مشکل عدم نمایش پیامک شیائومی

علت عدم نمایش پیامک در گوشی شیائومی و راه حل

ممکن است اعمال تغییرات در تنظیمات گوشی برای کسانی که به تازگی یک گوشی هوشمند خریده‌اند، امری چالش برانگیز باشد. یکی از این چالش‌‌ها حل مشکل نشان ندادن پیامک در گوشی‌های شیائومی است؛ اما ما قصد داریم به کمک این آموزش مشکل عدم نمایش پیامک را به طور کل برای کاربران حل کنیم. با ما همراه باشید.

شیائومی با عرضه گوشی‌های هوشمند خود در بازار، محبوبیت فراوانی در بین مردم پیدا کرد. این گوشی‌ها نه تنها قیمت مناسبی دارند بلکه از امکانات جذاب و کاربردی نیز برخوردار هستند. تنها لازم است کاربران پس از خرید گوشی، از بخش تنظیمات شیائومی، درست را روی آن اعمال نمایند.

مشکل نمایش sms در شیائومی

در صورتی که با مشکل عدم نمایش پیامک در گوشی شیائومی مواجه هستید، تا انتهای مطلب همراه گجت نیوز باشید.

چه دلایلی باعث عدم نمایش پیام‌ها می‌شود؟

در صورتی که با این مشکل در گوشی شیائومی خود مواجه هستید، بهتر است در قدم اول علت اصلی این مشکل را پیدا کنید. سپس اقدام به رفع مشکل به وجود آمده کنید تا پیامک‌ها مجددا برایتان نمایش داده شود.

عدم ارسال پیامک شیائومی

ری استارت کردن گوشی در اکثر مواقع مشکل پیامک شیائومی را حل می‌کند.

برخی از دلایلی که ممکن است باعث عدم نمایش پیامک در گوشی شما شود در این قسمت به صورت لیست نوشته شده است:

  • برخی از کاربران گزارش داده‌اند که نوتفیکیشن یا همان اعلان پیامک را دریافت می‌کنند اما محتوای پیام برایشان نشان داده نمی‌شود. برای حل این مشکل باید مراحل زیر طی شوند:
  1. ابتدا وارد تنظیمات گوشی شیائومی شوید.
  2. سپس صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و وارد بخش اعلان‌ها شوید.
  3. اکنون از بخش بالای صفحه می‌توانید مشخص کنید که می‌خواهید محتوای اعلانات روی صفحه قفل و پنل اعلانات نشان داده شود یا خیر.
  4. همچنین می‌توانید وارد برنامه پیام‌رسان‌ها شوید و روی سه نقطه در بالا صفحه کلیک کنید و وارد تنظیمات شوید.
  5. اکنون مجددا وارد بخش تنظیمات اعلان‌ها شوید و گزینه نشان دادن محتوا را روشن نمایید.

ارسال پیامک بدون محدودیت

راه حل اول برای عدم نمایش پیامک در گوشی شیائومی

در صورتی که اعلان هیچ پیامکی را به طور کل دریافت نمی‌کنید، ممکن است نمایش اعلان برای برنامه پیام‌رسان خاموش باشد. برای فعال کردن اعلان‌های برنامه مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید.
  2. صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و وارد قسمت اعلان‌ها شوید.
  3. سپس برنامه مورد نظر خود را در لیست برنامه‌ها پیدا کنید.
  4. روی برنامه مورد نظر کلیک کرده و گزینه نمایش اعلانات را روشن نمایید.
  • در صورتی که شماره‌ای را بلاک کرده باشید، هیچ اعلانی از طرف آن شماره دریافت نخواهید کرد و پیامک‌های آن در جای مخصوصی نشان داده می‌شود. اگر شماره‌ای را به اشتباه بلاک کرده‌اید و اعلان پیامک آن را دریافت نمی‌کنید، مراحل زیر را انجام دهید:
  1. ابتدا وارد برنامه پیام‌رسان‌ها شوید.
  2. سپس روی سه نقطه در بالای صفحه کلیک کنید.
  3. اکنون روی گزینه شماره‌های بلاک شده کلیک کنید.
  4. شماره مورد نظر را جستجو کنید و آن را از حالت بلاک خارج نمایید تا پیامک‌ها شماره مورد نظر برایتان نشان داده شود.

در صورتی که مراحل بالا را بررسی کردید و مشکل کماکان پا بر جا بود، از روش‌های دیگری که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت استفاده کنید.

  1. برنامه پیام‌رسان‌ها را به اخرین نسخه بروز نمایید؛ تنها لازم است که فیلترشکن خود را روشن کنید و وارد فروشگاه گوگل پلی شوید. روی سه نقطه ضربه بزنید و وارد بخش بروزرسانی‌ها شوید؛ سپس برنامه مورد نظر را پیدا کرده و روی آپدیت کلیک کنید. در بسیاری از موارد، این باگ‌ها از طرف خود شرکت سازنده است و برای رفع آن نسخه رفع باگ شده را قرار می‌دهد.
  2. گوشی شیائومی خود را ری استارت کنید. ممکن است که در تنظیمات برنامه‌های پیش فرض اختلالی به وجود آمده باشد؛ پس با یک بار ری استارت کردن گوشی تمامی برنامه‌ها رفرش خواهند شد و به تنظیمات اصلی خود بازخواهند گشت. اکنون مشکل عدم نمایش پیامک در گوشی شما حل خواهد شد.
  3. بررسی کنید که سیم کارت در درگاهش به درستی قرار گرفته است یا خیر؟ ممکن است سیم کارت شما به درستی در جایگاه خود قرار نگرفته باشد و پیامک‌ها به دستتان نرسد.

مشکل نمایش پیامک شیائومی

دیگر راه‌های حل ایراد SMS‌ در گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو

اگر کماکان پیامک‌ها با تاخیر به دست شما می‌رسند یا به طور کل تا برایتان نشان داده نمی‌شوند بهتر است که سیم کارت و تنظیمات شبکه را نیز بررسی نمایید.

  1. ممکن است گوشی شما روی حالت پرواز قرار گرفته باشد؛ در این صورت هیچ پیامک و اعلان تماسی به دست شما نخواهد رسید. حالت هواپیما را از طریق کنترل سنتر گوشی خاموش کنید تا پیامک‌ها به دستتان برسد.
  2. وارد بخش تنظیمات شوید و تنظیمات شبکه را روی خودکار قرار دهید. در این صورت شبکه شما با توجه به پوشش آنتن‌دهی نواحی که در آن قرار دارید تنظیم خواهد شد و پیامک‌ها به دستتان خواهد رسید.
  3. تنظیمات سیم کارت‌های خود را بررسی کنید و ببینید که سیم کارت مورد نظرتان روشن و فعال است یا خیر. علاوه بر این ممکن است که به علت بدهی سیم کارت شما قطع دو طرفه شده باشد در این صورت پیامکی به دستتان نخواهد رسید.

مشکل نمایش پیامک شیائومی

بهتر است که تمام احتمالات و دلایلی که ممکن است باعث  بروز این مشکل در گوشی شما شده باشد را بررسی نمایید. بسیاری از کاربران تنها یک مورد را بررسی می‌کنند و از بقیه موارد چشم‌پوشی می‌کنند، همین اتفاق باعث می‌شود تا دوباره با این مشکل رو به رو شوند.

در برخی از موارد ممکن است تنها یک مشکل باعث عدم نمایش پیامک می‌شود اما ممکن است برای برخی از کاربران فعال/ غیرفعال بودن چند گزینه باعث عدم نمایش پیامک شود. پس بهتر است که تمام مراحل را یک بار بررسی نمایید و تنظیمات را به درستی تغییر دهید.

تنها در عرض چند دقیقه می‌توانید کل تنظیمات مروبط به نمایش اعلانات خود را پاک کرده و مجددا تنظیم نمایید تا پیامک‌ها برایتان نشان داده شوند.

ممکن است انجام تمامی مراحل بالا برایتان چالش برانگیز و زمان‌بر به نظر برسد اما تنها کافی است چند دقیقه از وقت خود را به آن اختصاص بدهید و این مشکل را برای همیشه برطرف نمایید. در صورتی که در انجام این مراحل با مشکلی رو به رو شدید برای ما بنویسید تا در رفع این مشکل به شما کمک کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*