باطل شدن افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی توسط پزشکیان

طوفان پزشکیان در بازار خودرو؛ تمام قیمت های جدید خودروسازان داخلی باطل شد

در حالی که خودروسازان داخلی اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرده‌اند، به دستور دکتر مسعود پزشکیان همه این قیمت های جدید باطل شده‌اند.

طی چند روز اخیر به دنبال اعلام قیمت جدید محصولات داخلی، اعتبار قانونی افزایش قیمت آن‌ها محل بحث بود و در اخبار خودرو گزارش‌های ضد و نقیضی در این باره رویت شد؛ از رد افزایش قیمت محصولات ایران خودرو توسط معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت تا انتشار نامه‌هایی که از تایید قیمت‌های جدید توسط همین وزارتخانه حکایت می‌کردند. حالا به نظر می‌رسد در پی دستور دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور دولت چهاردهم، قیمت های جدید خودروسازان داخلی باطل شد.

لغو افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی توسط پزشکیان

میثم شرفی، عضو کارگروه تعیین وزیر نفت دولت چهاردهم ساعاتی قبل از طریق حساب خود در ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که به دستور رئیس جمهور، ضمن تعلیق همه مصوبات 25 روز گذشته، تمام قیمت های جدید محصولات ایران خودرو و سایپا و همچنین شرکت‌های مونتاژکار باطل شد. میثم شرفی می‌گوید دکتر پزشکیان این تصمیم را جهت بازنگری همه مصوبات طی این مدت اتخاد کرده است.

باطل شدن افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی توسط پزشکیان

سپهر دادجوی توکلی، سخنگوی شورای رقابت هم به‌تازگی بابت برخورد با افزایش غیرقانونی قیمت خودروها هشدار داد. وی اعلام کرد که این شورا بعد از بررسی افزایش قیمت محصولات داخلی و مونتاژی، در صورتی که نسبت به وقوع تخلفی اطمینان حاصل کند، «برخوردی قاطع» با خودروسازان متخلف خواهد کرد. افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی در حالی صورت گرفته است که به نظر می‌آید درخواست رسمی آن‌ها با پاسخ منفی مواجه شده بود یا دست کم هنوز به تایید نهایی نرسیده بود.

در همین حال، عدم واکنش دولت سیزدهم به درخواست افزایش قیمت خودروسازان داخلی در روزهای اخیر باعث گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر تلاش دولت قبلی برای موکول کردن گرانی خودروها به دولت پزشکیان شد. با وجود این، از گفته عضو کارگروه تعیین وزیر نفت دولت چهاردهم می‌توان این‌طور برداشت کرد که این قیمت‌ها حداقل در مقطع کنونی فاقد اعتبار قانونی هستند و باید مجدداً مورد ارزیابی قرار بگیرند.

در گجت نیوز بخوانید:
واردات خودروهای دست دوم برای همه آزاد شد؛ پوست موز دولت سیزدهم زیر پای پزشکیان اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو: واردات خودروهای کارکرده متوقف نشده خط و نشان شورای رقابت برای خودروسازان؛ غیر قانونی گران کنید، برخورد می‌کنیم ثبت سفارش خودروهای وارداتی دوباره فعال شد پسته ایران را می‌دهند به ضرر، با پولش خودرو خارجی وارد می‌کنند با ۳۰۰ درصد سود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*