه قبلی شاهد هستیم. بهره‌مندی از رینگ های آلیاژی، دستگیره های درب پاپ اوت و فرو رفتگی های آیرودینامیکی به ظاهر اسپرت خودرو افزوده است. در نمای عقب نیز به تقلید از ترند این روزهای بازار خودرو، شاهد چراغ های یک تکه پیوسته با دیزاین خاص و یک اسپویلر دو تکه نصب شده روی سقف هستیم. در مجموع ظاهر این خودرو با توجه به قیمت و زبان طراحی زیبا و دوست داشتنی تلقی می‌شود.

ابعاد این خودرو در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۷۵۰، ۱۹۳۰ و ۱۶۲۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۹۰۰ میلی‌متر اعلام شده است. شایان ذکر است، گروه خودروسازی سایپا در اندیشه عرضه سدان جدید و با کیفیت خانواده چانگان دیپال با نام دیپال SL03 در بازار ایران است.

مشخصات فنی Changan Deepal S07

چانگان دیپال S07

در بخش فنی نسخه هیبریدی برد گسترده (EREV) از یک موتور 1.5 لیتری کد JL473QJ، با حداکثر قدرت 70 کیلووات، بهره می‌برد. انتقال قدرت واقعی به چرخ‌ها توسط یک موتور الکتریکی تأمین می‌شود که در چهار نسخه پایه EREV، از یک موتور 175 کیلوواتی با گشتاور 320 نیوتن متر استفاده می‌کند. برای دو نسخه گران‌تر EREV، موتور مشابه نسخه تمام برقی است، یعنی یک موتور الکتریکی 190 کیلوواتی با گشتاور 320 نیوتن متر ارائه شده است.

نسخه 125 EREV از یک بسته باتری 18.99 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند، در حالی که نسخه 215 EREV دارای باتری 31.73 کیلووات ساعت و نسخه EREV 285 دارای یک بسته باتری 39.05 کیلووات ساعتی است. عدد در نام هر نسخه مطابق با برد CLTC است. مصرف سوخت اعلام شده توسط MIIT با استفاده از چرخه آزمون WLTC برای سه برد اعلام شده به ترتیب 5.5، 5.6 و 5.7 لیتر در 100 کیلومتر است. همچنین برد نهایی نسخه هیبریدی برد گسترده با شارژ کامل و باک سوخت پر، به ترتیب 1045، 1130 و 1200 کیلومتر اعلام شده است.

چانگان دیپال S07 در نسخه های تمام برقی با بردهای 520 و 628 کیلومتری نیز عرضه شده است. همچنین نسخه برقی با باتری‌های 68.82 و 79.97 کیلووات ساعتی عرضه شده است. تمام باتری‌های مورد استفاده در دیپال S07 از نوع لیتیوم آهن فسفات هستند و از شارژ 3C پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند از 30 تا 80 درصد در 15 دقیقه شارژ شوند. به طور مساوی، تمام خودروها می‌توانند از تخلیه الکتریکی 6 کیلووات پشتیبانی کنند، به این معنی که خودرو می‌تواند در صورت نیاز با استفاده از V2L به دستگاه‌ها برق برساند.

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان دیپال اس 07

نمای داشبورد چانگان دیپال S07

تمام نسخه‌های خودرو دارای یک صفحه نمایش مرکزی سرگرمی 15.6 اینچی با وضوح 2.5K هستند و نسخه‌های رده بالاتر همچنین یک صفحه نمایش سرگرمی 12.3 اینچی برای سرنشین جلو اضافه می‌کنند. این خودرو فاقد نمایشگر کلاستر راننده است و به جای آن تمامی اطلاعات با استفاده نمایشگر هدآپ (HUD) واقعیت افزوده بر روی شیشه جلو نمایش داده می‌شود.

نسخه‌های رده بالای خودرو دارای صندلی‌های بدون جاذبه برای هر دو سرنشین جلو و راننده، همراه با گرمایش و تهویه هستند. تنها سرنشین جلو دارای عملکرد ماساژ است و فقط در نسخه‌های رده بالا. خودرو بسته به تریم، دارای هشت یا چهارده بلندگو است. خودرو از تراشه کوالکام اسنپدراگون 8155 استفاده می‌کند که امکان ویژگی‌هایی مانند تشخیص چهره و تعامل صوتی را فراهم می‌کند. سیستم سرگرمی خودرو دارای QQ Music، Bilibili، iQiyi و سایر برنامه‌های چینی است.

چهار نسخه از خودرو مجهز به سیستم جدید هوآوی Qiankun ADS 3.0 SE هستند. این یک نسخه مبتنی بر بینایی از سیستم رانندگی هوشمند جدید Huawei است. این سیستم پیشرفته، کمک رانندگی در سرعت بالا را در مناطقی مانند بزرگراه‌های ملی، بزرگراه‌های شهری و جاده‌های کمربندی ارائه می‌دهد. می‌تواند تغییر لاین، اجتناب هوشمند از موانع، پیچیدن هوشمند، کنترل سرعت و ورود و خروج از رمپ‌ها را انجام دهد. این سیستم همچنین پارک هوشمند را ارائه می‌دهد که ادعا می‌شود از بیش از 160 حالت پارک متفاوت پشتیبانی می‌کند.

از سایر امکانات این خودرو می‌توان به ۱۰ کیسه هوای ایمنی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، دوربین 540 درجه، سقف پانارومیک، دستیار صوتی پیشرفته، تهویه مطبوع اتوماتیک 3 کاناله، سنسور نور و باران، آینه الکتروکرومیک، شارژر وایرلس با توان ۵۰ وات و… اشاره کرد.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
سرس آیتو M9، شاسی بلند محصول مشترک سرس و هوآوی ایمن‌ترین خودرو چین شد رووی eRX5 هیبریدی ؛ رقیب جدید لاماری و تیگو 7 پرو چری اکسید RX به درخواست مشتریان دوباره فیس لیفت شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*